AndroidHealthClinic

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik geloof zeker niet in een god, maar sommige hier zijn er wel ontzettend zeker van dat er helemaal niks is enz.
Dus dan wil ik wel eens graag weten hoe jullie mensen met een zesde zintuig enzo verklaren..

nee ik geloof niet, omdat :

er gewoonweg geen sluitende bewijzen zijn...

ben zelf meer tegen elke vorm van religie.
het idee achter een geloof is meestal wel goed bedoeld,
maar de meeste veroorzaken meer kwaad dan goed...

ben zelf meer tegen elke vorm van religie.
het idee achter een geloof is meestal wel goed bedoeld,
maar de meeste veroorzaken meer kwaad dan goed...

Ik geloof ook niet maar toch is het een misverstand aan te nemen dat geloof meer kwaad heeft veroorzaakt dan goeds.

Wist je dat geloof aan de basis staat van het westerse rechtsysteem? Wist je dat de vorming van het sociale stelsel, opvang en zorg voor de zwakkeren zijn basis vind in de kerk?

Mischien hadden die zaken ook wel tot stand gekomen zonder geloof en de kerk maar dat is hetzelfde als met al die oorlogen die op het eerste gezicht door geloof komen, de mens had wel andere redenen gevonden om elkaar af te maken. Macht en bezit bijvoorbeeld..

Ik geloof zeker niet in een god, maar sommige hier zijn er wel ontzettend zeker van dat er helemaal niks is enz.
Dus dan wil ik wel eens graag weten hoe jullie mensen met een zesde zintuig enzo verklaren..

mensen met een zesde zintuig yeah right :rolleyes:
ik had een ex die ook dacht dat ze een zesde reptielenoog had tussen haar neus, op het plekje waar de hindoes hun stipje zetten, achteraf gezien was het gewoon een wacko, paranoide trut.

Ik zeg altijd maar zo: god smod

Ja, want dat is in m'n eigen levensbeleving tussen m'n oren, en niet m'n omgeving waarin iets verschijnt, of een plaats met heilige krachten, dat bestempel ik namelijk als bullshit.

Ik geloof in: Generator Operator Destructor. Oftewel: Schepper, onderhouder en vernietiger. En daarmee wordt denk ik de kern wel geraakt; de allesomvattende natuurkracht dat voor al het leven, al het onderhoud en alle vernietiging zorgt binnen het universum. God als term dat tot stand is gekomen door de verwondering die mensen, al zolang als ze hier op aarde leven, hebben over alles dat er om ons heen is. God is niet meer dan de naam voor deze verwondering van al dat is. God is de absolute natuurkracht van een onmetelijk hoge trilling en intelligentie.

Overigens is opium eigenlijk wel iets waaruit vele religeuze opvattingen onstaan zijn. Visoenen, inzichten en hallucinaties waarbij enkele niet onderscheid niet meer konden maken tussen hun eigen kop en de omgeving waar ze op dat moment waren. En dan komt 'deze plaats is heilig' naar boven.

Lange duur betekend een levensveranderde houding met eigen normen en fatsoen, schrijf dat op papier bundel het en verkondig anderen die de alternatieve staat van bewustzijn nooit hebben meegemaakt dat die levensnormen voor hen het ultieme geluk zal opleveren. Opleggende benadering gefundeerd op angst blijft effectief.

Wanneer ik weleens zwaar ergens anders was, kreeg maagdelijkheid ook een enorme betekenis. Met name de gedachte gekoppeld aan reinheid. Naderhand was het een verlangen wat nergens op sloeg.

Dit soort mystieke belevenissen moet je niet in de realiteit willen injecteren, maar er juist van gescheiden houden. Helaas zie je nu in de wereld dat het onderscheid niet meer gemaakt kan worden en het door elkaar heenloopt. wanorde, woede, paranoide en onbegrip. De ingredienten voor oorlog en fundementalisme... maar ook kenmerkende gevolgen wanneer de mens zijn eigen koppie niet meer begrijpt door 'misinterpretatie' van zichzelf en z'n omgeving.

Laatst bewerkt:
vind het verhaal van god zoals de grote godsdiensten het zien net zo waarschijnlijk als het hele scientology gebeuren.

Ja ik geloof in god, want ik geloof in mezelf

Nee ik geloof niet, omdat: het nergens op gebaseerd is en er zoveel geloven zijn die allemaal vinden dat ze het ware geloof zijn, sowieso is het menselijk om in dingen te geloven en te fantaseren, ik kan me heel goed voorstellen dat mensen iets als geloof kunnen gebruiken om moeilijke tijden door te komen maar dat maakt het nog niet waar. De bijbel, koran etc zijn allemaal voor mensen verzonnen en in de loop van tijd meerdere malen verandert, gaat gewoon echt nergens over

Heb wat dat betreft medelijden die geloven omdat ze zonder geloof de wereld niet aankunnen (en als je gelovig bent en wilt reageren met ''ik heb juist medelijden met mensen die niet geloven blablabla dan ben je net zo orgineel)

mensen met een zesde zintuig yeah right :rolleyes:
ik had een ex die ook dacht dat ze een zesde reptielenoog had tussen haar neus, op het plekje waar de hindoes hun stipje zetten, achteraf gezien was het gewoon een wacko, paranoide trut.
Ja maar hoe doet ''Char het Medium'' dat dan :(:p

Laatst bewerkt:
god is overrated

Religie is gewoon achterhaald, en dat maakt gelovigen maar ongeloofwaardige personen die ik moeilijk serieus kan nemen... ;)

god heeft ons niet gemaakt, wij hebben god gemaakt
dus in andere woorden is het gewoon een grote fantasie die een mens maakt.

ik weet het nog niet. heb geprobeerd de bijbel te lezen om wat wijzer te worden maar dat was zo saai ben na paar bladzijdes gestopt.

Het onbekende kan maar bestaan als er ook het bekende is. God heeft maw wezens met een bewustzijn nodig om te bestaan, mensen dus.

Moesten we allemaal een instinctmatig leven leiden en ons dus met dingen bezig houden die er echt toe doen dan zou er ook nooit gerept worden over die god en zou hij dus ook niet bestaan.

Er is nooit bewijs geleverd dat hij,het,etc bestaat de bijbel is een fabeltjes krant in mijn ogen.:who:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven