XXL Nutrition

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan god er altijd zijn geweest maar het heelal niet?

misschien omdat god het heelal gemaakt heeft..?
genesis 1:14-19 En god zeide: Dat er lichten zijn in het uitspansel des
hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht;en
dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!En dat
zij zijn tot lichten in het uitspansel des hemels,om licht te geven op de
aarde! En het was alzo.
God dan maakte die twee grote lichten;dat
grote licht tot heerschappij des daags,en dat kleine licht tot heerschappij
des nachts;ook de sterren.En God stelde ze in het uitspansel des hemels,
om licht te geven op de aarde.en om te heersen op den dag,en in den nacht,
en om scheiding te maken tussen het licht en de duisternis.En god zag,dat
het goed was.Toen was het avond geweest,en het was morgen geweest,de
vierde dag.

zij zijn tot lichten in het uitspansel des hemels, om licht te geven op de
aarde!
En het was alzo.
vierde dag.

Dus de aarde is het 'middelpunt' van het universum en de mens het middelpunt van de aarde. But ofcourse!

Hij knutselt het hele universum binnen één dag (miljarden stelsels met miljarden sterren) en over een schlemielig planeetje doet hij de rest van de week?

Wat is leven volgens ongelovigen? Loslopend energie waarmee je bibliotheken vol boeken mee kan schrijven?

Atheïsten gissen maar raak, bewijzen voor de evolutietheorie zijn er nog steed niet, alleen maar gissen...

150 jaar gelden is een wonder verricht ..Een oude amateur bioloog genaamd Darwin , creert tijdens een zeereis met behulp van zijn sterke verbeelding , onnozele ideen . En deze ongeloofwaardige ideen betovert in de loop der jaren vele mensen.

Darwin is de vent die kwam met superieure en minderwaardigere volkeren. Door zijn theorie was het mogelijk om andere volkeren dood te maken omdat het geen "echte" mensen waren.
De rest van die rijtje heeft inspiratie uit Darwin gehaald. Uit de memo's van Churchill zie je dat Darwin is vieze vuile racist was. Die wel weer goed opkwam voor zijn slaafjes. Je moet toch wat doen om je geweten te sussen.

Uhh, er zijn extreem veel bewijzen voor evolutie. Ga eens lezen, want het lijkt me vrij duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt. Of heb je dolgraag een gigantisch bord voor je kop?

[Link niet meer beschikbaar]

Succes.

aarde! En het was alzo.
vierde dag.

Hoe weet je dat god het heelal gemaakt heeft? Omdat het in de bijbel staat? En hoe weet je dan dat dat waar is?

als er voor mij een geloof is dan is het het boedisme!!

aarde! En het was alzo.
vierde dag.

Heel leuk gequote, maar het is geen antwoord op mijn vraag.
Je praat eromheen.

HOE kan god er altijd zijn geweest maar het heelal niet?!
Waarom komt god vandaan dan? Heeft god geen familie?

Btw.
Je wilt dus zeggen dat god het heelas op de aarde na in 1 dag gemaakt heeft?

Zo te zien is jouw verstand van astronomie evengroot als die van een dode spons.

Atheist [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 52 43,70%
Agnost, al denk ik dat de kans groter is voor het niet bestaan van een God. [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 9 7,56%
Agnost, al denk ik dat de kans wel groter is voor het bestaan van een God. [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 3 2,52%

========================================================

Theist, maar niet hoe een kerlijk instituut het voor schrijft [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 4 3,36%
Christen [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 19 15,97%
Christen meer bepàald Katholiek [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 6 5,04%
Christen meer bepaald protestant, Calvinist of iets dergelijks [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 4 3,36%
moslim, je weet wel HaTeRzzzz !!! [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 7 5,88%
Jood [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 4 3,36%
Oosterse mystiek, boedhisme, reincarnatie e.d. [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 11 9,24%

vrij veel die geloven dus!
:p

Atheist [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 52 43,70%
Agnost, al denk ik dat de kans groter is voor het niet bestaan van een God. [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 9 7,56%
Agnost, al denk ik dat de kans wel groter is voor het bestaan van een God. [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 3 2,52%

========================================================

Theist, maar niet hoe een kerlijk instituut het voor schrijft [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 4 3,36%
Christen [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 19 15,97%
Christen meer bepàald Katholiek [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 6 5,04%
Christen meer bepaald protestant, Calvinist of iets dergelijks [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 4 3,36%
moslim, je weet wel HaTeRzzzz !!! [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 7 5,88%
Jood [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 4 3,36%
Oosterse mystiek, boedhisme, reincarnatie e.d. [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar] 11 9,24%

vrij veel die geloven dus!
:p

klopt, de meeste mensen denken niet verder als hun neus lang is..
de meeste weten niks van om het even welke wetenschappelijke discipline of wat ook... de meeste zijn dus dom genoeg om te 'geloven'..
wat WIJ dus als een heel spijtige zaak ervaren.. :(

klopt, de meeste mensen denken niet verder als hun neus lang is..
de meeste weten niks van om het even welke wetenschappelijke discipline of wat ook... de meeste zijn dus dom genoeg om te 'geloven'..
wat WIJ dus als een heel spijtige zaak ervaren.. :(

en jij bent dus zo dom om al een conclusie te bedenken terwijl je die mensen niet eens kent of zelfs hebt gesproken?

mooie wetenschappelijke benadering is dat!
:roflol:

T st

en jij bent dus zo dom om al een conclusie te bedenken terwijl je die mensen niet eens kent of zelfs hebt gesproken?

mooie wetenschappelijke benadering is dat!
:roflol:

hehehe..
Nee klus jij komt met een 'enquête' af.. enkele cijfers..
mijn haren rijzen als ik je statistiek zie.. (aantal deelnemers?)
En ik weet dat veel met ja ik geloof antwoorden.. :D
net als :
IK GELOOF DE AARDE IS EEN PLATTE SCHIJF
99;99% antwoordde dat voor pythagoras! WANT DAT STAAT IN DE BIJBEL
vandaag weet iedereen hoe dom dat gedacht is!
:mad::mad::mad::mad::mad:

hehehe..
Nee klus jij komt met een 'enquête' af.. enkele cijfers..
mijn haren rijzen als ik je statistiek zie.. (aantal deelnemers?)
En ik weet dat veel met ja ik geloof antwoorden.. :D
net als :
IK GELOOF DE AARDE IS EEN PLATTE SCHIJF
99;99% antwoordde dat voor pythagoras! WANT DAT STAAT IN DE BIJBEL
vandaag weet iedereen hoe dom dat gedacht is!
:mad::mad::mad::mad::mad:
Pythagoras?

Wat heeft pythagoras gedaan dan?

http://members.lycos.nl/menkes/newpage5.html

De aarde is rond, toch?

Door de eeuwen heen waren er veel wetenschappers, die beweerden dat de aarde rond was. Hieronder volgen een paar van deze wetenschappers met hun argumenten:

· Pythagoras was de eerste die beweerde dat de aarde rond was. Hij had hier geen bewijzen of argumenten voor. Hij ging geheel op zijn gevoel af. Hij dacht dat de aarde een rondom bewoonde bolvormige wereld was, die in het centrum van het heelal lag.

· Aristoteles dacht ook dat de aarde rond was. Hij had daar vijf argumenten voor. Een bol is een symmetrisch perfect figuur. Daarom zal volgens Aristoteles de aarde wel rond zijn. Alle voorwerpen op aarde drukken de aarde in een ronde vorm. De schaduw van de maan was cirkelvormig, een platte aarde zou een ovale schaduw geven. Als je noord- of zuidwaarts reist, zie je het sterpatroon wijzigen. De horizon is gekromd en je ziet schepen langzaam verdwijnen.

· Eratosthenes berekende de omtrek van de aarde zeer nauwkeurig, hij zat er maar 5% naast met de huidige waarde. Hij kon dit bereken met behulp van de zon. Hier is zijn berekening: mespace prefix = o />

Impressive. En alle religieuzen maar beweren dat de aarde plat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven