XXL Nutrition

Geloven onderling: verschillen en gelijkheden

dat je ingaat op kinderachtige posts, terwijl je gezellig zou kunnen redeneren met mij, young padawan.

al dit soort topics zijn te wijten aan jullie vragen en bemoeienissen waarbij mij om antwoord werd gevraagd.

waarom kom je mij nu beschuldigen van deze onzin terwijl JULLIE de aanstichter van deze rotzooi zijn?
:mad:
Vergeet wel niet wie dit topic gestart heeft, en veel andere van dit soort.

• Topic Starter Topic Starter
Nu zeg je weer wat anders, goed zo. Een stap in de goeie richting.

Kan je een concreet (eventueel fictief) voorbeeld bedenken van iemand die de mogelijkheid heeft mee te werken aan armoede uit de wereld te helpen maar dat niet doet?

Alle narigheid op deze aarde steek ik voor een groot deel op de mens. Maar de hel en de hemel is God's departement, en hij beslist wie er in gaat, niet wij.

bekijk deze lijst en pik je keuze; ongetwijfeld zijn er al velen die een bescheiden duit in het zakje doen, maar nog meer die hun vermogen alleen voor zichzelf houden!

http://www.forbes.com/lists/2008/10/billionaires08_The-Worlds-Billionaires_Rank.html

weet je wat zo leuk is?

ik ben hier in eerste instantie gekomen als krachtsporter en heb later gezegd wat mijn geloofsovertuiging is.

al dit soort topics zijn te wijten aan jullie vragen en bemoeienissen waarbij mij om antwoord werd gevraagd.

waarom kom je mij nu beschuldigen van deze onzin terwijl JULLIE de aanstichter van deze rotzooi zijn?
:mad:

Ehm nee, je opent maar wat graag topics over dit soort onderwerpen. Als je er aan stoort dat er kritische vragen komen kan je maar beter wegblijven uit deze sectie.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/waarheid-tijd-voor-discussie-178268/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/zijn-slechts-reizigers-175087/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f99/even-visjes-uitgooien-193568/

bekijk deze lijst en pik je keuze; ongetwijfeld zijn er al velen die een bescheiden duit in het zakje doen, maar nog meer die hun vermogen alleen voor zichzelf houden!

http://www.forbes.com/lists/2008/10/billionaires08_The-Worlds-Billionaires_Rank.html
Ik vind het ook niet helemaal rechtvaardig. Maar hen een eeuwigheid (en dat is lang) in de hel stoppen? Nee, dat kan er bij mij niet in. Ik geloof in vreedzame oplossingen, vergiffenis, nederigheid, naasteliefde, niet hierin.

Geef ze dan een werkstraf, 150 jaar de toiletten van god kuisen of zo.

Laatst bewerkt:
weet je wat zo leuk is?

ik ben hier in eerste instantie gekomen als krachtsporter en heb later gezegd wat mijn geloofsovertuiging is.

Wees even eerlijk tegen jezelf, je opent onderwerpen die verband houden met je geloofsovertuiging, tig posts die er mee te maken hebben, "jezus" berichten in je handtekening en avatar. Het is je goed recht uiteraard.

Vind dat een stapje verder gaan dan zeggen dat je in God geloofd en het vervolgens gewoon weer over krachtsport gaat hebben.

Dat je niet concreet in gaat op wat Flying Fox op een heldere en respectvolle manier vraagt.

Ach, zolang ze het op een eerlijke manier verdiend hebben. Alsof zij de plicht hebben om hun geld weg te geven. En aan wie? Aan de kinderen in de derde wereld? Ook een bodemloze put. Het zou beter zijn geweest als we zouden leven op een aardbol met volop bewoonbaar gebied. Slecht ontwerp waarschijnlijk....

God is het universum, de natuur, en heeft dus geen verstand of gevoel, enkel een drijvende kracht, een soort ingewikkelde wiskundige formule die volgens mij wel logisch in elkaar moet ziten.

En christenen zijn mensen die liever in leugens geloven, in fantasie, bovenaardse zaken (die natuurlijk niet bestaan), dan in de waarheid. Ze zijn met andere woorden de zwakheid zelve en verdienen eigenlijk niet te leven omdat ze het leven als lijden beschouwen en dus aards- en godlasterlijk bezig zijn. Gelukkig heeft Jezus zijn verdiende straf gekregen, en is hij op de juiste manier gestorven. De dood van Jezus is dus eigenlijk het enigste goede aan heel het christendom, maar jammer genoeg lijkt niemand dit in te zien. :cool:

Volgens mij ben ik ook 1 van de gezondere en meer volwassen mensen die hier op de wereld leven, want christenen, of andere aanhangers van één of andere godsdienst zijn wel de laatste die je gezond of volwassen kunt noemen...

Laatst bewerkt:
God is het universum, de natuur, en heeft dus geen verstand of gevoel, enkel een drijvende kracht, een soort ingewikkelde wiskundige formule die volgens mij wel logisch in elkaar moet ziten.

En christenen zijn mensen die liever in leugens geloven, in fantasie, bovenaardse zaken (die natuurlijk niet bestaan), dan in de waarheid. Ze zijn met andere woorden de zwakheid zelve en verdienen eigenlijk niet te leven omdat ze het leven als lijden beschouwen en dus aards- en godlasterlijk bezig zijn. Gelukkig heeft Jezus zijn verdiende straf gekregen, en is hij op de juiste manier gestorven. De dood van Jezus is dus eigenlijk het enigste goede aan heel het christendom, maar jammer genoeg lijkt niemand dit in te zien. :cool:

met rood aangegeven is het enigste juiste aan je antwoord; maar omdat je de reden van Jezus dood niet wilt of kunt begrijpen, ben jij degene die het nooit zal snappen.

voor antwoord: lees je Bijbel nog maar eens goed, dan vind je vanzelf de reden WAAROM Jezus MOEST sterven ( vlak voordat hij werd verraden door judas bad Hij immers tot God: " laat deze kop aan mij voorbijgaan want het is me te zwaar, MAAR als het UW WIL is laat het dan zo geschieden!")
;)

met rood aangegeven is het enigste juiste aan je antwoord; maar omdat je de reden van Jezus dood niet wilt of kunt begrijpen, ben jij degene die het nooit zal snappen.

voor antwoord: lees je Bijbel nog maar eens goed, dan vind je vanzelf de reden WAAROM Jezus MOEST sterven ( vlak voordat hij werd verraden door judas bad Hij immers tot God: " laat deze kop aan mij voorbijgaan want het is me te zwaar, MAAR als het UW WIL is laat het dan zo geschieden!")
;)

Ja ik snap wel waarom gelovigen de dood van Christus als het ultieme symbool van zijn geloof zien en dus als goed (volgens hun geloof dan), maar daarom is het nog niet juist.

"Strikt genomen kon Jezus met zijn dood niets anders willen dan openlijk het sterkste staaltje, het bewijs van zijn leer te geven." (Uit de Antichrist)

Ook nog:

"De voorstelling waar Jezus mee leefde was geheel bovenaards. Hij leed onder het bestaan en als gevolg daarvan verviel hij in het willen doen lijden. Jezus richtte deze drang tot lijden op zichzelf. Men kan zoiets zien als een soort extreme verklaring van het Zelf niet voor het lijden in de wereld verantwoordelijk te zijn. Volgens de evangeliën had het gehele optreden van Jezus als doel uiteindelijk als onschuldige te sterven.

"Maar zijn arm verstand begreep de waanzin niet en overreedde hem." 'Wat is er gelegen aan enkel bloed?', sprak het, 'wil jij niet minstens een roof hierbij begaan? Wraak uitoefenen?'"

Zijn lijden moest rationele zin hebben, de wereld verlossen. Slechts te sterven was niet genoeg, hij wilde de hele wereld tot volgelingen maken. (wat hem dus redelijk goed gelukt is de voorbije 2000 jaar.)

Iedereen gelooft natuurlijk wat hij wil..

Ja ik snap wel waarom gelovigen de dood van Christus als het ultieme symbool van zijn geloof zien en dus als goed (volgens hun geloof dan), maar daarom is het nog niet juist.

"Strikt genomen kon Jezus met zijn dood niets anders willen dan openlijk het sterkste staaltje, het bewijs van zijn leer te geven." (Uit de Antichrist)

Ook nog:

Iedereen gelooft natuurlijk wat hij wil..

geef satan maar gelijk...............hij heeft toch al verloren, wanneer Jezus weer terugkomt!
:roflol:

naar satan luisteren is net zo dom als denken dat Geert Wilders NL zal gaan redden van de allochtonen problematiek
;)

voorlopig laat ik satan maar even in die waan..........uiteindelijk win ik als christen meer dan de kwade die ten onder gaat aan zijn eigen gedrag.
;)
:D

De Antichrist (alias van Nietzsche) heeft eigenlijk niets met satan of kwaad te maken. Het is maar hoe je het bekijkt...

Ik wil een keer naar een kerk toe.
Mag ik zomaar binnen komen?

Terug
Naar boven