Nee inderdaad, beter gooit die zijn geld in de bodemloze putten van een streng-islamitisch land waar de regering haar eigen volk laat stikken omdat ze liever investeert in atoomwapens. Trouwens wel een regering die door datzelfde volk democratisch verkozen werd, en waar iedereen het erover eens is dat vrouwen minder rechten verdienen dan mannen. Echt een volk dat zeg maar alle steun verdient.
Blijkbaar begrijp je het principe van humanitaire hulp nog niet helemaal. Dat is op zich ook geen probleem, maar laat dan de halve gare argumenten even voor wat ze zijn en denk gewoon een momentje na.
Denk je dat het dat kindje die zijn vader en moeder ziet verdrinken, omdat die nog op het laatste moment zijn knuffelbeer uit het huis proberen te redden, iets kan schelen dat zijn regering islamitisch is.
Ik zie het al voor me dat Nederland onder water komt te staan. En dat Turkije zoiets heeft van: 'nee, wij gaan geen hulp schenken, dan komt alles bij die corrupte bende van een Wilders terecht'. Je zou raar opkijken hoor.
Dit is gewoon een excuusreden. Geef gewoon toe dat je het niet wilt geven, of dat je het er niet voor over hebt. Dit soort argumenten maken het hypocriet en zijn bedoeld om je geweten te sussen.
Overigens is het ook perfect logisch dat een enorm land met 176 miljoen inwoners financiële steun krijgt van een piepklein landje met haar eigen staatsschulden en 11x minder inwoners.
Ik had het over een huisvader, niet over staatsgelden.
Ik begrijp overigens niet wat het inwonersaantal er toe doet. Zoiets van: 'ah joh, dan kunnen ze er ook wel wat missen'

.
Ook bijzonder handig om geld te sturen naar een land dat bol staat van de corruptie. En dan maar hopen dat je donatie niet in het kernwapenprogramma terecht komt, of in de handen van het lokale regime (politie, gevangenisbewakers...) dat bekend staat voor het verkrachten van vrouwen, om hen daarna te vervolgen wegens overspel.
Opnieuw laat je hier zien dat je het principe van humanitaire hulp niet begrijpt. En opnieuw heeft dat kleine jochie dat zijn ouders ziet verdrinken niks te maken met de corruptie van zijn regering en de mensen die zich misdragen ten opzichte van vrouwen.
Nee, dan denk ik dat die huisvader beter een paar interessante boeken gaat halen voor de kinderen, lijkt me interessanter dan zo'n Playstation.
Kijk het is gewoon belachelijk dat de verkoop van blackberries een hoogtepunt haalt, maar dat we het niet kunnen 'veroorloven' om een paar tientjes aan humanitaire hulp te schenken.
Dus je doneert geld zonder reden, je maakt jezelf redelijk belachelijk

.
Ik dacht dat ik redelijk duidelijk was dat er imo geen argument is voor het niet-doneren van geld. Maar blijkbaar is sarcasme en ander soortige beeldspraak je niet geheel duidelijk, dus volgende keer zal ik het duidelijker voor je neerzetten.
---------- Toegevoegd om 11:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------
Je posts in dit topic wekken op mij de indruk dat je tegendraads doet om het tegendraads doen en niet zozeer uit overtuiging.
Is het zo moeilijk om te begrijpen dat sommige mensen wel geld doneren?
Ik ben niet echt een voorstander van humanitaire hulp...zeker niet in dit soort gevallen.
Nee, bommen doen het veel beter inderdaad.
Wat een r*tard ben je ook.