XXL Nutrition

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ow, ik heb een vraagje over geloof. Ik zat laatst genesis te lezen, waarin Adam en Eva Kain in Abel krijgen. Abel wordt vermoord door Kain, en Kain krijgt kinderen "met zijn vrouw". Waar kwam die vrouw vandaag als Adam en Eva de eerste mensen waren?

Ow, ik heb een vraagje over geloof. Ik zat laatst genesis te lezen, waarin Adam en Eva Kain in Abel krijgen. Abel wordt vermoord door Kain, en Kain krijgt kinderen "met zijn vrouw". Waar kwam die vrouw vandaag als Adam en Eva de eerste mensen waren?
zoon en dochter
edit: niet zo een slimme opmerking:D

Er staat dat allah de eerste mens heeft gemaakt uit aarde.

1 Dit is het boek van Adams geslacht. Ten dage als God de mens schiep, maakte Hij hem [5:1] Gen 1:26; 9:6. 1 Kor 11:7.naar de gelijkenis Gods.
2 [5:2] Gen 1:26. Matt 19:4. Mark 10:6.Man en vrouw schiep Hij hen, en zegende ze, en noemde hun naam Mens, ten dage als zij geschapen werden.
3 En Adam leefde honderd dertig jaren, en gewon een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld, en noemde zijn naam Seth.
4 En Adams dagen, [5:4] 1 Kron 1:1.nadat hij Seth gewonnen had, zijn geweest achthonderd jaren; en hij gewon zonen en dochters.
5 Zo waren al de dagen van Adam, die hij leefde, negenhonderd jaren, en dertig jaren; en hij stierf.
6 En Seth leefde honderd vijf jaren, [5:6] Gen 4:26.en hij gewon Enos.
7 En Seth leefde, nadat hij Enos gewonnen had, achthonderd zeven jaren; en hij gewon zonen en dochters.
8 Zo waren al de dagen van Seth negenhonderd twaalf jaren; en hij stierf.
9 En Enos leefde negentig jaren, en hij gewon [5:9] 1 Kron 1:2.Kenan.
10 En Enos leefde, nadat hij Kenan gewonnen had, achthonderd vijftien jaren; en hij gewon zonen en dochters.
11 Zo waren al de dagen van Enos negenhonderd vijf jaren; en hij stierf.
12 En Kenan leefde zeventig jaren, en hij gewon Mahalaleël.
13 En Kenan leefde, nadat hij Mahalaleël gewonnen had, achthonderd veertig jaren; en hij gewon zonen en dochters.
14 Zo waren al de dagen van Kenan negenhonderd tien jaren; en hij stierf.
15 En Mahalaleël leefde vijf en zestig jaren, en hij gewon Jered.
16 En Mahalaleël leefde, nadat hij Jered gewonnen had, achthonderd dertig jaren; en hij gewon zonen en dochters.
17 Zo waren al de dagen van Mahalaleël achthonderd vijf en negentig jaren; en hij stierf.
18 En Jered leefde honderd twee en zestig jaren, en hij gewon [5:18] 1 Kron 1:3.Henoch.
19 En Jered leefde, nadat hij Henoch gewonnen had, achthonderd jaren; en hij gewon zonen en dochters.
20 Zo waren al de dagen van Jered negenhonderd twee en zestig jaren; en hij stierf.
21 En [5:21] Judas vs 14.Henoch leefde vijf en zestig jaren, en hij gewon Methúsalah.
22 En Henoch [5:22] Hebr 11:5.wandelde met God, nadat hij Methúsalah gewonnen had, driehonderd jaren; en hij gewon zonen en dochters.
23 Zo waren al de dagen van Henoch driehonderd vijf en zestig jaren.
24 Henoch dan wandelde met God; en hij was niet meer; [5:24] 2 Kon 2:11. Hebr 11:5.want God nam hem weg.
25 En Methúsalah leefde honderd zeven en tachtig jaren, en hij gewon Lamech.
26 En Methúsalah leefde, nadat hij Lamech gewonnen had, zevenhonderd twee en tachtig jaren; en hij gewon zonen en dochters.
27 Zo waren al de dagen van Methúsalah negenhonderd negen en zestig jaren; en hij stierf.
28 En Lamech leefde honderd twee en tachtig jaren, en hij gewon een zoon.
29 En hij noemde zijn naam Noach, zeggende: Deze zal ons troosten over ons werk, en over de smart onzer handen, vanwege het aardrijk, dat de HEERE vervloekt heeft!
30 En Lamech leefde, nadat hij Noach gewonnen had, vijfhonderd vijf en negentig jaren; en hij gewon zonen en dochters.
31 Zo waren al de dagen van Lamech zevenhonderd zeven en zeventig jaren; en hij stierf.
32 En Noach was vijfhonderd jaren oud; en Noach gewon Sem, Cham en Jafeth.

Kain is niet meer van belang voor de bloedlijn. Die was verbannen uit Eden. Maar dan nog blijft het aardig incesteus aandoen.

/'

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
De afgelope dagen heb ik redelijk wat gelezen op internet op religieuze sites met 'informatie/wetenschap' over het geloof.

Wat elke site overeenkomt met de rest is dat ze zeer subjectief tegen de vraagstelling aankijken, dit is natuurlijk normaal, die mensen gaan elke week naar de kerk.. zo niet elke dag!

Maar wetenschappelijk gezien is dit een enorme dooddoener, het is een beetje naar een antwoord toewerken.. dit blabla dus god moet bestaan. Net als een slecht politieonderzoek met TUNNELVISIE.

Ik denk dat zo lang gelovigen zich in kunnen beelden dat een wereld ZONDER god mogelijk is het veel makkelijker is om er over te praten en na te denken.

Zelf sluit ik niks uit, kijk wat logisch is, het lijkt misschien wel in mijn posts zo dat ik voor mezelf de knop heb omgezet om gelovigen te bashen, maar dat is zeker niet waar... eigenlijk hoop ik diep van binnen dat er wel een schepper is. Ik heb echter nog geen goed onderzoek gezien wat mij hiervan kan overtuigen, daarom zeg ik dat ik op dit moment denk dat er werkelijk niks is... maar ik sluit niks uit!

ps: Ook zeggen dat er wel 'iets' is doe ik niet, dat is net als zeggen dat je te dom bent om te poepen :P
pss: sorry voor de slechte spelling en interpunctie, LANGE dag haha

sinds wanneer is de evolutietheoprie bewezen?

Darwin's hallucinaties zijn eind 20e eeuw al ontkracht.

Ik geloof eerder dat aliens de mensen hebben onderwezen, waardoor we in staat zijn geweest tot grootse dingen (architectuur, de piramides, andere bouwwerken waarvan nog steeds niet duidelijk is hoe het gebouwd is etc.)

Deze theorie had een naam, ben helaas de naam kwijt.

En wat is de evolutietheorie, dat je opa een aap is? Waar basseren apenaanbidders dit op? waarom geven apen nog steeds apen en geen mensen :confused:

Darwin ontkracht :roflol: Melk is goed? Zou er toch mee stoppen als ik jou was, het lijkt je hersens aan te tasten.

Ik geloof eerder dat aliens de mensen hebben onderwezen, waardoor we in staat zijn geweest tot grootse dingen (architectuur, de piramides, andere bouwwerken waarvan nog steeds niet duidelijk is hoe het gebouwd is etc.)

En wat is de evolutietheorie, dat je opa een aap is? Waar basseren apenaanbidders dit op? waarom geven apen nog steeds apen en geen mensen :confused:

Paleo Seti theorie van Erich Von Däniken. Het is nu juist Däniken die op veel vervalsingen en leugens betrapt is.

Ze hadden jou ook wel even mogen onderwijzen.

Echt hé, wat een nonsens allemaal.

Vind je het belangrijk of wat je gelooft en denkt waar is?

Als het antwoord hierop "Ja" is, ga je dan eens verdiepen in evolutie. In jouw kerkelijke gemeenschap worden blijkbaar leugens verspreid over evolutie.

Toen ik voor mezelf de keuze ging maken of ik wilde geloven of niet, of beter gezegd: toen ik zelf ging onderzoeken of de claims die de grote religies maken waar zijn, ben ik na veel onderzoek tot de conclusie gekomen dat evolutie waar is en bewezen is. Het is FEIT. Alle betrouwbare bronnen wijzen erop dat het waar is. Als jij graag wilt blijven denken dat het niet waar is, prima, maar ga dan verder geen leugens verspreiden en daar mensen onwetend mee houden.

En als jij denkt dat evolutie betekend dat je opa een aap was, dan heb je absoluut geen idee waar het over gaat. Als je een klein beetje geloofwaardigheid wilt winnen, lees dan eens een boek over evolutie. En GEEN boek geschreven door een gelovige die er zelf ook niks van begrijpt.

Allah straft degenen die leugens verspreiden. Jaja, melkisgoed. Jaja! Je bent dus niet zo veilig als je denkt.

Hallucinaties... En dan dit:

:roflol:

En wat is de evolutietheorie, dat je opa een aap is?

Nee. En als je nu eens een post zou lezen, of een keer een fatsoenlijk boek zou lezen in plaats van die pisvlek van een Harun Yahyah, zou je ook snappen waarom dat zo is.

Waar basseren apenaanbidders dit op?

Geen idee, vraag het ze. Ik ken er geen. Afgezien van de fans van Geert Wilders.

waarom geven apen nog steeds apen en geen mensen :confused:

Omdat het apen zijn? Djeez...

• Topic Starter Topic Starter
Ze hadden jou ook wel even mogen onderwijzen.

Kapowwwwwwwww!!! Die was raak haha, geweldige opmerking!

Duidelijk voorbeeld van een fanatiek gelovig iemand die moet kokhalzen van het idee dat mensen ook dieren zijn... ja toch is het zo kereltje :D

Omdat de evolutietheorie niet tot in elk detail bewezen is (wat ook logisch is, het zou wel heel raar zijn als geen enkel bewijs gedurende miljoenen jaren is vergaan), wil niet zeggen dat het niet verreweg de meest aannemelijke theorie is over de oorsprong van het leven. Je ziet evolutie en natuurlijke selectie om je heen gewoon gebeuren bij wezens met een snelle omlooptijd, zoals bacteriën die resistent worden tegen medicijnen. Je ziet hoe makkelijk je dieren kan veranderen door de exemplaren met gewenste eigenschappen te selecteren, zoals dat met honden en vee is gebeurd. Als mensen in een paar honderd of duizend jaar nieuwe dieren kunnen 'scheppen' door selectie, hoe kun je dan volhouden dat in miljoenen jaren dieren van zichzelf niet kunnen zijn veranderd door natuurlijke selectie?

Er ligt bewijs voor het oprapen dat er allerlei voorlopers van nu bestaande dieren hebben bestaan, en naarmate die vondsten ouder zijn, worden de verschillen steeds groter. Voor wat de bijbel zegt is helemaal geen bewijs te vinden. Veel beweringen in de bijbel zijn duidelijk onzin. Zo kun je met verschillende methoden (jaarringen, koolstof-14 methode, ijsboringen, sporen van ijstijden, erosiesporen, sporen van tropische dieren in de poolgebieden, enz enz) zien dat de aarde al veel ouder dan 6000 jaar moet zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven