AndroidHealthClinic

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

Wat heeft god in godsnaam al die tijd gedaan voor de schepping?

:D

Geloof is een toevlucht voor mensen die alles om zich heen te complex vinden en voor deze complexiteit een verklaring zoeken in het onmogelijke.

Wat heeft god in godsnaam al die tijd gedaan voor de schepping?
:D

Geloof is een toevlucht voor mensen die alles om zich heen te complex vinden en voor deze complexiteit een verklaring zoeken in het onmogelijke.

oneindig lang leven in een oneindig groot universum met oneindig veel planeten ?

protestanten geloven bv niet in de heilige maagd van Maria, ook is er geen biecht zoals bij de katholieke kerk dus als je eenmaal iets fouts doet is dat permanent...

Kunnen julie het niet gewoon over coïtus hebben?

ja...de banaan gaat in de kip en mits er geen rubber om de banaan zit komt er een ei :D

Zou god zich nou nooit vervelen? Al die idioten om hem heen lijken mij flink irritant.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien had hij ons dan beter moeten programmeren? Wat een sukkel is die kerel, of is het een vrouw?

Hij heeft ons een eigen wil gegeven om zelf de keuze te maken naar wie we willen luisteren: naar God of naar satan

had Hij idd beter niet kunnen doen; maar dan was het leven pas echt saai geweest.
;)

over die oerknal.........geen mening.
:o

Misschien had hij ons dan beter moeten programmeren? Wat een sukkel is die kerel, of is het een vrouw?

Dus als er een god zou zijn, dan had jij liever zo geprogrammeerd geweest dat jij verplicht werd om naar hem te luisteren? Want dan was het goed programmeer werk..

Jij bent voornamelijk wel door een vrouw 'geprogrammeerd', zeker?

Dus als er een god zou zijn, dan had jij liever zo geprogrammeerd geweest dat jij verplicht werd om naar hem te luisteren? Want dan was het goed programmeer werk..

Jij bent voornamelijk wel door een vrouw 'geprogrammeerd', zeker?

Ik zeg helemaal niet dat ik dat liever zou hebben, waar zie je dat staan?

Ik zeg dat het voor hem/haar beter was geweest. Nu heeft hij/zij ''last'' van allemaal ongelovige honden, zoals ik.

Gelukkig niet, anders was ik nooit rijk geworden.

Hij heeft ons een eigen wil gegeven om zelf de keuze te maken naar wie we willen luisteren: naar God of naar satan

:scratch: of je gelooft in god of je luistert naar satan?
een nieuw dieptepunt in uitspraken, zitten we weer in de middeleeuwen ofzo

:scratch: of je gelooft in god of je luistert naar satan?
een nieuw dieptepunt in uitspraken, zitten we weer in de middeleeuwen ofzo

the choice is yours........

waarom zou een christen in de middeleeuwen moeten leven om naar God te luisteren?
( blijkbaar ken je het verhaal dus niet, en wat God van je wil)
;)

had Hij idd beter niet kunnen doen; maar dan was het leven pas echt saai geweest.
;)

over die oerknal.........geen mening.
:o

:eek::eek::eek::eek::eek:

Klus toch,

Hier een aantal interessante teksten over geloof:

"Op de lange reis van het menselijk leven is geloof de beste compagnon. Het is de beste verfrissing tijdens de reis en het grootste bezit" - Gautama Boeddha.

"Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Er zijn geen geboden belangrijker dan deze." - Jezus Christus.

"God is de Helper van degenen die geloven. Hij voert hen van de duisternissen naar het licht." - De Koran.

"Wat u vreselijk vindt als het u gebeurt, doe dat een ander niet aan. Dat is de hele Tora. De rest is commentaar. Ga heen en leer!" - Talmoed (Shabbat 31a)

"Een god is een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit die door gelovigen beschouwd wordt als de prima causa (de eerste oorzaak) van het universum, of verantwoordelijk geacht wordt voor bepaalde aspecten van de werkelijkheid, dan wel voor de werkelijkheid als geheel." - Wikipedia.

verschillende geloven met hun gelijkenissen!

hoe denken jullie bijvoorbeeld over het rode gedeelte?

en natuurlijk het blauwe: is beiden van toepassing in je eigen leven?

;)

Rood: heb je geen geloof voor nodig, voelt ieder weldenkend mens
Blauw: Ehmm wat???

Terug
Naar boven