MuscleMeat

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Melkisgoed begrijpt nog steeds niet dat wetenschap aan verandering onderhevig. Daar waar religie bijna alles gebaseerd is op dogma's. Hoe durft je trouwens ergens bewijs voor te vragen terwijl bij het weghalen van alle niet verifieerbare zaken uit de bijbel alleen de kaft overblijft.

Schitterend, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb!

• Topic Starter Topic Starter
mooie uitspraak eric :)

Hoe lang zal het duren voordat er geen christenen meer in Nederland leven? ik gok een jaar of 50, serieus!

Citaat:
Neandertal Man aangedragen als bewijs in 1856. Het werd verworpen in 1960.
Bron hiervoor ?

Dat is ook weeral onzin he, verworpen in 1960. Door wie? Ik geloof, maar weet het niet helemaal zeker, dat men ergens in de jaren negentig tot de conclusie gekomen is dat de Neandertaler en de homo sapiens tegelijkertijd leefden, terwijl men daarvoor dacht dat de neandertaler een voorvader was van homo sapiens (wij dus). De Neandertaler mens is dus een bewezen feit, hij heeft bestaan en werd verdrongen door onze voorouders.

Weer zo iemand die het atheisme niet begrijpt.

Ga je nog zinnigs reageren op BuilderB's en Flying Fox's posts of kan je enkel maar copy pasten en anderen inhoudsloos dissen ?

mooie uitspraak eric :)

Hoe lang zal het duren voordat er geen christenen meer in Nederland leven? ik gok een jaar of 50, serieus!

Helaas moeten we door de islamisering het hele gezeik weer overnieuw doorstaan en worden we weer terug in de tijd gezogen. En nee ben geen Wilders aanhanger.

Evolutietheorie is geen geloof.
Geloven in god en aan wetenschap doen kan perfect samen, want de 2 hebben niets met elkaar te maken.

I don't understand.

:D

Ik weet het, we hebben al deze discussie gevoerd, maar ik wil het snappen verdorie.

Nog een voorbeeld dat we de bijbel kunnen toetsen: mens en dinosaurier. Bijbel zegt dat we samen geleefd hebben, dus zouden we voetprinten van mensen en dinosauiers gevonden hebben ==> niet het geval.
Moest dat wel zijn, dan zou de evolutietheorie niet kloppen. (denk ik, want ET zegt dat er +- 65 miljoen tussen dino's en mensen zijn).
Nu zou dit ook geen bewijs voor God zijn eigenlijk (we hebben gewoon een andere betere theorie nodig), maar moest alle zaken uit een heilig boek constant systhematisch kloppen met de werkelijkheid (en toekomst), dan 'gok' ik toch om in een God te geloven dan een man-made theorie.

Vind de reactie van die knul eigenlijk niet zo gek. Als je in ET gelooft, dan kan je God verwerpen, want je hebt helemaal geen God nodig om het ontstaan van wezens te verklaren. Het sluit God niet uit, maar that's not the point. Zolang het ondersteuning biedt om niet in God te geloven, dan zullen er mensen zijn die God verwerpen aan de hand van ET

Laatst bewerkt:
Geloof heeft geen bewijzen en wetenschappelijke onderbouwingen nodig, omdat het een kwestie van geloven is. (Of jezelf voor de gek houden, is maar net hoe je het bekijkt)

Als christenen niet naar allerlei fenomenen zoeken die hun 'Godshypothese' ondersteunen,dan is dat wel bijzonder stom. Stel dat je voetprinten vindt van mensen en dinosauiers in dezelfde aardlaag. Wotfok, dan win je toch opeens miljoenen aanhangers !? Dus het loont wel de moeite.

Al is het wel duidelijk dat ze al lang verloren hebben. :D
Nu bedekken ze zich met argumenten zoals : god's wegen zijn ondoorgrondelijk. :o

Kom dan nu eens met bewijs dat God niet bestaat?! kom op, overtuig me eens, en dan niet met ik denk, of ik vind, maar gewoon zwart op wit...

Kom eens met bewijs dat het Spaghettimonster niet bestaat, dan praten we verder. Ook graag gelijk met het overdonderende bewijs komen dat kabouters, trollen, draken, Wodan, Shiva en Ra niet bestaan.

Kom eens met bewijs dat het Spaghettimonster niet bestaat, dan praten we verder. Ook graag gelijk met het overdonderende bewijs komen dat kabouters, trollen, draken, Wodan, Shiva en Ra niet bestaan.

lekker serieus weer, ik dacht dat iemand van jou leeftijd toch iets minder kinderlijk was, maar ja, zo te zien heb je altijd mensen die zich blijven gedragen als kleine kinderen:(

lekker serieus weer, ik dacht dat iemand van jou leeftijd toch iets minder kinderlijk was, maar ja, zo te zien heb je altijd mensen die zich blijven gedragen als kleine kinderen:(

Hij heeft hier een serieus punt, suffertje. Ik kan legio dingen verzinnen waarvan het niet bestaan niet te bewijzen valt.

:rolleyes: Jij vraagt om een bewijs dat god niet bestaat. Hoe kon je nu bewijzen dat iets niet bestaat als het ook echt niet bestaat? Het bewijs zal toch echt andersom geleverd moeten worden.

Dus nogmaals bewijs eerst maar eens dat het rijtje dat ik opnoemde niet bestaat, dan praten we verder. Onzinnige vragen, onzinnige antwoorden.

Beter nog, bewijs eens dat Jezus, Abraham, Noah, Mozes etc echt heeft bestaan. Zelfs dat lukt gelovigen niet.

:rolleyes: Jij vraagt om een bewijs dat god niet bestaat. Hoe kon je nu bewijzen dat iets niet bestaat als het ook echt niet bestaat? Het bewijs zal toch echt andersom geleverd moeten worden.

Dus nogmaals bewijs eerst maar eens dat het rijtje dat ik opnoemde niet bestaat, dan praten we verder. Onzinnige vragen, onzinnige antwoorden.

Beter nog, bewijs eens dat Jezus, Abraham, Noah, Mozes etc echt heeft bestaan. Zelfs dat lukt gelovigen niet.

Bewijs: staat niks over in de bijbel :o

ja, wij moeten steeds bewijzen dat God bestaat, maar bewijzen jullie dan eens het tegendeel?! maar dat lukt jullie ook niet! DUS, is er een kans dat God bestaat!

Geloof heeft geen bewijzen en wetenschappelijke onderbouwingen nodig, omdat het een kwestie van geloven is. (Of jezelf voor de gek houden, is maar net hoe je het bekijkt)

+1

altijd lachwekkend te zien hoe mensen wetenschap achter geloof proberen te zoeken en even lachwekkend hoe mensen dan steenvast afkomen met 'god bestaat niet'. Geloof, in dit geval de bijbel, en wetenschap staan los van elkaar punt, en daar stopt de relatie.

DUS, is er een kans dat God bestaat!

Klopt.

Die kans is ongeveer net zo groot als de kans dat er 25 miljard lichtjaren verderop een zonnestelselvretend monster leeft dat 5 verschillende buitenaardse talen spreekt en zich in koudere dagen verwarmd door tegen een zon aan te leunen.

ja, wij moeten steeds bewijzen dat God bestaat, maar bewijzen jullie dan eens het tegendeel?! maar dat lukt jullie ook niet! DUS, is er een kans dat God bestaat!

Je wil het ook niet begrijpen volgens mij. Het bewijs dat god niet bestaat is al geleverd aangezien er geen bewijs is dat god wel bestaat. Dat is het enige bewijs dat geleverd kan worden.

Geen bewijs voor bestaan is het grootste bewijs voor het niet bestaan.

Je wil het ook niet begrijpen volgens mij. Het bewijs dat god niet bestaat is al geleverd aangezien er geen bewijs is dat god wel bestaat. Dat is het enige bewijs dat geleverd kan worden.

Geen bewijs voor bestaan is het grootste bewijs voor het niet bestaan.

sorry, maar dit vind ik nergens op slaan. Als er geen bewijs is dat er iets bestaat is dat dus het bewijs dat het niet bestaat?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven