Fitness Seller

Geddie's trainingslog

Lekkere triceps oefening is t:D

Ik ben zowiezo wel fan van DeFranco zijn shit.

Goed dat je cardio ook erbij pakt, heb je veel baat bij tijdens zware squat en deadlift sessies!

Heb vandaag na t squatten 20 minuten gefietst. Ben benieuwd wat het voor mn spierpijn doet want ik had bijna 2 maanden niet meer gesquat :rolleyes:

Heb vandaag na t squatten 20 minuten gefietst. Ben benieuwd wat het voor mn spierpijn doet want ik had bijna 2 maanden niet meer gesquat :rolleyes:
Haha, ik bedoel meer dat cardio je uithoudingsvermogen verbeterd. En je dus minder moeite hebt met lange sessies/sets.:D

Lijkt me wel een lekkere triceps oefening jaa, nog nooit gezien die, die oefening deed.
Is die ook zo lekker als die lijkt :D ?

• Topic Starter Topic Starter
Training 24-2-2011; Training B

Deadlift (op techniek):

8 x 70
3 x 120
3 x 150 va hier riem
3 x 150
3 x 150
3 x 150
3 x 150
3 x 150

Militairy press:

12 x 20
8 x 40
5 x 50
4 x 59,5
4 x 59,5
3 x 59,5

Opmerkingen:

Deadlift techniek gaat beter nu. Voelde vandaag ook dat m'n bovenrug ook meer aan het werk was dan normaal, dat zou een goed teken moeten zijn.

MP ging wat minder. Bij de eerste 2 sets de 5e, en bij de 3e set de 4e rep fail op lockout, had de bar al boven mijn hoofd. Voelde me verder vandaag ook al de hele dag slap dus misschien had ik m'n dag gewoon niet. Volgende keer pak ik toch 60 kg, minder gekloot met schijven en misschien motiveren die stoere blauwe schijven me meer :D.
M'n wrist wraps zijn echt een beetje 'op' nu, het klittenband schiet steeds los tijdens de sets als ik ze strak doe. Maar heb zojuist betere besteld; veel meer klittenbandoppervlak en zijn zo'n 20 cm langer dus dat is nog een omwikkeling meer. Deze zijn het: [Link niet meer beschikbaar].

Was echt laat vandaag (heb het druk), dus alleen de belangrijkste twee oefeningen gepakt.

Lekkere triceps oefening is t:D

Ik ben zowiezo wel fan van DeFranco zijn shit.

Goed dat je cardio ook erbij pakt, heb je veel baat bij tijdens zware squat en deadlift sessies!

Jep, hopelijk doet ie ook wat voor m'n MP lockout. Nu ik het filmpje weer gezien heb zie ik dat ik nog wat meer moet rollen dan dat ik deed. Volgende keer pak ik hem ff met minder gewicht en goede uitvoering, wat explosiever ook.

Ik ga ook meer cardio'en nu. Qua kracht ben ik weer aardig op weg, dus ben van plan voorzichtig te 'cutten'. Ga zo'n 3 keer per week cardio doen vanaf nu, maar vooral gezonder eten, want m'n voeding is echt dramatisch de laatste tijd. Minder brood, beter beleg (ben al wat aan het experimenteren met broodjes gezond :)), twee stuks fruit elke dag, elke dag een shake, géén junk! Valt nog een hoop op te winnen.

---------- Toegevoegd om 23:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:31 ----------

Gewoon meer squatten jij!! :P

Lijkt me wel een lekkere triceps oefening jaa, nog nooit gezien die, die oefening deed.
Is die ook zo lekker als die lijkt :D ?

Voelt wel goed ja, ik zou zeggen probeer hem eens.

Ga ik zeker doen , en als ie me bevalt komt ie ook wel in me schema ;)
goede trainings trouwens

Training 25-2-2011; Training A

Squat (low bar):

10 x 60
5 x 100
3 x 100
3 x 120
3 x 130
5 x 142,5
5 x 142,5
5 x 142,5 (3x5x142,5 = PR)

Bench press:

10 x 20
10 x 50
5 x 70
5 x 78,5
5 x 78,5
4 x 78,5 :o

Plank holds:

30s - BW+15
40s - BW+25
40s - BW+25 (2x 40s - BW+25 = PR)

Opmerkingen:

Squat ging weer lekker. Bench dikke wtf. Volgende bench training ga ik op techniek oefenen. Daarna maar weer hetzelfde gewicht. Plank holds waren met schijf op m'n rug.
Was weer laat dus had geen tijd voor rows.

Nice squads ouwe.

Het gaat weer de goeie kant op man!

Training 26-2-2011; Training C - Events @ RPB

Log press:

5 x 55
4 x 65 PR
2 x 65
2 x 65
2 x 65
2 x 65 va hier met riem
1 x 65

Prowler:

40m - 40kg
1m - 80
5m - 80
20m - 60 moeizaam
20m - 60 moeizaam
30m - 60 snel, had hier de techniek door
30m - 60 " "

Farmer walk:

20m - 70
40m - 70
40m - 80
+-17m - 90
20m - 90

Axle Deadlift:
(geen straps en riem, mixed grip)

8x107,5
6x127,5
3x157,5

Opmerkingen:

Logpress mja, steeds fail op lockout, ookal had ik de log al boven mijn hoofd. Moet denk ik wat meer tricep werk pakken. Volgende keer zelfde gewicht meer reps!
De prowler is een hels ding, maar had later de techniek een beetje door (armen niet gestrekt houden, en vrij rechtop lopen. Volgende keer wel gewoon 20m met 80 kg erop!!
Farmers voor het eerst ooit gedaan, had ze eigenlijk nog wel zwaarder verwacht qua grip. Next time 100kg! Misschien ook riem erbij pakken volgende keer.
Axle DL steeds fail op grip.

Was weer heerlijk om zo te trainen en heb al zin in de volgende keer!

Thanks man! Gaat lekker. Voor het eerst ook het idee dat ik flink kracht uit mijn benen moest halen, hoe raar het ook klinkt. Rug was eerder altijd de zwakste schakel, maar qua techniek gaat het nu dan ook veel beter.

Het gaat weer de goeie kant op man!

Thanks! :thumbs:

Laatst bewerkt:
Was een goede training.

lekker events getraind !!

Training 27-2-2011; Training C(2) - High rep

Tricep press machine:

12 x 70
12 x 80
12 x 80
12 x 80
12 x 80

Bicep curl machine (1 arm):

12 x 30
12 x 35
12 x 40
12 x 40
12 x 40

Bovenstaande 2 oefeningen superset.

Cable side raises:

12 x 10
12 x 10
12 x 10
12 x 10
12 x 10

Rear delt apparaat:

12 x 8
12 x 10
12 x 10
12 x 10
12 x 10

Band goodmorings:

20 x groene band
20 x groene band
20 x groene band
20 x groene band

Verder nog pols en -enkelflexibiliteit geoefend voor powercleans. Volgende week eens proberen wat technisch goede reps te maken.

Opmerkingen:

Biceps en triceps ff gepakt omdat die er de afgelopen week bij ingeschoten waren. Rear delt machine gepakt omdat ik steeds kramp heb ergens tussen schouderblad en nek, kon niets anders verzinnen dan rear delt machine om dit gebied een beetje te doorbloeden. Zijkant schouders ook maar meteen even gedaan met side raises.

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:34 ----------

Thanks!

Jep, was zeker lekker om te doen!

Training 1-3-2011; Training B

Deadlift:

8 x 70
5 x 120
3 x 150
3 x 170
4 x 185

Militairy Press:

12 x 20
10 x 40
5 x 50
4 x 60 PR
3 x 60
3 x 60
2 x 60

Dumbbell curl:

5 x 20
5 x 24
5 x 24
5 x 24
5 x 24
5 x 24

Dips:

3 x BW
3 x BW
5 x BW
5 x BW
5 x BW

Opmerkingen:

Voelde me vandaag slap, moe. Verder irriteerde ik me kapot aan de drukte in de sportschool. Had ook geen mp3 bij me, en met die drukte kon ik me dus kon me compleet niet concentreren om een goede training neer te zetten. Oh ja, ik was weer vrij laat.

Volgende keer weer hetzelfde gewicht met DL en MP en dan meer reps. Curls waren teveel met cheat, dus ook curls volgende keer met zelfde gewicht. Dips zijn nog te zwaar, maak ook geen goede ROM dus pak volgende keer dips tussen bankjes, kijken wat dat doet.

BTW ben sinds maandag begonnen met afstuderen dus zit nu 40+ uur per week op kantoor. 'S ochtends om 7 uur op, 's avonds om 6 uur weer thuis, dus heb nu veel minder tijd om te slapen en trainen dan eerst. Helpt ook niet echt mee natuurlijk.

Kramp bij mijn nek/schouderblad wordt steeds erger, ga binnenkort daarvoor langs de fysio...

Sterkte met die drukte komende tijd man, hoop dat het je trainingen niet teveel beinvloed!

Sterkte met die drukte komende tijd man, hoop dat het je trainingen niet teveel beinvloed!

Thanks. Ja, de komende tijd betekend in ieder geval tot eind augustus (flink lang dus nog). Daarna of werken of verder studeren op universiteit/ of andere studie beginnen. Studeer nu HBO Civiele Techniek. Vind het opzich boeiend, en kan aardig verdienen als ik afgestudeerd ben, maar het bijbehorende werk is qua wat ik nu meegemaakt heb uit mijn stages toch niet iets dat ik de rest van mijn leven wil doen.
Wil daarom misschien hierna een sportgerelateerde studie doen of iets richting ondernemersschap, maar moet me daar nog stukken beter op orienteren...

Civiele techniek geven ze bij ons ook. Zit je heel toevallig ook op de HU op Nijenoord of niet?

toch wel lekker die MP ondanks dat je je niet goed kon concentreren, het is nu af en toe wel erg druk ja op dinsdag !

Terug
Naar boven