Fitness Seller

Geld voor Pakistan

Peiling Peiling Ga jij geld geven?

• Totaal stemmers
    191
Dat heb je wel vaker gezegd. Het woordje 'zowaar' verliest dan wel zijn waarde he, begrijp je dat?

Meestal is jou mening extreem links ÓF gedateerd, is je mening een keer geen van beide, zoals in dit geval, bestaat de kans dat ik het ermee eens ben. Dat het eventueel vaker is voorgekomen is vast een hele gerustelling voor je.

Laatst bewerkt:
Het is een enquête, je hebt dus voor -en tegenstanders. Je wordt hier afgezeken als je geen argumenten geeft, maar als je argumenten geeft is het ook niet goed. Van mij mag je nog een 2e baan nemen om te sponsoren, ik vind het prima :) .

Ja, want er is geen argument voor het doneren van geld aan pakistan. Argumenten geven is goed, helaas dat de halfbakke argumenten die worden aangevoerd totaal geen hout snijden (beter geef je er geen).

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

Meestal is jou mening extreem links ÓF gedateerd, is je mening een keer geen van beide, zoals in dit geval, bestaat de kans dat ik het ermee eens ben. Dat het eventueel vaker is voorgekomen is vast een hele gerustelling voor je.

Jep, ik streef altijd naar goedkeuring op een internetforum, zoals je weet.

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Mijn mening gedateerd trouwens? Je gaat hier toch niet op de moraalridder tour, die aangeeft dat klassenstrijd niet meer bestaat...(ja, ik zie je meelezen, moraalridder).

Ja maar waarom zo selectief op een grote ramp die in het nieuws komt? Er gebeuren dagelijks rampen. Waarom geef je bijvoorbeeld niks aan voedselhulp voor Congo, daar is al sinds 1998 een ramp aan de gang.

A doden*media-aandacht=$

Edit: BeginnerBB, ik moest even 7 pagina's bijlezen, en maar besloten dat ik verder inhoudelijk niet inga op de posts. Zoveel belachelijke argumenten die ik dan moet ontkrachten is alsof ik in een kerk moet uitleggen wat nadenken is.

En nee, ik geef niet. 3.50 per maand aan het WNF is precies het bedrag dat mijn geweten sust en om mij hier als moraalridder anderen op de vingers te tikken.

Laatst bewerkt:
Drop the package!

B_52_dropping_bombs.jpg

Lekker niveau adhoc.

:roflol: lekkere vergelijking hoor, pakistan altijd arm, nederland altijd rijk, weetje nog?
Pakistan arm? Nee hoor, geld zat voor een peperduur atoombomproject.

Dat geld sturen is zo'n typisch onzinnige manier om je geweten te sussen, terwijl je in realiteit eigenlijk een druppel op een hete plaat laat vallen, en vaak zelfs meer kwaad doet dan goed (Afrika). Bovendien is het krankzinnig om anderen geld te geven dat je zelf niet hebt (enorme staatsschulden). Een goede huisvader doet zoiets niet. Alleen goederen die je kan missen, en noodhulp verlenen ter plaatse met de middelen die je hebt, geen geld sturen.

De gemiddelde huisvader in Nederland kan best een aantal tientjes missen hoor. Dan maar geen playstation voor zijn zeurende te veel verwende dreumes.

Nee inderdaad, beter gooit die zijn geld in de bodemloze putten van een streng-islamitisch land waar de regering haar eigen volk laat stikken omdat ze liever investeert in atoomwapens. Trouwens wel een regering die door datzelfde volk democratisch verkozen werd, en waar iedereen het erover eens is dat vrouwen minder rechten verdienen dan mannen. Echt een volk dat zeg maar alle steun verdient.

Overigens is het ook perfect logisch dat een enorm land met 176 miljoen inwoners financiële steun krijgt van een piepklein landje met haar eigen staatsschulden en 11x minder inwoners.

Ook bijzonder handig om geld te sturen naar een land dat bol staat van de corruptie. En dan maar hopen dat je donatie niet in het kernwapenprogramma terecht komt, of in de handen van het lokale regime (politie, gevangenisbewakers...) dat bekend staat voor het verkrachten van vrouwen, om hen daarna te vervolgen wegens overspel.

Nee, dan denk ik dat die huisvader beter een paar interessante boeken gaat halen voor de kinderen, lijkt me interessanter dan zo'n Playstation.

Ja, want er is geen argument voor het doneren van geld aan pakistan. Argumenten geven is goed, helaas dat de halfbakke argumenten die worden aangevoerd totaal geen hout snijden (beter geef je er geen).

---------- Toegevoegd om 19:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:13 ----------

Jep, ik streef altijd naar goedkeuring op een internetforum, zoals je weet.

---------- Toegevoegd om 19:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:14 ----------

Mijn mening gedateerd trouwens? Je gaat hier toch niet op de moraalridder tour, die aangeeft dat klassenstrijd niet meer bestaat...(ja, ik zie je meelezen, moraalridder).

Dus je doneert geld zonder reden, je maakt jezelf redelijk belachelijk ;) .

Van mij geen cent, heb er geen vertrouwen in dat het uiteindelijk op de juiste plek terecht komt, denk je nou echt dat de regering in pakistan echt om die mensen geeft?

De gemiddelde huisvader in Nederland kan best een aantal tientjes missen hoor. Dan maar geen playstation voor zijn zeurende te veel verwende dreumes.

Ben jij nou echt zo achterlijk of had je even niks anders te doen en dacht je laat ik eens op dbb iets neerzetten waarbij er sowieso gehapt gaat worden.

Nee inderdaad, beter gooit die zijn geld in de bodemloze putten van een streng-islamitisch land waar de regering haar eigen volk laat stikken omdat ze liever investeert in atoomwapens. Trouwens wel een regering die door datzelfde volk democratisch verkozen werd, en waar iedereen het erover eens is dat vrouwen minder rechten verdienen dan mannen. Echt een volk dat zeg maar alle steun verdient.

Overigens is het ook perfect logisch dat een enorm land met 176 miljoen inwoners financiële steun krijgt van een piepklein landje met haar eigen staatsschulden en 11x minder inwoners.

Ook bijzonder handig om geld te sturen naar een land dat bol staat van de corruptie. En dan maar hopen dat je donatie niet in het kernwapenprogramma terecht komt, of in de handen van het lokale regime (politie, gevangenisbewakers...) dat bekend staat voor het verkrachten van vrouwen, om hen daarna te vervolgen wegens overspel.

Nee, dan denk ik dat die huisvader beter een paar interessante boeken gaat halen voor de kinderen, lijkt me interessanter dan zo'n Playstation.

ik ben dus niet de enigste die precies zo denkt

Je posts in dit topic wekken op mij de indruk dat je tegendraads doet om het tegendraads doen en niet zozeer uit overtuiging.

Ben jij nou echt zo achterlijk of had je even niks anders te doen en dacht je laat ik eens op dbb iets neerzetten waarbij er sowieso gehapt gaat worden.

Godsammme hardkoortje.
Ik ben het met je eens.

ik ben dus niet de enigste die precies zo denkt
Veel mensen denken zo, en degenen die geld geven doen dat in de meeste gevallen om hun geweten te sussen, zonder goed te beseffen of wat ze doen wel zo nuttig is. Ik ben trouwens niet van mening dat je mensen in nood niet hoeft te helpen, maar dat moet op internationaal niveau en goed georganiseerd, niet hier en daar wat geld ophalen en naar ginder sturen en hopen dat het goed aankomt.

yep 20 euro, en dat zelfs met een schamele uitkering :)

Aah de "ik weet zeker dat mijn geld niet goed gebruikt gaat worden" smoes, zeg gewoon eerlijk dat je niet wil geven omdat het land en de mensen je niet boeien.
Voor Haiti is pas 2% van het geld aangekomen in het land:
[Link niet meer beschikbaar]

Leg mij eerst maar eens uit waar de andere 98% (!!!!) van het geld gebleven is want NL wordt rijk met de zieligheidsindustrie waarbij al het ontwikkelingsgeld blijft hangen bij de directeuren van de hulpstichtingen :mad:

Blijkbaar begrijp je het principe van humanitaire hulp nog niet helemaal. Dat is op zich ook geen probleem, maar laat dan de halve gare argumenten even voor wat ze zijn en denk gewoon een momentje na.
Denk je dat het dat kindje die zijn vader en moeder ziet verdrinken, omdat die nog op het laatste moment zijn knuffelbeer uit het huis proberen te redden, iets kan schelen dat zijn regering islamitisch is.
Ik zie het al voor me dat Nederland onder water komt te staan. En dat Turkije zoiets heeft van: 'nee, wij gaan geen hulp schenken, dan komt alles bij die corrupte bende van een Wilders terecht'. Je zou raar opkijken hoor.
Dit is gewoon een excuusreden. Geef gewoon toe dat je het niet wilt geven, of dat je het er niet voor over hebt. Dit soort argumenten maken het hypocriet en zijn bedoeld om je geweten te sussen.

Ik had het over een huisvader, niet over staatsgelden.
Ik begrijp overigens niet wat het inwonersaantal er toe doet. Zoiets van: 'ah joh, dan kunnen ze er ook wel wat missen':roflol:.

Opnieuw laat je hier zien dat je het principe van humanitaire hulp niet begrijpt. En opnieuw heeft dat kleine jochie dat zijn ouders ziet verdrinken niks te maken met de corruptie van zijn regering en de mensen die zich misdragen ten opzichte van vrouwen.

Kijk het is gewoon belachelijk dat de verkoop van blackberries een hoogtepunt haalt, maar dat we het niet kunnen 'veroorloven' om een paar tientjes aan humanitaire hulp te schenken.

Dus je doneert geld zonder reden, je maakt jezelf redelijk belachelijk ;) .

Ik dacht dat ik redelijk duidelijk was dat er imo geen argument is voor het niet-doneren van geld. Maar blijkbaar is sarcasme en ander soortige beeldspraak je niet geheel duidelijk, dus volgende keer zal ik het duidelijker voor je neerzetten.

---------- Toegevoegd om 11:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:34 ----------

Je posts in dit topic wekken op mij de indruk dat je tegendraads doet om het tegendraads doen en niet zozeer uit overtuiging.
Is het zo moeilijk om te begrijpen dat sommige mensen wel geld doneren?

Ik ben niet echt een voorstander van humanitaire hulp...zeker niet in dit soort gevallen.
Nee, bommen doen het veel beter inderdaad.
Wat een r*tard ben je ook.

Laatst bewerkt:
Wegens bezuinigingen heb ik een N97mini uitgekozen. Ben ik nu van de haak?

Terug
Naar boven