AndroidHealthClinic

Gebeurtenissen die je leven hebben veranderd ?

DBB, toch veel geleerd hier. In korte tijd goed vooruit gegaan en niet meer ecto.

In

Laatst bewerkt:
# pestgedrag tijdens de vroege middelbare schoolperiode waarbij ik leerde dat er een natuurlijk tweedeling bestaat tussen de mensen als "good guys" en "bad guys" en dat je als good guy best de wapens overneemt van de tegenpartij, in elk geval de aanzet tot een leerproces om in de sociale wereld weerwerk te bieden en je plaats te veroveren.
# mijn eerste metalconcert, waar ik als veertienjarige zonder medeweten van mijn moeder naarheen ben gegaan, een van die bands was cradle of filth, na zoveel jaren vind ik er natuurlijk niets neer van, maar het kippenvel dat toen over mijn lichaam joeg bij zoveel "evil" heb ik sindsdien nooit nog gevoeld :D
# verschillende momenten van zomaar oppoppende angst voor de dood tijdens de tienerjaren(en vaak zonder specifieke aanzet), die me vaak dagenlang letargisch achterlieten.
#mijn universitaire opleiding waarin ik met tal van nieuwe en elkaar vaak tegenstrijdige perspectieven op de wereld werd gecofronteerd, en gaandeweg een meer coherent wereldbeeld begon te vormen.
# tal van zuip en drugs avonturen, en dan vooral de daaropvolgende katers en de gesprekken met vrienden die ik hierdoor dieper leerde kennen
# verschillende vrouwen die ik in mijn leven heb leren kennen, incl vluchtige one night stands en hevige liefdes waardoor ik het besef kreeg dat vrouwen een totaal andere wereld vormen, maar ook mijn misgyne neigingen sterk getemperd werden.
# het overlijden van mijn broer, misschien wel de grootste impact op mijn leven, waardoor ik het belang van hechte sociale relaties en familie ben gaan inzien, en een betere onderscheid ben gaan maken op wat echt van waarde is in dit korte leven, en wat maar bijkomende franje is.
# het begin van het samenwonen met mijn huidige vriendin, een moment dat ik bekijk als echt volwaasen worden (totale zelfstandigheid en verantwoordelijkheid voor een ander opnemen)
# daarnaast nog verschillende boeken van denkers die echt in het leven stonden en dat leven op de meest briljante wijzen hebben ontleed (Nietzche, Schopenhauer, Kierkegaard, Cicero, Montaigne, Dostojevski ...)

-kabinet rutte 1 en 2
-verandering : van rijk naar straatarm

edot

Mijn geboorte.

Plotselinge dood van mijn vader.

• Like
Waarderingen: mat
dat ik er op me 7e op een niet zo leuke manier achter kwam dat ik ongeneselijk psychisch ziek ben.

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 18:36 ----------

# mijn eerste metalconcert, waar ik als veertienjarige zonder medeweten van mijn moeder naarheen ben gegaan, een van die bands was cradle of filth, na zoveel jaren vind ik er natuurlijk niets neer van, maar het kippenvel dat toen over mijn lichaam joeg bij zoveel "evil" heb ik sindsdien nooit nog gevoeld :D

erg herkenbaar! dat had ik met korn, ik luisterde dat al jaren en toen ik ze voor het eerst live zag heb ik echt 20min stil gestaan met me mond open van verbazing. daarna ben ik helemaal los gegaan in de pit, maar dat was echt een mega ervaring. alle keren daarna kunnen daar niet meer aan tippen.

Laatst bewerkt:
Mijn bijna-doodervaring

dat ik er op me 7e op een niet zo leuke manier achter kwam dat ik ongeneselijk psychisch ziek ben.

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 18:36 ----------

erg herkenbaar! dat had ik met korn, ik luisterde dat al jaren en toen ik ze voor het eerst live zag heb ik echt 20min stil gestaan met me mond open van verbazing. daarna ben ik helemaal los gegaan in de pit, maar dat was echt een mega ervaring. alle keren daarna kunnen daar niet meer aan tippen.

What's up bro?

Het verliezen van verschillende naasten en bepaalde informatie.

Naasten verloren, maar eigenlijk geen op onnatuurlijke of te jonge leeftijd.
Heeft even impact, maar tot nu toe nog geen directe verandering gebracht.

Wat m'n kijk op leven wél compleet veranderd heeft is het krijgen van 7x een pericardits.
Eerste keer 1,5 week IC gevolgd door weekje hartbewaking.
Daarna nog 6 opnames van gemiddeld een week, anderhalve week hartbewaking.
Op zo'n moment gaan je ogen wel open voor het feit dat het écht zomaar afgelopen kan zijn.

Shakies en creatine (lees: niet meer naturel trainen)

Wat mij serieus heeft veranderd is te snappen dat vrienschap/trouw/loyaliteit echt unieke zaken zijn maar dat deze echt amper voorkomen.

Laatst bewerkt:
Opname in kliniek en het starten van een HBO opleiding

Terug
Naar boven