AndroidHealthClinic

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

• Topic Starter Topic Starter
Whahahaha. Naasten lief hebben als uzelf. Hij blijft goed.
Natuurlijk doen jullie wel aan biechten. Gottogot. Of denk je niet dat god je schaamte ziet jongeman? Voor al die vreselijke dingen die je hebt gedaan en waarvoor je eigenlijk in de hel moet belanden? Kijk, een Roomse vertelt dat dan tegen iemand die verder z'n bek houdt. Een Protestant prevelt wat in de lucht naar een imaginaire vriend/straffer/vergever/luchtpapa. Niet dat ik met een van de grootste pedoclubjes ter wereld wil worden geassocieerd, maar de protestanten maken d'r helemaal een potje van.

Wat is btw feitelijk de betekenis van een naaste? En moeten we naasten meer liefhebben dan vijanden?

de ego in de mens heeft de overhand, zie je eigen antwoord...

wanneer we anderen liefhebben als onszelf zullen we anderen ook geen pijn meer doen, niet meer uitlachen, beroven of verkrachten.
;)

wanneer je je vijand liefhebt ben je hem/haar sowieso al een stap voor: woede verblind slechts.

de ego in de mens heeft de overhand, zie je eigen antwoord...

op welk deel doel je dan van mijn antwoord?

wanneer we anderen liefhebben als onszelf zullen we anderen ook geen pijn meer doen, niet meer uitlachen, beroven of verkrachten.
;)

Helaas is het een nutteloze k*tregel. Ik zal het bijv. maar niet hebben over de verdeling religieus - niet religieus in gevangenissen. Maar goed dat zullen dan wel weer geen echte christenen zijn.

wanneer je je vijand liefhebt ben je hem/haar sowieso al een stap voor: woede verblind slechts.

Nee klusmier. Dan ben je een stap te laat en dood.

Ik ben akkoord met klussie wat dit betreft. naasten liefhebben is goed :thumbs:
Al zou ik het misschien een tikje anders interpreteren.

Klusmier wil in ieder geval niet trouwen en geen kinderen adopteren, of verwekken.

wie heeft jou die onzin verteld?

ik ben afgelopen week 6 jaar getrouwd en het feit dat we nog geen kinderen hebben is omdat ik het belangrijker vind dat mijn vrouw eerst haar HBO studie afmaakt.

op welk deel doel je dan van mijn antwoord?

Helaas is het een nutteloze k*tregel. Ik zal het bijv. maar niet hebben over de verdeling religieus - niet religieus in gevangenissen. Maar goed dat zullen dan wel weer geen echte christenen zijn.

Nee klusmier. Dan ben je een stap te laat en dood.

je bent zelf al zo verblind door haat dat je je eigen kuil niet meer ziet die je hebt gegraven ( spreekwoordelijk gezien)

je 2e antwoord laat ook blijken dat je weinig hoop hebt in een goede samenleving, je ego is verteerd door het kwaad en bied geen sprankeltje hoop meer voor het goede in je medemens: ja alleen als het wetenschappers betreft waarschijnlijk.

je laatste antwoord geeft al aan dat je nauwelijks meer in staat bent objectief te kunnen/willen denken; immers wanneer je je vijand behandeld op een manier die hij/zij niet verwacht ( er wordt immers verwacht dat het slachtoffer angst, woede of verdriet laat zien) wordt je vijand op een dwaalspoor gebracht door hem liefde te tonen, en zodoende ZELF de genadeslag te geven.

ach laat ook eigenlijk maar, je weet zelfs alles zoveel beter dat je geen oor meer hebt om te horen, en geen oog meer hebt om te zien.

de beste wensen nog voor het nieuwe jaar!

ik ben afgelopen week 6 jaar getrouwd en het feit dat we nog geen kinderen hebben is omdat ik het belangrijker vind dat mijn vrouw eerst haar HBO studie afmaakt.

Ik heb geen idee hoe oud je vrouw is, maar als ze even oud is als jou en wanneer ze na haar studie nog eerst zou gaan werken dan begint de tijd toch wel te tikken, lijkt mij. :p

Zalig als een gelovige woorden gebruikt als 'verblind, niet objectief, geen oor of oog hebben voor iets'. :roflol:

Ik heb geen idee hoe oud je vrouw is, maar als ze even oud is als jou en wanneer ze na haar studie nog eerst zou gaan werken dan begint de tijd toch wel te tikken, lijkt mij. :p

mijn vrouw is pas 30, en van mijn kant zijn de mannetjes tot op hoge leeftijd nog erg vruchtbaar hoor!
;)

En je kunt altijd nog bidden om wat extra vruchtbaarheid :roflol:

Terug
Naar boven