AndroidHealthClinic

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

klusmier

Massive Warrior
Waardering
0
dit keer ff niet zeiken of iets wel of niet waar is, maar puur een discussie over geloven onderling!
:thumbs:

Hier een aantal interessante teksten over geloof:

"Op de lange reis van het menselijk leven is geloof de beste compagnon. Het is de beste verfrissing tijdens de reis en het grootste bezit" - Gautama Boeddha.

"Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Er zijn geen geboden belangrijker dan deze." - Jezus Christus.

"God is de Helper van degenen die geloven. Hij voert hen van de duisternissen naar het licht." - De Koran.

"Wat u vreselijk vindt als het u gebeurt, doe dat een ander niet aan. Dat is de hele Tora. De rest is commentaar. Ga heen en leer!" - Talmoed (Shabbat 31a)

"Een god is een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit die door gelovigen beschouwd wordt als de prima causa (de eerste oorzaak) van het universum, of verantwoordelijk geacht wordt voor bepaalde aspecten van de werkelijkheid, dan wel voor de werkelijkheid als geheel." - Wikipedia.

;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maybe moeten we er even een stelling ingooien om de discussie op gang te brengen?

stelling is niet nodig, vrije discussie is het devies.....
:cool:

OK ik weet nog wel iets interessants, wat toch iets te maken heeft met religies.

Citaat van Fok.nl:
Mensen ik speur al een tijdje naar de audio-opnamen die tijdens de uitdrijvingen zijn gemaakt, zo'n 40 stuks, bij Anneliese Michel. Ik kan me niet voorstellen dat deze tapes niet ergens zijn opgedoken op het internet. Wie weet er iets? Post een link en kunnen we lekker samen griezelen.

Het praten met dubbele stem, schijnt op deze fragmenten te horen te zijn, iets wat wetenschappelijk bewezen is als zijnde mogelijk, omdat we twee stembanden hebben. Een en ander wordt uitgelegd in het boek "How About Demons? Possession and Exorcism in the Modern World" door Felicitas D. Goodman. Ook zou er gesproken zijn in Aramees en Latijn door een aantal van de demonen.

Ik weet wel een link naar een geluidsfragment van het uitdrijven bij een russische van 16 jaar. Als je moeite hebt met zulke geluiden, niet doen.

http://paranormal.about.com/library/media/audio/russian_exorcism.wma

bron: http://forum.fok.nl/topic/834181

Als dit echt een duivel in iemand is, die wordt verdrijft, dan maakt het meteen ook meteen aannemelijker dat god bestaat.

• Topic Starter Topic Starter
Ben je weer met een spamrun bezig? Of speelt je ADHD weer op? 1 topic is toch wel genoeg?

God is queer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
God....

....dus eerst was er niks en dat heeft dan ook nog de aarde gemaakt? :roflol:

Ben je weer met een spamrun bezig? Of speelt je ADHD weer op? 1 topic is toch wel genoeg?

geen Spamrun vriendelijke gozer, daarvoor heb ik geen tijd.

deze 2 topics zijn meer voor de bashers die andere topics vernken door telkens in hetzelfde cirkeltje rond te blijven lopen en gaandeweg steeds verder afdwalen van de startpost.
;)

geen Spamrun vriendelijke gozer, daarvoor heb ik geen tijd.

deze 2 topics zijn meer voor de bashers die andere topics vernken door telkens in hetzelfde cirkeltje rond te blijven lopen en gaandeweg steeds verder afdwalen van de startpost.
;)
dus in feite is dit topic een aanleiding voor de bashers om te bashen?

In feite komt her erop neer dat dit topic eigenlijk gewoon nergens op slaat en totaal geen discussie teweeg brengt.

Boooriiiingg.

dus in feite is dit topic een aanleiding voor de bashers om te bashen?

In feite komt her erop neer dat dit topic eigenlijk gewoon nergens op slaat en totaal geen discussie teweeg brengt.

Boooriiiingg.

in ieder geval vele malen nuttiger dan doelgericht andermans topics te bashen cq te vernken met telkens hetzelfde verhaal.
;)

of durf je geen discussie aan om vergelijkingen en gelijkheden van verschillende geloven naast elkaar te zetten?

Aanvaard Allah of ga naar Hel. Overeenkomsten zijn gay. 1 waarheid en das de Islam.
Met bijkomend minderjarige meisjes. Wat heeft christendom te bieden ?

in ieder geval vele malen nuttiger dan doelgericht andermans topics te bashen cq te vernken met telkens hetzelfde verhaal.
Je bedoelt zoals 4 Myself?
Elke post hetzelfde niet onderbouwde slappe gelul?
Ja echt irritant hè die mensen ;)

of durf je geen discussie aan om vergelijkingen en gelijkheden van verschillende geloven naast elkaar te zetten?
Het punt is,
je kan 2 foute vergelijkingen niet oplossen.

Aanvaard Allah of ga naar Hel. Overeenkomsten zijn gay. 1 waarheid en das de Islam.
Met bijkomend minderjarige meisjes. Wat heeft christendom te bieden ?
naastenliefde

jezelf opofferen voor een ander zonder er direct iets voor terug te verlangen.

.......mensen zijn je dan eeuwig dankbaar!
:p

Het punt is,

wat er in de startpost staat is grofweg de meerderheid van het mensendom op aarde wat er zo over denkt.

wat wil jij als minderheid dan nog te zeggen hebben?
;)

Het punt is,

de grootste ouwehoer zegt het met ze'n gescheld. als je nou gewoon antwoord gaf ipv: euh ja! domme vraag, je bent dom! geef zelf geen antworod maar jij bent dom, punt

wat er in de startpost staat is grofweg de meerderheid van het mensendom op aarde wat er zo over denkt.

wat wil jij als minderheid dan nog te zeggen hebben?
Het gaat mij er niet om dat ik wat te zeggen wil hebben.
Mensen mogen van mj geloven wat ze willen.

Wat mij zo ontzettend stoort aan geloof is dat ik er elke dag mee te maken heb terwijl ik er niet in geloof en het ook totaal niet wil.
Elke dag zijn er wel mensen die direct of indirect hun geloof op mij willen drukken door bijv. hun normen en waarden of dat ze gaan zeggen wat goed is en wat slecht is zoals al die gelovige mong*len in de regering die elk soort drugs willen verbieden.

Elke dag begin ik die mensen meer en meer te haten omdat ze mij belemmeren in mijn doen en late omdat ze zelf zo f'in xtremistisch zijn.

"is grofweg de meerderheid van het mensenDOM op aarde wat er zo over denkt."
Precies

Ps. Heeft iemand misschien een Dike Van Dale voor de persoon boven mij?
Alvast bedankt ;)

Ik ben het niet eens met de wikipedia omschrijving van god. God is niet 'hypothetisch'. Dit schept nl. de onterechte verwachting dat er een godhypothese te bewijzen is. Maar er is niet eens een hypothese. Dawkins doet een poging in the God delusion, maar dat loopt natuurlijk niet goed af voor de hypothese. Je zal de eerste zijn die er een zinvolle hypothese voor kan vinden, die ook daadwerkelijk de titel 'hypothese' kan verdienen. Tot die tijd is god die titel niet waard.

Terug
Naar boven