Fitness Seller

Geloof in God neemt wereldwijd langzaam af

Dat is zo'n onzin, als iemand tegen jou zegt dat de aarde plat is (zijn geloof), ga je dat dan respecteren of is het dan een r*tard.

Dus jij vindt serieus na 't lezen van de koran... dat als je de dingen opvolgt die erin beschreven staan je een "goed" persoon bent?

Ja, met een goede interpretatie wel.

Dat is zo'n onzin, als iemand tegen jou zegt dat de aarde plat is (zijn geloof), ga je dat dan respecteren of is het dan een r*tard.

Tja, je kan ook overdrijven.
Maar er is een verschil tussen respecteren van een mens en het met hem oneens zijn

Religie is een mislukking, het bewijs ligt op tafel.

• Topic Starter Topic Starter
Het probleem komt Killy bij die verkeerde interpretatie,
iets met zo ontzettend veel slechte kanten verdedigen is absurd als je de feiten kent.
Je kunt niet al het slechte schoonpoetsen met die paar goede kantjes, al met al is religie verwerpelijk en moreel twijfelachtig.
Ongelovigen zijn kritisch naar religie omdat het een gevaarlijk medium is zodra mensen er teveel in opgaan en andere mensen daarin meeslepen.
In de naam van religie gaan mensen denken in ons in plaats van ik en is hun eigen leven en dat van een ander opeens een stuk minder waardevol.

ik kan niet ontkennen dat er mensen het verkeerd gebruiken, alleen dit heeft niks met de religie te maken.
gekken zijn er en zoeken altijd kanalen om dit te kunnen uiten, geloof maakt niet iemand in een moordenaar, dat is de mens.

Dit soort argumenten zijn zo'n grote onzin, omdat er zoveel misdaden zijn die niks te maken hebben met religie.

Maar wat ik hoop dat jullie mens kunnen scheiden van geloof, omdat het geloof mooi is al zijn er mensen die het verpesten.

ik kan niet ontkennen dat er mensen het verkeerd gebruiken, alleen dit heeft niks met de religie te maken.
gekken zijn er en zoeken altijd kanalen om dit te kunnen uiten, geloof maakt niet iemand in een moordenaar, dat is de mens.

Dit soort argumenten zijn zo'n grote onzin, omdat er zoveel misdaden zijn die niks te maken hebben met religie.

Maar wat ik hoop dat jullie mens kunnen scheiden van geloof, omdat het geloof mooi is al zijn er mensen die het verpesten.

Probeer jij is niet een inhoudelijke discussie te houden, het lijkt helemaal nergens op.

Ja, met een goede interpretatie wel.

Ja zo kun je alles wel goed lullen natuurlijk.

Ongelovigen zijn debielen, achterlijk en zullen branden in de hel... Dat zullen we maar doorstrepen & vergeten, want dat komt me goed uit.

Maar dat een moslim niet mag drinken etc.. dat is goed dus iedereen die de Islamiet is is goed...

Wat een onzin weer.

Ja zo kun je alles wel goed lullen natuurlijk.

Ongelovigen zijn debielen, achterlijk en zullen branden in de hel... Dat zullen we maar doorstrepen & vergeten, want dat komt me goed uit.

Maar dat een moslim niet mag drinken etc.. dat is goed dus iedereen die de Islamiet is is goed...

Wat een onzin weer.

Je haalt het weer helemaal uit de context.
Er zijn genoeg gelovigen die niet goed handelen.

Alleen ik ga geen discussie aan over andere, ik ben van mening dat religie een hele mooie manier kan zijn om een goed mens te zijn.
Maar ik heb geen feiten, sterke argument of zin om hier heel lang te blijven hangen.

Dat er ook misdaden zijn zonder geloof dat klopt.
Echter zijn strenge gelovigen qua denkwijze te vergelijken met de denkwijze van mensen die leven in bijvoorbeeld een dictatuur.
Neem als voorbeeld de mensen die leven in Noord Korea en werken in de concentratie kampen, in een interview sprak een ex kamp bewaarder over hoe makkelijk hij de verschrikkelijkste dingen deed in het belang van de grote leider Kim Jong-il (die daar letterlijk als een god wordt gezien)
Het doel heiligde immers de middelen en de mensen die hij wat aandeed hadden de leider beledigd dus waren minderwaardig.
Met een te vergelijken gedachtegang beleven heel veel mensen hun geloof ook en dat maakt het gevaarlijk omdat je met miljoenen potentiële misdadigers te maken hebt die met hun eigen vervormde moraal dit niet meer als misdaden ziet zodra ze er van overtuigd zijn dat ze hun god een gunst doen.
Dat je dan als argument opvoert dat het geloof iets moois is doet mij niet zo veel met deze overtuiging.

Gelukkig dat de atheisten de wereld gered hebben.

Kijk naar de denkwijze van een gemiddelde puberjongen en vergelijk dat met 60-80 jaar geleden.

De ideale maatschappij bestaat nog steeds niet, dus waarom dan dat gezeur.

Gelukkig dat de atheisten de wereld gered hebben.

Kijk naar de denkwijze van een gemiddelde puberjongen en vergelijk dat met 60-80 jaar geleden.

De ideale maatschappij bestaat nog steeds niet, dus waarom dan dat gezeur.

De wereld is nog nooit volledig atheïstisch geweest dus we hebben de kans nog niet gehad. En waarom dat gezeur? Mischien de onderdrukking van de vrouw, de onderdrukking van vrije informatie, de bizarre wetgevingen en straffen die sommige geloven met zich mee brengen, de onderdrukking van homo's, het hersenspoelen van mensen, het mensen de kans ontnemen zich academisch te ontwikkelen, de extreem bloederig geschiedenis die het achter zich laat met alle slachtoffers die religie daar heeft gemaakt.
Maar geloof is mooi en waar zeuren we toch over.

De wereld is nog nooit volledig atheïstisch geweest dus we hebben de kans nog niet gehad. En waarom dat gezeur? Mischien de onderdrukking van de vrouw, de onderdrukking van vrije informatie, de bizarre wetgevingen en straffen die sommige geloven met zich mee brengen, de onderdrukking van homo's, het hersenspoelen van mensen, het mensen de kans ontnemen zich academisch te ontwikkelen, de extreem bloederig geschiedenis die het achter zich laat met alle slachtoffers die religie daar heeft gemaakt.
Maar geloof is mooi en waar zeuren we toch over.

Ja maar kijk eens naar de denkwijze van de gemiddelde puber, en vergelijk dat met 80 jaar geleden.

Ja maar kijk eens naar de denkwijze van de gemiddelde puber, en vergelijk dat met 80 jaar geleden.

Net zo een sterk argument als het geloof is iets moois.:rolleyes: Maar goed Killy mag zijn mening hebben en wij het onze. Ik vind het een treurige ontwikkeling.

Heren, wij kunnen wel filosoferen over het wel of niet bestaan van een god of iets dergelijks. Het is toch allemaal zinloos want niemand van ons heeft het antwoord. Geen enkel "hoger doel" van een hogere macht of iets dergelijks is het lijden waard dat deze wereld als sinds het begin der tijden teistert. Ik ben blij dat ik steriel ben en zo de vloek van het leven niet over kan dragen. http://en.wikipedia.org/wiki/Antinatalism

Ziekte, vergankelijkheid en de Dood beheersen deze wereld. Iemand die anders beweerd moet maar eens heel goed naar de illusionaire zekerheden in zijn leven kijken. De jacht naar materiële bezittingen, financiële zekerheid, sociale status. Pathetic... You will all perish.

Ik lach me dan ook te barstens om mensen die menen meer te zijn dan ik. Het denken in winnaars en losers. Mijne heren: iedereen verliest. En denk niet perse dat de dood, ziekte en onheil nog wel even op zich zullen laten wachten. Ik ben inderdaad een loser. Ik ben inderdaad een kneus. En weet je wat het ergste is: jij ook. Men weet diep van binnen heel goed dat ie net zo weinig voorstelt als ik. Je kun wel aanzien genieten in in je omgeving, maar we weten allebei heel goed dat wij toebehoren aan dezelfde composthoop.

Proost! Op de Dood!
http://www.youtube.com/watch?v=SA0o8NoWGss

Ik weet dat ik er soms een handje van heb om negatief over te komen. Dat is vanavond correct want ik ben flink pissig om dingen die zich nu afspelen in mijn persoonlijke leven. Gedachtes over vergankelijkheid en de Dood toelaten in je leven kan wel degelijk een positief effect teweeg brengen in de kwaliteit van je leven. Het voorkomt namelijk dat je je lichamelijke en geestelijke gezondheid als iets vanzelfsprekend gaat zien. Hier maak ik ooit nog wel een post over, die positiever is dan deze....

Die Trenchmouth toevoegingen aan topics zijn ook vrij epic.
Lekker muziekje er ook bij, ik vindt je wel erg negatief aangezien je in het leukste stukje van deze wereld woont zou ik er toch van genieten. Ergens in je post zie ik waarheden maar jou negativiteit ervaar ik niet.

Bijzonder om te zien dat iemand die niet gelooft en gelovigen voor r**ards uitmaakt, dat zelf blijkbaar ziet als volstrekt normaal gedrag. Dat iemand je mening niet volgt maakt hem nog niet retarded. Net zo min als dat iemand met andere ideeën dan de jouwe geindoctrineerd is. Dat kunnen beide partijen tegen elkaar zeggen maar het gaat beiden volledig voorbij aan de essentie.

K*t voor je, dat je de regels van de islam moet volgen en dat er uiteindelijk geen maagden op je liggen te wachten. :thumbup:

Het is de makkelijkste weg he, maar die weg leidt niet naar het einde van de tunnel

''The religion of the future will be a cosmic religion. It should transcend a personal God and avoid dogmas and theology.''

De kerk heeft lang geleden zelf bepaald welke boeken in de bijbel zouden worden opgenomen en welke boeken niet. En er waren vele geschriften en boeken in omloop. De boeken die niet bevorderlijk waren voor hun macht, werden er voor het gemak uitgelaten.

39. Jesus said, "The Pharisees and the scholars (De kerk) have taken the keys of knowledge and have hidden them. They have not entered nor have they allowed those who want to enter to do so.

http://www.youtube.com/watch?v=phyN5tWUIUI&feature=relmfu

Als men bijvoorbeeld het vijfde evangelie.... gaat lezen, komt er een hele andere Jezus naar voren. Een Jezus die niet praat over zonde maar over het overstijgen van de dualiteit. De horrorfilm Stigmata is losjes geinspireerd door dit geschrift. Het is ook een zeer cryptisch geschrift, dus schrijf het niet te gauw af. http://www.gnosis.org/naghamm/gosthom.html
http://www.youtube.com/watch?v=Wh9aOkCpAXs

3. Jesus said, "If your leaders say to you, 'Look, the (Father's) kingdom is in the sky,' then the birds of the sky will precede you. If they say to you, 'It is in the sea,' then the fish will precede you. (And if they say to you, "It is on DBB," then BigT will precede you.....) Rather, the (Father's) kingdom is within you and it is outside you.

Ik heb sinds mijn 13e veel over het leven nagedacht en ik vind het ook belangrijk om over je bestaan hier op aarde na te denken. En niet dag in dag uit op te gaan in het leven van alledag, zonder over existentiële zaken na te denken. Mijn advies is dat mensen hun eigen weg zoeken in filosofie of spiritualiteit, zonder een te grote neiging zichzelf allerlei labels op te plakken. Of je nu inspiratie en wijsheid vind in de bijbel, de Qur'an of de Satanic Bible van LaVey. Zolang je maar zoveel mogelijk bij jezelf blijft.

Terug
Naar boven