Training 22-4-2013 Training A @ USC
Deadlift:
3 x 70
3 x 120
3 x 150
2 x 170
2 x 170
1 x 200
3 x 217,5 4f
3 x 217,5
Bench press, wide grip, paused:
5 x 50
5 x 60
5 x 80
3 x 100
1 x 110
2 x 120
1 x 127,5
1 x 135 PR
Chin-ups:
5 x BW
5 x BW
5 x BW
5 x BW
Opmerkingen:
Deadlifts gingen k*t, extreem trage lockout weer. Had één set van 4 moeten zijn. Na de 2e set wat verkramping in de onderrug, toen even een vaag gevoel gehad. Ondertussen geen last meer van, er 'klikte' weer wat terug en nu is alles opeens weer soepel. Blijft raar.
Bench was de bedoeling om me wat in te houden vandaag, maar alles ging zo hard dat ik maar alvast gemaxt heb. De 135 ging redelijk soepel omhoog, geen grind ofzo. Als ik meteen voor 137,5 was gegaan was dat waarschijnlijk ook gelukt. Had ook nog wat licht moeten squatten maar ik durfde dat niet aan met m'n rug.
Ik ga m'n deadlift techniek weer onder de loep nemen. Zit er ook aan te denken om te deadliften op m'n squatschoenen, dan krijg ik m'n onderrug waarschijnlijk beter neutraal onderin (is nu wat bol door matige (hamstring)flexibiliteit die maar niet verbeterd, en relatief gezien lange bovenbenen), theoretisch zou dat een minder zware belasting geven op m'n spine en m'n lockout verbeteren omdat ik niet op het laatst m'n onderrug nog recht moet trekken. Wel wordt de ROM er iets van 1.5 cm groter van. In de praktijk ben ik er waarschijnlijk slapper in dan met de huidige techniek. Maar dat was in het begin ook met de wide grip benches...