XXL Nutrition

Geweigerd bij het CWI vanwege lang haar? Hoeveel beveiligers ken jij met lang haar?

• Topic Starter Topic Starter
Goed. Ik hoor het maandag wel verder.

lekker boeiend hoe iemand zn haar heeft. als ie maar verzorgd eruit zien en het je werkzaamheden niet kan belemmeren.

probeer anders voor buschauffeur of agent.
Schijnt nog goed te verdienen!
in de arbeiderssector zal het serieus tegenvallen in deze tijd
of een opleiding in machine/onderhoud operator of een deftig arbeidersberoep zoals electricien, schilder-behanger, lasser kan je nu ook wel overwegen.. ondertussen wordt je opgeleid en kan de economie al wat herstellen en dan heb je een mooi baantje als er al weer terug meer kans is op werk.
Ik ben echt blij dat ik een maandje voor de crisis uitbrak terug ben beginnen studeren :D
al moet ik wel eens beginnen mijn vakken bij te houden :')
owja vrachtwagenbestuurder verdient ook massa's maar in deze tijd is de kans klein dat je ergens aangenomen wordt en hele dagen zelfstandig langs de baan rijden moet wel bij je passen dan

In deze tijd buschaffeur zijn betekend dat je een hele sterke borst en ribbenkast moet hebben. Daar staat tegenover dat een hippiestaart geen probleem is.

Indien je agent wilt worden zul je Marokkaans moeten leren, anders kun je geen gezag uitspreken op straat.

Aangezien er hier veel beveiligers op het forum zitten vroeg ik me af hoeveel jullie er kennen met lang haar in een staart, netjes verzorgd.

Kwam afgelopen week bij het CWI. Na een aantal gesprekken en tests hadden ze besloten dat beveiliger echt iets voor mij is en wat bij mij past. Goed het is geen wereld baan maar je moet toch iets in de tijd van de crisis. Bovendien is het een richting waar bijna altijd werk in te vinden is en een nog steeds groeiende sector. Het zou om een werk/leer traject gaan en na de opleiding krijg je meteen een contract. Een andere optie was om als lasser te leren. Die optie hou ik nog wel open maar beveiliger spreekt mij dan toch meer aan dan de rest van mijn leven in een fabriek. Overigens heb ik er op de dag van vandaag enorm veel spijt van dat ik met mijn havo ben gestopt (terwijl ik zelfs vwo kon doen). Maar toen had ik geen zin om te leren en daar zie ik nu de consequenties van in. Enfin, het verleden is het verleden en ik zal naar de toekomst moeten kijken.

Woensdag had ik een gesprek met een vrouwtje van de detachering. Zij beslist wie er uiteindelijk met de opleiding mag starten. Best interessant allemaal en ik laat haar weten dat ik wel interesse heb. Zegt dat vrouwtje aan het eind van het gesprek, je zal wel je haren af moeten knippen. Als beveiliger is dit niet toegestaan. Tattoo's en piercings mogen ook niet. Dat van de tattoo's en piercings snap ik opzich allemaal wel maar als je je haar netjes in een staart hebt zitten zie ik het probleem er niet van in. Overigens had ze zelf ook lang haar, lekker hypocriet.
[/IMG]

Dit meen je toch niet? :roflol:

probeer anders voor buschauffeur of agent.
Schijnt nog goed te verdienen!
in de arbeiderssector zal het serieus tegenvallen in deze tijd
of een opleiding in machine/onderhoud operator of een deftig arbeidersberoep zoals electricien, schilder-behanger, lasser kan je nu ook wel overwegen.. ondertussen wordt je opgeleid en kan de economie al wat herstellen en dan heb je een mooi baantje als er al weer terug meer kans is op werk.
Ik ben echt blij dat ik een maandje voor de crisis uitbrak terug ben beginnen studeren :D
al moet ik wel eens beginnen mijn vakken bij te houden :')
owja vrachtwagenbestuurder verdient ook massa's maar in deze tijd is de kans klein dat je ergens aangenomen wordt en hele dagen zelfstandig langs de baan rijden moet wel bij je passen dan

Agent (dwz.. een normale functie, en dus niet telefoonbeantwoorder) wordt je ook niet zomaar. Ze staan niet te springen om ongeschoolde kneuzen.

Bij de politie mag je iig geen lang haar :roflol:

Waar komt het fabeltje vandaan dat bouwvakkers en truckers bergen geld verdienen haha :rolleyes:

Agent (dwz.. een normale functie, en dus niet telefoonbeantwoorder) wordt je ook niet zomaar. Ze staan niet te springen om ongeschoolde kneuzen.

Bij de politie mag je iig geen lang haar :roflol:

Waar komt het fabeltje vandaan dat bouwvakkers en truckers bergen geld verdienen haha :rolleyes:

Ik denk dat jij niet aangenomen wordt.

Je bent toch pas 20 maak gewoon je havo af en doe een hbo studie...

Och jung... Leuke smoes gevonden om niet met die opleiding te willen beginnen :rolleyes: Knip die haren gewoon af en begin ermee, lang laten groeien kun je altijd nog, don't be a b*ch about it.

Ik heb zelf lang haar en op m'n stage/werk (opl. verpleegkundige) zit het altijd in een staart. Belangrijkste daarbij vind ik het argument van hygiëne (en het staat in de voorschriften)
Wat betreft het overkomen op klanten/cliënten heb ik absoluut geen achterstand op mijn collega's naar mijn idee.
Ik ben één keer geweigerd vanwege mijn haar (door familie van een patiënt), vaker vanwege het feit dat ik een man ben. (en die keer vanwege mijn haar was het óók een probleem dat ik een man was)

Werken in een omgeving waar men geen mannen met lang haar wenst, ach ja, ieder z'n ding :D
Overigens: ga je havo diploma halen.

Denk je dat arnie zou slagen als bewaker met lang haar?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het schijnt dat 20 jarige kernfysici nogal in trek zijn in de beveiligingsbranche.

• Topic Starter Topic Starter
Wat walg ik toch van mensen zoals als jij die zichzelf zo "speciaal" voelen omdat ze hebben gestudeerd.

Zielig figuur.

Wat walg ik toch van mensen zoals als jij die zichzelf zo "speciaal" voelen omdat ze hebben gestudeerd.

Ach, je mag toch best trots zijn op het voltooien van een studie? gaat voor velen bloed zweet en tranen in zitten. Jezelf speciaal voelen is natuurlijk weer een ander verhaal.

Begrijp trouwens niet zo goed waarom je je havo diploma niet gaat halen, zou je toch ook in avondonderwijs kunnen doen? Kan je altijd nog zo instromen in een hbo opleiding zodra je daar zin in hebt.

Niet relluhhh!

Als je op dit moment (gepast) werk wil vinden is het raadzaam om te voldoen aan kledingsvoorschriften of wensen aan het uiterlijk. Zoals we allemaal weten zitten 'we midden in een crisis' (copyright Natasja Froger).

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven