MuscleMeat

Geddie's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
te veel sets imo
beter:

5 x 60
3 x 100
1 x 140
1 x 180
1 x 220

zo vind ik het het fijnst

maar Geddie, nu al deadliften na gisteren, moet er niet aan denken.
met een fris lichaam pak je hem sowieso

Kan ik eens proberen, heb nog nooit zulke grote sprongen gedaan eigenlijk, maar misschien werkt het wel beter. Was natuurlijk nog niet optimaal hersteld maar kon het gewoon niet laten :D. Ging nog vrij soepel eigenlijk. Had nu zoveel sets gepakt omdat ik nog geen idee had waar ik uit zou komen, was erg lang geleden dat ik zo low rep gedeadlift had.

Laatst bewerkt:
te veel sets imo
beter:

5 x 60
3 x 100
1 x 140
1 x 180
1 x 220

zo vind ik het het fijnst

maar Geddie, nu al deadliften na gisteren, moet er niet aan denken.
met een fris lichaam pak je hem sowieso

Je verhoogt nu steeds met 40 kilo. Zijn IMO veel te grote stappen. Op die manier heb ik ook een paar keer opgewarmd en toen steeds een naar gevoel in mijn hamstring gehad en zelfs 1 keer ingescheurd waardoor ik een week heel moeilijk liep :P

Ik merk zelf geen verschil in kracht wat betreft de werksets, maar misschien is dat bij jou wel het geval en werkt dit beter voor jou.

Laatst bewerkt:
Training 8-3-2011; Training A

Squat (low bar):

8 x 20
8 x 60
5 x 80
3 x 100
3 x 120 va hier belt
3 x 130
1 x 140
2 x 147,5 voelde klote
andere barbell gepakt
3 x 147,5 4e rep Fail

Opnieuw:
6 x 60
3 x 100
3 x 120 va hier riem
1 x 130
5 x 147,5
5 x 147,5
5 x 147,5 (3x5x147,5 = PR)

Opmerkingen:

Veel opwarmsetjes want alles voelde stroef. Er ligt nu een nieuwe barbell nu dus heb die geprobeerd. Deze heeft alleen een te grote diameter in het gripgedeelte en lag op een of andere manier heel raar, heb die toen gewisseld. Die set met de fail had ik de barbell iets te hoog, die rolde naar voren en vervolgens viel ik zelf ook voorover. Ging tot hier erg klote allemaal, maar dat pikte ik niet.
Dus opnieuw opwarmen, stang lager, goede techniek, etc, en toen knallen. De werksets gingen best moeizaam want ik had al veel energie verspild, maar heb ze gewoon gehaald dus ben er blij mee.

Ohja en dit alles heeft veel te lang geduurd en toen ging de sportschool al dicht.

Hehe nieuwe barbell!!!!!!! 1maar?:mad:

Heb er maar 1 gezien in ieder geval, en vind hem dus niet fijn. Geen comment op mijn training? :P

Je 3x5 is nice Guido.

Nice herstel na die fail hoor, kan me voorstellen dat je dr dan mentaal ff doorheen zit.

Hehe nieuwe barbell!!!!!!! 1maar?:mad:

Ja, met sleeves die helemaal los zitten. Vind ik echt niet lekker met benchen en deadliften...

---------- Toegevoegd om 07:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:22 ----------

En de nieuwe stang is dus ook k*t om mee te squaten Geddie?

Oh damn waarom....... dus weer een gewichthefhalter ipv pl bar.

Nice herstel na die fail hoor, kan me voorstellen dat je dr dan mentaal ff doorheen zit.

Dank je, ja was inderdaad een mentale klap ook meteen. Heb me daarna echt enorm op zitten fokken. Was zo opgefokt dat ik tijdens de rust tussen de setjes niet meer stil kon zitten en agressief heen en weer aan het lopen was. Was ook pas weer rond 1 uur 's nachts rustig genoeg om te kunnen slapen.

Ja, met sleeves die helemaal los zitten. Vind ik echt niet lekker met benchen en deadliften...

---------- Toegevoegd om 07:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:22 ----------

En de nieuwe stang is dus ook k*t om mee te squaten Geddie?

Voelt niet lekker aan in ieder geval. Pff, zijn ze al zo lang bezig om nieuwe stangen te fixen, komen ze hier mee aan. Het is niet alsof ze te weinig tijd hadden om een goede uit te kiezen...

Ben trouwens gisteren bij de fysio/manueel therapeut geweest voor de kramp/pijn bij m'n rechter schouderblad. Het zat helemaal vast, en dat heeft ie losgekraakt. Verder vond ie mijn houding niet goed, zit teveel inelkaar, moet rechter op en meer met borst vooruit. Verder heb ik wat rek en -strekoefeningen gekregen. Moet nog 2 a 3 keer terugkomen zo binnen een maand. Dan zou het weg moeten zijn. Hoop dat het ook zo is, want heb er bijna constant last van als ik achter een computer zit. En laat ik dat nou net 8 uur per dag moeten doen...

goed doorgezet met die squats man, en ook sterk !! minder dat die nieuwe stang k*t is, hebben we dus weer niks aan :mad:

Ik zal die stang dan wel een keer helemaal volladen en op de vangers laten vallen :P

Dank je, ja was inderdaad een mentale klap ook meteen. Heb me daarna echt enorm op zitten fokken. Was zo opgefokt dat ik tijdens de rust tussen de setjes niet meer stil kon zitten en agressief heen en weer aan het lopen was. Was ook pas weer rond 1 uur 's nachts rustig genoeg om te kunnen slapen.

:roflol:

Vandaag ff de rest van training A gepakt omdat ik gisteren te weinig tijd had.

Training 9-3-2011; Training A

Bench press:

8 x 50
5 x 60
5 x 70
3 x 80
3 x 80
3 x 80
3 x 80
2 x 80
2 x 80
1 x 80

Dips tussen bankjes:

12 x BW
10 x BW
10 x BW

Cable row (towel):

10 x 70
8 x 100
8 x 100
8 x 100

Plank holds:

1m45s - BW PR

Opmerkingen:

Bench even gekozen voor wat meer sets en wat meer op techniek geprobeerd te letten. Dips tussen bankjes was lang geleden, voelde wel goed, alleen de bankjes zijn in zijdelingse richting wat gammel. Ga eens kijken of dit anders/handiger kan.

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:44 ----------

Zo zet je PR's :D

Training 10-3-2011; Training B

Deadlift van blokken:
(ongeveer 18 cm hoog)

8 x 70
5 x 120
3 x 150
3 x 170
5 x 180
5 x 180
5 x 190
3 x 200
3 x 200

Militairy press:

8 x 40
3 x 50
3 x 50
1 x 60

Dumbbell curl:

5 x 26
5 x 26
5 x 26 (3x5x26 = PR)

Opmerkingen:

Rack pulls gingen wel aardig weer zo voor de eerste keer. Laatste rep op de sets met 200 hitch. MP ging echt bagger, te stroef, werd helemaal niets dus heb het maar zo gelaten. Dumbbell curls redelijke cheat. En toen ging de sportschool alweer dicht....

Moet echt nog ff goed in het ritme komen nu met dat afstuderen op kantoor. Kom telkens weer tijd tekort en moet daardoor steeds afwijken van mijn schema, krijg er aardig de pest in.

200kg van een verhoging reppen is echt nice ouwe. Die 218 van je sig moet je nu wel overheen kunnen dan :)

Euh edit: Stond jij nou op blokken of de barbell? :P

De barbell, dat zijn rackpulls;)

lekkere training Geddie. MP komt wel weer.

Yep de barbell lag verhoogd. Moet er niet aan denken dat het omgekeerd is zeg :P

Thanks man. MP ging belachelijk slap deze keer maar komt weer goed :)

Vanavond weer squats! 150 kg... begin nu al met mentale voorbereiding.

Training 11-3-2011; Training A

Squat (low bar):

8 x 60
3 x 100
1 x 120
1 x 120 vergeten gewicht erbij te doen
1 x 130 va hier riem
1 x 140
5 x 150
5 x 150
5 x 150 (3x5x150 = PR!)

Paused squats:

5 x 100
5 x 100

Opmerkingen:

Ging weer goed met de squats. Alleen weer tijdtekort dus geen bench en weer geen assistance...

Morgen thuis ff weighted dips tussen bankjes ter compensatie.

Terug
Naar boven