MuscleMeat

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

• Topic Starter Topic Starter
Rood: heb je geen geloof voor nodig, voelt ieder weldenkend mens
Blauw: Ehmm wat???

zoals in rood staat vermeld staat iedereen dichter bij God dan hij/zij werkelijk denkt.

God wil ook gehoorzaamheid en eerlijkheid.

armoe zien en kunnen meehelpen is een andere keuze dan lui voor de tv docu's bekijken over de armoe en je eigen geld zien wegvliegen naar commerciele bedrijven......zonder dat die arme mensen ermee geholpen kunnen worden.

Dus als er een god zou zijn, dan had jij liever zo geprogrammeerd geweest dat jij verplicht werd om naar hem te luisteren? Want dan was het goed programmeer werk..

Jij bent voornamelijk wel door een vrouw 'geprogrammeerd', zeker?

Gewoon wat goochelen met ons serotonine tevoer en we zijn allemaal dolgelukkig. Waarom maakt God er een zooitje van ?

armoe zien en kunnen meehelpen is een andere keuze dan lui voor de tv docu's bekijken over de armoe en je eigen geld zien wegvliegen naar commerciele bedrijven......zonder dat die arme mensen ermee geholpen kunnen worden.

Je geeft enigzinds relatief makkelijk oplosbare problemen (denk ik), maar wat met mensen met aangeboren aandoeningen ? Het leven is niet eerlijk klus, niemand kan dat ontkennen. Als het leven niet eerlijk is en God is de verantwoordelijke, dan is God gewoon een vuile kl***zak.

verkeerde vraag, God gaf de mens immers een EIGEN wil.

waarom maakt de MENS er een zooitje van?
:D

Ik weet dat God de mens een eigen wil gaf. Bascross vraag was dan ook: waarom deed ie dat ?

Waarom maakt de mens er een zooitje van ? Wel, zoals jij net zo hard in jezus gelooft, is er een pipo in saudi arabie die net zo hard in Allah gelooft. Toenadering is onmogelijk en zo heb je je verdeeldheid.

• Topic Starter Topic Starter
Ik weet dat God de mens een eigen wil gaf. Bascross vraag was dan ook: waarom deed ie dat ?

Waarom maakt de mens er een zooitje van ? Wel, zoals jij net zo hard in jezus gelooft, is er een pipo in saudi arabie die net zo hard in Allah gelooft. Toenadering is onmogelijk en zo heb je je verdeeldheid.
waarom stel je me dan een retorische vraag?

Klus, geloof jij in 't Adam en Eva verhaal? 2 mensen die uiteindelijk zorgden voor de totale wereld bevolking?

Loopt het topic toch weer uit als alle andere. Wat een onverwachte wending! En klusmier: stop met trollen; ga wat nuttigs doen, er is een leven naast dbb. Heus.

http://www.skepp.be/artikels/paranormaal-new-age/chemische-basis-van-geloof-in-het-paranormale

er zijn mensen die een dergelijke hersenstructuur hebben dat ze gedoemd zijn om willensnillens te geloven dus tegen beter weten in..
Bij klus is het volgens mij het eerder genoemde en een enorme dosis vasthoudendheid omwille van zijn grote angst voor verandering..
Tja, veel durven en kunnen niet hun geloof afgooien.. Heel spijtig in mijn ogen, jezelf in een gevang zetten en dan jezelf wijsmaken dat het beter zo is en dat je beter af bent dan buiten in vrijheid. Klus die voelt zich zelfs superieur in zijn cel aan iedereen die langs loopt en verder evolueert..
:(

Hahaha die klusmier het zit je in je hart en nieren:D

Wat vind je van deze stelling?

God is to big to fit in one religion

atheist-cartoon.gif

the choice is yours........

waarom zou een christen in de middeleeuwen moeten leven om naar God te luisteren?
( blijkbaar ken je het verhaal dus niet, en wat God van je wil)
;)

jij zegt dat als je niet in god gelooft je dus in de duivel gelooft...daar stoor ik me nogal aan..
ik geloof helemaal niet in een god zoals die beschreven wordt in die sprookjes boeken(koran/bijbel) en daarom ben ik voor die moslims/christenhonden een devil worshipper.... :roflol: tieft is effe op achterlijk teringvolk

Terug
Naar boven