MuscleMeat

Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af

Dude? Wij hebben geen enkel idee wat er nog allemaal is, wat dat betreft zijn we slechts insecten van dit universum.(plus de mogelijkheid op meerdere dimensies)

Duh, dat is juist het punt. Daarom kun je niet zeker weten of er wel of juist geen 'god'- achtig iets bestaat.

• Topic Starter Topic Starter
Het is dan ook meer een wiskunde dingetje dat je niets kunt uitsluiten als je niet kunt bewijzen dat iets niet zo is.
Een schepper + hiernamaals zoals mensen op aarde bedacht hebben is daarom met een beetje realistisch nadenken uitgesloten op die 0,000000001% mogelijkheid na dan.

Als je eenmaal merkt dat het Universum een ketting reactie van dingen is,
als dat kwartje eenmaal valt, verandert alles.
Zolang je in een God gelooft dan ben je gewoon nog onvolwassen aan het denken.
In God geloven kan een bepaalde zekerheid met zich mee brengen, maar zeker weten is beter.

I know that i am. :D

Laatst bewerkt:
Als je eenmaal merkt dat het Universum een ketting reactie van dingen is,
als dat kwartje eenmaal valt, verandert alles.
Zolang je nog gelooft in een God of half goden dan ben je gewoon nog niet volwassen aan het denken.
Je mag natuurlijk wel onderschijt maken zodra je het snapt, maar zo handig is dat niet heb ik zelf gemerkt.
In God geloven kan een bepaalde zekerheid met zich mee geven, maar zeker weten is beter.

I know that i am. :D

Einstein was anders ook gelovig, meerdere wetenschappers trouwens, alleen geloofde hij niet in een 'persoonlijke' god.

Onderschijt :roflol:

En Einstein was gewoon atheïst hoor, zoals Big-T over 6 minuten zal laten zien.

En in b4 Insallah.

Laatst bewerkt:
I received your letter of June 10th. I have never talked to a Jesuit priest in my life and I am astonished by the audacity to tell such lies about me. From the viewpoint of a Jesuit priest I am, of course, and have always been an atheist.

- Albert Einstein, letter to Guy H. Raner Jr, July 2, 1945, responding to a rumor that a Jesuit priest had caused Einstein to convert from atheism; quoted by Michael R. Gilmore in Skeptic, Vol. 5, No. 2

Einstein was anders ook gelovig, meerdere wetenschappers trouwens, alleen geloofde hij niet in een 'persoonlijke' god.

Als ik noem een ketting reactie van dingen, dan bedoel ik niet zoals Einstein denkt, in wiskundige vorm.
Weten dat alles een ketting reactie op elkaar is geeft een keiharde fundering voor het denken.

Als ik noem een ketting reactie van dingen, dan bedoel ik niet zoals Einstein denkt, in wiskundige vorm.
Weten dat alles een ketting reactie op elkaar is geeft een keiharde fundering voor het denken.

Heb een keer een lezing gehad van abbas van noppen op de erasmus universiteit over islam en wetenschap, daar kwam hij ook terug op Jou ketting reacties. Zal eens kijken of ik ergens wat youtube vids kan vinden.

Heb een keer een lezing gehad van abbas van noppen op de erasmus universiteit over islam en wetenschap, daar kwam hij ook terug op Jou ketting reacties. Zal eens kijken of ik ergens wat youtube vids kan vinden.

Je hebt er geen universitaire studies of lezingen voor nodig.

Je hebt er geen universitaire studies of lezingen voor nodig.

Voor beide dingen is wat te zeggen.
Ik vind, laat mensen geloven wat ze willen geloven.
Of ze nou geloven in de bijbel, quran, olifant met 6 armen of dat ze GELOVEN in wat voor wetenschappelijke theorie dan ook.

Het bagatelliseren van iemands geloof is echt belachelijk.
Zowel gelovigen als atheisten voeren oorlog en zorgen voor ellenden.
Als ik kijk naar bv islam, is het in zijn ware essentie een perfecte manier om een 'goed' persoon te zijn.
Alleen jammer dat er bij iedere stroming gekken zijn die het uit de context rukken.

Doe nou niet zo interessant Killy. Religie is voor r**ards.

Intelligente mensen kunnen idd ook gehersenspoeld worden. Gewoon vroeg beginnen en volhouden tot het erin gebakken zit.

Doe nou niet zo interessant Killy. Religie is voor r**ards.

+1

Ga eens naar een uni, kijk eens hoeveel christenen, moslims, hindoes ect ect rond lopen.
Genoeg met meer IQ dan waar jij mee rond loopt ;)

Je kan een hoog IQ hebben en niet kritisch nadenken. En wat Big-T zegt gehersenspoeld. En doe idd eens niet zo moreel superieur met het 'de echte islamiet/christen is zo'n goed mens.' En de atheist doet ook slechte dingen.

Dat heeft er ook niets mee te maken, moraliteit/ethiek is niet verbonden aan religie. Religie is verbonden aan de middeleeuwen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Edit: En wat het verschil is met wetenschap en geloven is dat je best kan aannemen (geloven) dat een wetenschappelijke theorie klopt, maar dat is geen absoluut geloof. Als iemand met een betere verklaring komt, dan geloof je niet meer in die eerdere theorie. Als dat ook voor religie zou gelden zouden we er honderden jaren geleden van bewust zijn. Man, als er in de bijbel had gestaan dat de aarde echt plat is, zouden mensen dat nog verdedigen.

Een wijs man zei ooit eens "iq is als een sterk wapen maar het maakt je geen goede soldaat".

Je mag eerst best geloven dat iets waar kan zijn, maar je moet het daarna wel hard kunnen maken, zeker weten.

weer een hoop kortzichtige mensen hier, maar igg ook niet anders verwacht daarom laat ik het hier ook maar bij.

Jammer dat jullie nooit met de mooie kant van geloof en de gedragsregels die daarbij zijn verbonden in aanraking zijn gekomen, sommige dingen zijn zoveel beter dan de belachelijke aangeleerde cultuur meningen.

Voor beide dingen is wat te zeggen.
Ik vind, laat mensen geloven wat ze willen geloven.
Of ze nou geloven in de bijbel, quran, olifant met 6 armen of dat ze GELOVEN in wat voor wetenschappelijke theorie dan ook.

Het bagatelliseren van iemands geloof is echt belachelijk.
Zowel gelovigen als atheisten voeren oorlog en zorgen voor ellenden.
Als ik kijk naar bv islam, is het in zijn ware essentie een perfecte manier om een 'goed' persoon te zijn.
Alleen jammer dat er bij iedere stroming gekken zijn die het uit de context rukken.

Heb je de koran wel is gelezen??? Rot toch op met dit soort onzin.

+ Ik heb nog niet genoeg kennis om een discussie te winnen.
Volgens mij hebben jullie je ook nog niet verdiept in dit onderwerp dus een discussie heeft sowieso weinig zin.

---------- Post toegevoegd Tue 1 May 2012 om 19:39 ----------

Heb je de koran wel is gelezen??? Rot toch op met dit soort onzin.

ja en de bijbel.

Bijzonder om te zien dat iemand die niet gelooft en gelovigen voor r**ards uitmaakt, dat zelf blijkbaar ziet als volstrekt normaal gedrag. Dat iemand je mening niet volgt maakt hem nog niet retarded. Net zo min als dat iemand met andere ideeën dan de jouwe geindoctrineerd is. Dat kunnen beide partijen tegen elkaar zeggen maar het gaat beiden volledig voorbij aan de essentie.

Terug
Naar boven