Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een kapper.
Je kan ook gewoon Nederlands praten.
Het is ook gewoon een Nederlands woord

RESULTAAT
Ja je hebt gelijk, soms lopen mijn emoties ook iets uit de hand en kwets ik mensen, dat is zeker niet de bedoeling van discussiesHet is ook zo dat gelovigen dat minder doen, kudo voor jullie
Er zijn echter al zoveel discussies gevoerd dat er nog weinig te overleggen valt en toch nog zoveel
Misschien nog een dingetje waar ik ineens op kwam, dit merkte ik ongeveer 5 jaar geleden:
In de lente toen kwam een hittegolf eerder dan normaal, bij ons in de straat gingen alle bomen al bloeien, terwijl ze het elk jaar 2 maanden later doen (normaal). Waarom zou dit zo zijn als er een god was die alles aanstuurde? Het gevolg was dat ze bijna doodvroren enkele weken later.
omdat jullie er niet in geloven, dus om met teksten uit de Bijbel te wapperen ( waar je zelf niet in gelooft) en daarmee tracht gelovigen te overtuigen slaat dan helemaal nergens meer op.
kortom, kleine kinderen kan ik dit nog wel aanrekenen maar volwassenen die zich op zo'n lage manier laten kennen?
als je ergens niet in gelooft, blijf er dan ook buiten!
- waarom?
omdat er namelijk geen enkele gelovige meer is voor een discussie; maw: die topics lopen zonder discussie vanzelf dood.
is dat ff slim, of niet?
![]()
Hoe dan ook, de geloofsleer van de RKK is gewoon een onnodig complex sprookje, maar Dawkins creert gewoon een nieuw dogma.
Desalniettemin is z'n boek wel klasse werk. Maar het lijntje tussen religie en dit soort wetenschap is en blijft heel erg dun en dit uit zich ook in aanvallen die volgelingen van Dawkins openen op gelovigen. Mensen zoals BuilderB en Zoutzak dus, die feitelijk een moderne bekering hebben doorgemaakt. Zoals velen die Dawkins aanbidden.
Het blijft dynamisch, over 100 jaar moet Dawkins in de achterhoede de nieuwe aanvallen op zijn theorieen pareren. En ook dan zullen er Dawkins volgelingen zijn die koppig vasthouden aan theorieen zoals Christenen dat nu doen. Het blijft immers een soort bezit op een rulerend label welke men niet wenst af te staan.
Er bestaat ook nog zoiets als sociale evolutie. Ik zou het mooi vinden wanneer wetenschappelijke pioniers eens onafhankelijk hun bevindingen openbaren zonder daarbij expliciet het vuur te openen op opponenten. Dawkins, die atheisme als de enige weg benoemt, geeft brandstof aan de hardnekkigheid van gelovigen. En deklassificeerd zich daarmee tot een kind dat een weles nietes spelletje opzoekt. En volgelingen van Christus en Dawkins zitten daarmee samen in een box.
Dat briljante wetenschappers, antropologisch gezien kolosale pannenlikkers kunnen zijn blijkt voor de zoveelste keer maar weer eens.
)Omdat de mensen er op aarde een zooitje van maken misschien?? Je kunt God niet alles aanrekenen. We hebben zelf ook een verantwoordelijkheid!
Eigenlijk zeg je: ondanks alle valide argumenten die jullie op tafel leggen, ga ik toch niet mijn kop uit m'n reet halen.
Hoe kan wetenschap nou een dogma zijn ? Je zegt zelf dat zijn theoriën zullen achterhaald zijn. Iemand die achterhaalde theoriën niet verwerpt, zal zowiezo niet serieus genomen worden binnen de wetenschappelijke community.
Dawkins naturalistische visie...dat kan je misschien omschrijven als een 'geloof' me dunkt, alhoewel zijn visie wel wordt ondersteund door huidige theoriën. (en dan is het filosofie)
Ondanks dat ik het jammer vind om me druk te maken wat allemaal de schuld van god is - ze bestaat toch niet - is dit 'verantwoordelijkheids'argument toch wel érg slecht. Om David Attenborough te quoten:
"I always reply by saying that I think of a little child in East Africa with a worm burrowing through his eyeball.
"The worm cannot live in any other way, except by burrowing through eyeballs.
"I find that hard to reconcile with the notion of a divine and benevolent creator."
dus je kunt maar een beetje doen wat je leuk vind, ook al gaat de hele aarde naar de kloten? vind jij dan niet dat de mensen toch wel een beetje mogen nadenken wat we doen??
Omdat de mensen er op aarde een zooitje van maken misschien?? Je kunt God niet alles aanrekenen. We hebben zelf ook een verantwoordelijkheid!
dus je kunt maar een beetje doen wat je leuk vind, ook al gaat de hele aarde naar de kloten? vind jij dan niet dat de mensen toch wel een beetje mogen nadenken wat we doen??
tuurlijk, als er iets wonderbaarlijks gebeurd is het god, en als er iets mis gaat is het de schuld van de mens. Typisch antwoord van een gelovige
precies, je slaat de spijker op de kop....we kunnen doen wat we willen en hopelijk hebben de meesten een verantwoordelijkheids gevoel zodat ze vooral goede dingen doen.
Maar wat heeft dit met god te maken? niets
ze zijn niet meer te tellen!Kerel, zolang je geen bal weet van evolutietheorie, hou dan gewoon je bek!de evolutietheorie blijft een theorie en is een samenvatting van de rascist Charles Darwin die aan hallucinaties leed vanwege zijn zeeziekte (bestaan tegenwoordig medicijnen voor)
Dit is echter allemaal niets dan bedrog.
Als enige bewijs wordt dan enkele stukken van schedels of botten aangevoerd.
Terwijl het haar, de huid, neus, oren ,lippen en andere gezichtstrekken niet kunnen worden vastgesteld aan de hand van botresten.
De evolutionisten maken niet alleen valse tekeningen, maar ook tastbare vervalsingen.
De meest bekende hiervan is de Piltdown fossiel, welke als bewijs werd aangedragen in 1912 in Engeland.
Deze fossiel die gepresenteerd werd als de meest belangrijke overgangsvorm tussen mens en aap werd 30 jaar lang als zodanig in musea tentoongesteld.
Deskundigen die deze fossiel in 1949 nog eens onderzochten stelden echter vast dat het geen fossiel was, maar een gefabriceerd mensenschedel met een kaak van een aap, zodanig in elkaar gedokterd dat het moest lijken dat ze bij elkaar hoorden en een geheel was.
In 1922 zette evolutionisten aan de hand van een enkele tand, nog een denkbeeldige tussen vorm in elkaar, genaamd de 'Nebraska man'.
Ze gaven het fossiel zelfs een Latijnse naam 'Hesheropithecus Haroldcook II'.
Echter de tand aan de hand waarvan de Nebraska man gereconstrueerd was, bleek later een tand van een varken.
Enkel leugens dus. 150 jaar geleden kon je n*gers apen noemen en 150 jaar later tot grootste denker uit de geschiedenis worden bestempeld, tegenwooridg zou Darwin in een psychiatrische instelling zitten en worden behandeld voor zijn hallucinaties en zeeziekte
Helaas is dat waarschijnlijk niet waar en moeten we andere oplossingen zoeken, misschien dat over een paar generaties het geloof eindelijk uitgestorven is en die mensen ook kunnen meedenken
collectief is de mens sterk!Ik geef de creationisten in dit topic 2 opties: concreet en inhoudelijk ingaan op de evolutietheorie, of je bek houden.
De evolutieleer in zijn meest essentiële vorm: al het leven op aarde is door chemische processen ontstaan, en is verder geëvolueerd tot verschillende soorten dmv onder andere mutaties, genetische drift en natuurlijke selectie.
@creationisten: discuss.