AndroidHealthClinic

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

:roflol:

satan ontkent zijn eigen bestaan!
:roflol:

er is goed & kwaad in de wereld, dat is nou eenmaal een bewezen feit.
;)

In je geloofstaaltje is de Antichrist mss een synoniem voor satan, in het echt staat anti-christ gewoon voor anti christelijk, en is het voor veel mensen een positief en dus goed woord. Het is ook maar net hoe je goed en kwaad definiërt.

O ja, Ben eens 6 maanden geleden in onze moeder maria grot (naast de kerk) geweest, er brandden daar allemaal kaarsjes, wss wel een stuk of 100, heb die vervolgens allemaal uitgeblazen, heb ik nu veel mensen gedood, of ben ik nu een satan volgens het christelijk geloof :o

Laatst bewerkt:
Nog een Christen meld zich!

en een atheïst meldt zich.. :D
Spreek mijn zoon en je zonden worden vergeven...
Zelfs massamoord door de vingers worden gezien, zolang je christus maar als je verlosser aanvaard en de kerk de nodige aflaten betaald...

en een atheïst meldt zich.. :D
Spreek mijn zoon en je zonden worden vergeven...
Zelfs massamoord door de vingers worden gezien, zolang je christus maar als je verlosser aanvaard en de kerk de nodige aflaten betaald...

'Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf!'

Dit is 1 van de BELANGRIJKSTE geboden van het geloof! Zelfs onze vijanden moeten we liefhebben, wat zegt dat we hem nix aan mogen doen! Ik zeg niet dat ik altijd iedereen even lief heb, helemaal niet zelfS! En dat is ook niet goed.. Dus Massamoorden zijn niet goed! Ik geloof wel als je er oprecht berouw van hebt, en je vraagt om vergeving, deze gegeven wordt! Waar jij het over hebt is 'biechten' in de kerk, dit is Rooms, Ikzelf ben Protestant, en wij doen niet aan 'biechten'!

• Topic Starter Topic Starter

Dit is 1 van de BELANGRIJKSTE geboden van het geloof! Zelfs onze vijanden moeten we liefhebben, wat zegt dat we hem nix aan mogen doen! Ik zeg niet dat ik altijd iedereen even lief heb, helemaal niet zelfS! En dat is ook niet goed.. Dus Massamoorden zijn niet goed! Ik geloof wel als je er oprecht berouw van hebt, en je vraagt om vergeving, deze gegeven wordt! Waar jij het over hebt is 'biechten' in de kerk, dit is Rooms, Ikzelf ben Protestant, en wij doen niet aan 'biechten'!

goede post!
:thumbs:

Wel klussie, wat doe je hier? Voornemen vergeten?

Zelfs onze vijanden moeten we liefhebben, wat zegt dat we hem nix aan mogen doen! Ik zeg niet dat ik altijd iedereen even lief heb, helemaal niet zelfS! En dat is ook niet goed..

We moeten liefhebben, maar het is ook niet goed. ok.

Whahahaha. Naasten lief hebben als uzelf. Hij blijft goed.
Natuurlijk doen jullie wel aan biechten. Gottogot. Of denk je niet dat god je schaamte ziet jongeman? Voor al die vreselijke dingen die je hebt gedaan en waarvoor je eigenlijk in de hel moet belanden? Kijk, een Roomse vertelt dat dan tegen iemand die verder z'n bek houdt. Een Protestant prevelt wat in de lucht naar een imaginaire vriend/straffer/vergever/luchtpapa. Niet dat ik met een van de grootste pedoclubjes ter wereld wil worden geassocieerd, maar de protestanten maken d'r helemaal een potje van.

Wat is btw feitelijk de betekenis van een naaste? En moeten we naasten meer liefhebben dan vijanden?

Terug
Naar boven