Zoals ik reeds aanhaalde: rauw wit van ei is schadelijk voor de hersenen, gooi het dus weg als je een rauwe dooier wil eten. 12 eieren zullen veel mensen overdreven vinden, maar dat kan als het te minste heel zuivere eireren zijn. Ik eet ze ook massaal, maar alleen van mijn eigen scharrelkippen. Buiten de legperiode durft mijn vrouw wel eens bio-eitjes kopen, maar zelfs die kunnen er niet aan tippen en dan vraag ik mij af: wat zou er allemaal toch inzitten? Dan eet ik maar af en toe een eitje, want giftige stoffen moeten door je lever verwerkt worden en blijven er zelfs soms levenslang hangen (zoals zware metalen). De boeddhistische monniken aten ook veel eierdooiers, maar nooit het wit van het ei, behalve als ze zware inspanningen moesten doen (amminozuren voor hun spieropbouw).
Als je je met 12 eieren goed voelt, waarom niet, de zwavel (uit de fosfolipiden zoals Donkers schrijft) zijn een goede bron voor de collageenopbouw, op voorwaarde dat je voldoende vit C (en een beetje E) opneemt, bvb. uit groenten of supplementen. De zwavel wordt ook massaal gebruikt om je lever te ontgiften! Wie zei dat eiren slecht zijn voor de lever? Misschien als ze veel te hard gebakken zijn en vooral als je ze samen met koolhydraten zoals brood en pasta's eet.
Eèn vraagje: 12 eieren per dag, komen die je oren nog niet uit?