XXL Nutrition

Geloof jij in een god?

Peiling Peiling Geloof jij in een God?

• Ja ik geloof in een God, omdat:

Stemmen: 82 24,9%
  • Nee ik geloof niet, omdat:

Stemmen: 207 62,9%
  • ik weet het zo net nog niet.

Stemmen: 40 12,2%

• Totaal stemmers
    329
Status
Niet open voor verdere reacties.
noord-korea en voormalig communistische landen waren ook antigeloof en kijk eens wat voor mooie dingen ze gedaan hebben (geen religie is geen geweld toch?)

Ja en Hitler was streng gelovig. Your point being? Zou toch wat zijn als gelovigen een monopolie op geweld zouden hebben. Ook niet gelovigen kunnen zeer wreed zijn.

Geweld zit nou eenmaal in de aard van de mens.
Bij gelovigen komt deze aard alleen meer naar voren.

Geweld zit nou eenmaal in de aard van de mens.
Bij gelovigen komt deze aard alleen meer naar voren.

dat is ook een vooroordeel, er zijn ook verschrikkelijk veel gelovigen die zeer vredelievend zijn! kijk maar naar china, daar zijn verschrikkelijk veel huisgemeenten, als daar politie binnenvalt zijn de christenen nooit geweldadig! dus dat christenen geweldadiger zijn dan niet christenen, nee, dat vind ik nergens op slaan!

Van zodra mensen voor de kar van de een of andere overtuiging gespannen worden, of dit nu geloof is of een politieke strekking, dan komen de laagste instincten van de mensheid boven: moord en doodslag, verkrachtingen en andere (on)menselijke daden. De katholieke kerk staat evenwel aan de basis van wat zonder twijfel de grootste reeks misdaden moet zijn die de mensheid ooit gezien heeft. Men kan er echt waar een boek over schrijven, iets waar ik nu al 6 jaar mee bezig ben overigens. Als mijn boek ooit af geraakt en ik vindt een uitgever dan kan ik iedereen op dit forum verzekeren dat het een zeer lijvig werk zal zijn dat doordrenkt is met het bloed van ontelbare onschuldige mensen die in naam van het geloof vermoord zijn.
Ik betwijfel geenszins dat er veel christelijke zielen rondlopen die werkelijk begaan zijn met de medemens, maar de leiders van dit geloof en hun meest fanatieke volgelingen hebben doorheen de geschiedenis een spoor van bloed en tranen nagelaten.
Ook nu nog is de leiding van de katholieke kerk op zijn minst twijfelachtig te noemen, kijk maar even naar de laatste wapenfeiten van hun paus (o.a. het ongedaan maken van de excommunicatie van een holocaust ontkenner en de veroordeling van euthanesie op een Italiaanse vrouw die al vele jaren in coma ligt zonder hoop op genezing).

Laatst bewerkt:
dat is ook een vooroordeel, er zijn ook verschrikkelijk veel gelovigen die zeer vredelievend zijn! kijk maar naar china, daar zijn verschrikkelijk veel huisgemeenten, als daar politie binnenvalt zijn de christenen nooit geweldadig! dus dat christenen geweldadiger zijn dan niet christenen, nee, dat vind ik nergens op slaan!
Hoe heeft het christendom China bereikt? Doe eens een gok.

Van zodra mensen voor de kar van de een of andere overtuiging gespannen worden, of dit nu geloof is of een politieke strekking, dan komen de laagste instincten van de mensheid boven: moord en doodslag, verkrachtingen en andere (on)menselijke daden. De katholieke kerk staat evenwel aan de basis van wat zonder twijfel de grootste reeks misdaden moet zijn die de mensheid ooit gezien heeft. Men kan er echt waar een boek over schrijven, iets waar ik nu al 6 jaar mee bezig ben overigens. Als mijn boek ooit af geraakt en ik vindt een uitgever dan kan ik iedereen op dit forum verzekeren dat het een zeer lijvig werk zal zijn dat doordrenkt is met het bloed van ontelbare onschuldige mensen die in naam van het geloof vermoord zijn.
Ik betwijfel geenszins dat er veel christelijke zielen rondlopen die werkelijk begaan zijn met de medemens, maar de leiders van dit geloof en hun meest fanatieke volgelingen hebben doorheen de geschiedenis een spoor van bloed en tranen nagelaten.
Ook nu nog is de leiding van de katholieke kerk op zijn minst twijfelachtig te noemen, kijk maar even naar de laatste wapenfeiten van hun paus (o.a. het ongedaan maken van de excommunicatie van een holocaust ontkenner en de veroordeling van euthanesie op een Italiaanse vrouw die al vele jaren in coma ligt zonder hoop op genezing).

En als je boek klaar is, dan krijgen alle DBB atheïsten een manuscript om te proofreaden?

Het gehamer op het geweld dat uit religie danwel atheïsme is ontsproten is niet meer een van de argumenten die ikzelf op tafel zou leggen. (maar beschrijving van die wandaden juig ik ten zeerste aan!) Alhoewel religie in hoge mate in staat is om walgelijke eigenschappen naar boven te halen zie ik dit veel meer als een zuiver menselijk/dierlijke eigenschap. De alternatieve geneeswijzen, antivaccinatiebrigade, Char, Sonja Bakker etc. etc. schaar ik onder dezelfde noemer. M.u.v. alternatieve geneeswijzen, zijn alle andere direct negatief te noemen. Alternatieve geneeswijzen zijn, omdat ze niet werkzaam zijn, niet direct negatief, maar hebben wel de potentie om dat in hoge mate te doen.

Maar ik ben bang dat alle genoemde groepering er van overtuigd zijn dat ze gelijk hebben. Helaas is het een bende onzin van heb ik jou daar. Acupunctuur is bogus, antivaccinatieguru's zijn LEVENSGEVAARLIJK, Char is charlatan (eh...), Sonja Bakker is geestdodend, zowel haar boeken, als haar verschijning.
Verder heeft de antivaccinatiebrigade de potentie om dodelijker te worden dan menig religie.

noord-korea en voormalig communistische landen waren ook antigeloof en kijk eens wat voor mooie dingen ze gedaan hebben (geen religie is geen geweld toch?)

Jammer dat je niet ingaat op de vorige posts gericht tegen u, maar gewoon random onzin lult om atheïsme zwart te maken. Typerend is het ook wel.

Tsja, voorbij de grenzen van het weten c.q. de kennis, begint het geloof. Sommigen hebben dat nodig, anderen niet. Geloof ik in een Opperwezen? Nee. Ik ben een atheïst of misschien in het beste geval een pantheïst of agnost, en dan een agnost van de radicale soort: we weten het niet, kunnen het niet weten en zullen het nooit weten. Is het een geruststellende gedachte dat er achter de schermen iemand aan de touwtjes trekt? Dat het universum volgens een vooropgezet of thans losgelaten plan verloopt? Dat er een uitgangspunt is of doel? Voor mij niet... in die zin ben ik een absurdist. Waarschijnlijk heb ik te veel Schopenhauer, Nietzsche en Camus gelezen om nog ooit van gedachten te kunnen veranderen in dezen. Mijn geest is voor eeuwig 'bezondigd' door deze grote denkers. Waarom ik van zondigen spreek? Ik ben RK opgevoed, en stiekem zit er nog wat vrees en angst in me. "Zou het dan toch?" Verdorie... geloven doe ik vooral in mezelf en in het goede van de mens.

het rare is dat darwin op zijn sterfbed heeft gezegd dat zijn theorie onwaar was en dat God bestaat...

het rare is dat darwin op zijn sterfbed heeft gezegd dat zijn theorie onwaar was en dat God bestaat...

Bron? Het is in ieder geval wel waar dat een overtuigd Christen als Andries Knevel het scheppingsverhaal uit de bijbel verworpen heeft. Hij blijft dan wel geloven in god maar Genesis is voor hem geen waarheid meer. Een andere EO-er, Arie Boomsma, denkt er net zo over al Knevel.

EO-ers die het Genesisverhaal verwerpen, het zou tijd worden.

Onzin dus...

The “Lady Hope Story”, published in 1915, claimed that Darwin had reverted back to Christianity on his sickbed. The claims were refuted by Darwin’s children and have been dismissed as false by historians.[139] His last words were to his family, telling Emma "I am not the least afraid of death – Remember what a good wife you have been to me – Tell all my children to remember how good they have been to me", then as she laid down for a rest, he repeatedly told Henrietta and Francis "It's almost worth while to be sick to be nursed by you".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven