MuscleMeat

Gezocht: daders zware en laffe mishandeling in Eindhoven (filmpje) [Brent Leysen , Brett S.]

Whami woont in België!
En zelf in Nederland kom je toch iin contact met het Frans? Kunst, film, poezie, werk,...?!
Dom om te denken dat je enkel Frans belangrijk is.
Kunst, poezie :roflol:
Franse films, in nog geen 1000 jaren.
Als je hogerop wilt gaan in een bedrijf is Engels + Duits véééél belangrijker. (Engels = internationale standaard, Duits = grootste economie van Europa)

---------- Post toegevoegd Sun 27 Jan 2013 om 18:01 ----------

http://www.powned.tv/overpowned/blog/2013/01/pownews_363.html

Whami woont in België!
En zelf in Nederland kom je toch iin contact met het Frans? Kunst, film, poezie, werk,...?!

Ik wil in de technische sector gaan werken en daar ga je weinig frans tegenkomen. Poezie en kunst ben ik niet zo'n fan van dus, nee. Als ik een franse film kijk dan download ik er gewoon nederlandse ondertiteling bij.

Wil je als Belg ooit een topfunctie uitoefenen, waarbij het hoofdkantoor meer dan waarschijnlijk in Brussel gelegen is, dan is een minimum aan Frans zeker een vereiste. Als je in België woont komt je nu eenmaal bij redelijk wat jobs Frans tegen daar de helft van onze bevolking Franstalig is. Dat je geen Frans wilt leren omdat Walen geen Nederlands kunnen is onzin natuurlijk. Frans is globaal gezien een vrij vaak gesproken taal, in ieder geval véél meer dan de Nederlandse taal.

Frans leren is uiteraard geen must, in heel wat sectoren is Engels de voertaal of kom je simpelweg geen andere talen tegen. Toch valt niet te ontkennen dat in België de Franse taal beheersen heel wat meer voordelen kan opleveren dan in Nederland. Van een Federaal minister zal in Nederland nooit vereist worden dat hij Frans kan spreken, dit is min of meer wel een vereiste in België om maar even een voorbeeld te geven :).

Wil je als Belg ooit een topfunctie uitoefenen, waarbij het hoofdkantoor meer dan waarschijnlijk in Brussel gelegen is, dan is een minimum aan Frans zeker een vereiste. Als je in België woont komt je nu eenmaal bij redelijk wat jobs Frans tegen daar de helft van onze bevolking Franstalig is. Dat je geen Frans wilt leren omdat Walen geen Nederlands kunnen is onzin natuurlijk. Frans is globaal gezien een vrij vaak gesproken taal, in ieder geval véél meer dan de Nederlandse taal.

Frans leren is uiteraard geen must, in heel wat sectoren is Engels de voertaal of kom je simpelweg geen andere talen tegen. Toch valt niet te ontkennen dat in België de Franse taal beheersen heel wat meer voordelen kan opleveren dan in Nederland. Van een Federaal minister zal in Nederland nooit vereist worden dat hij Frans kan spreken, dit is min of meer wel een vereiste in België om maar even een voorbeeld te geven :).

+1 van daar dat ik perfect 2 talig ben :D

Echt niet, topfuncties wordt Engels + Duits veel gevraagd, zoek het maar op...
Frans is vooral nodig voor de verkopers, secretaresses, service, ...
Als je wilt opklimmen en job wilt krijgen dan moet je je kunnen onderscheiden van anderen. Frans als onderscheiding is maar zwakjes, voor gewone job kan het genoeg zijn maar om op te klimmen heb je andere kwaliteiten nodig (dingen waarmee je je kan onderscheiden)

Denk je dat je omdat je Frans kunt, dat je al halverwege naar de top bent? Resultaten tellen het meest om op te klimmen, Frans is iets dat een mini plusje kan zijn, meer niet. Als zal je relatief vaak wel Engels OF Frans moeten kunnen.
Wie denk je dat men gaat promoveren, degene die de beste resultaten haalt of degene die Frans praat? Als beide evengoed scoren of dicht bij mekaar liggen dan kan Frans mogelijk de doorslag geven, meer niet. Als je gepromoveerd wordt zal het wel >95% of andere redenen gaan dan dat je Frans kan.
Zij die denken dat ze met Frans een topfunctie gaan krijgen succes...maar zonder talent kom je dan nog steeds nergens.

Laatst bewerkt:
Echt niet, topfuncties wordt Engels + Duits veel gevraagd, zoek het maar op...
Frans is vooral nodig voor de verkopers, secretaresses, service, ...
Als je wilt opklimmen en job wilt krijgen dan moet je je kunnen onderscheiden van anderen. Frans als onderscheiding is maar zwakjes, voor gewone job kan het genoeg zijn maar om op te klimmen heb je andere kwaliteiten nodig (dingen waarmee je je kan onderscheiden)

Denk je dat je omdat je Frans kunt, dat je al halverwege naar de top bent? Resultaten tellen het meest om op te klimmen, Frans is iets dat een mini plusje kan zijn, meer niet. Als zal je relatief vaak wel Engels OF Frans moeten kunnen.
Wie denk je dat men gaat promoveren, degene die de beste resultaten haalt of degene die Frans praat? Als beide evengoed scoren of dicht bij mekaar liggen dan kan Frans mogelijk de doorslag geven, meer niet. Als je gepromoveerd wordt zal het wel >95% of andere redenen gaan dan dat je Frans kan.
Zij die denken dat ze met Frans een topfunctie gaan krijgen succes...maar zonder talent kom je dan nog steeds nergens.
Je doet het afschilderen alsof ik beweer dat je zonder Frans nergens komt :roflol:

Ik geef je 100% gelijk man, ik heb namelijk ook nergens beweerd dat het anders is. Wil er alleen maar aan toevoegen dat als je toch over 'topfucnties' begint, er vaak heel veel kandidaten zijn die allemaal heel getalenteerd zijn. Wie denk je dat ze dan aannemen, de talentvolle die wel andere talen beheerst en dus potentiële klanten in hun eigen taal kan aanspraken (hoe je het draait of keert dit wekt altijd een extra vertouwensband...) of degene met simpelweg talent die de basic taal kan die iedereen kan: Engels.

Moet niet overal zo zijn, maar doen alsof het allemaal niets uitmaakt is ook maar heel kort door de bocht.

Je doet het afschilderen alsof ik beweer dat je zonder Frans nergens komt :roflol:

Ik geef je 100% gelijk man, ik heb namelijk ook nergens beweerd dat het anders is. Wil er alleen maar aan toevoegen dat als je toch over 'topfucnties' begint, er vaak heel veel kandidaten zijn die allemaal heel getalenteerd zijn. Wie denk je dat ze dan aannemen, de talentvolle die wel andere talen beheerst en dus potentiële klanten in hun eigen taal kan aanspraken (hoe je het draait of keert dit wekt altijd een extra vertouwensband...) of degene met simpelweg talent die de basic taal kan die iedereen kan: Engels.

Moet niet overal zo zijn, maar doen alsof het allemaal niets uitmaakt is ook maar heel kort door de bocht.
Wel, op het moment dat je klanten ontmoet in je topfunctie, dan zal dat ook niet het "voetvlok" zijn van het andere bedrijf. Die spreken vaak Engels.
"simpelweg talent die de basic taal kan die iedereen kan: Engels", is juist omgekeerd, je zegt het zelf taal die iedereen kan, dus je kan communiceren met de klant ;). Als de klant Engels kan, waarom is Frans dan nodig :dunno:. Het is enigszins wel waar dat Wallonezen een van de weinige volkeren zijn die liefst enkel hen eigen taaltje praten maar nog steeds.
En wat is het nut dan van iedereen andere talen gaat leren, als ze toch in hen eigen taal benaderd willen worden? Als je omgaat met topfuncties dan gaat het hen geen bal schelen of je in taal A of B spreekt, als ze beide verstaan. (buiten dan Wallonezen die Frans verkiezen, maar dat blijft verkiezen, geen must).

En wie topfunctie enkel ziet binnen België (Vlaanderen-Wallonië) dan ben je niet heel erg ambitieus. Als ik topfunctie denk, denk ik meteen grensoverschrijdend. Benelux: NL > Frans; Europa: Engels > Duits > Frans. Wie Frans kan maar geen Engels heeft dus minder potentieel tot de hoogste regionen.

Maar dan kunnen we nu beginnen discussiëren tot waar topfuncties gaan :D.

Dan heb je ook nog andere dingen, zoals sectoren. Bv Informatica, iedereen die informatica kan, spreekt Engels, dus zelfs informatica bedrijven die ook in Wallonië actief zijn zullen niet zo erg op Frans staan. (Tenzij hardware, dan wel).

Topfuncties zijn eigenlijk veel te uitgebreid om over te discussiëren van wat nu wel of niet belangrijk is omdat het een te breed spectrum is. Meer in detail per functie zou juister zijn maar daar heb ik ook geen zin in om mn tijd in te steken :p.

Ik weet bijvoorbeeld dat als 4-8 Hollanders 1 Marokkaan zouden slaan en er zijn andere Marokkanen in de buurt dan helpen hun wel hun landgenoot. Dit is bij alle minderheden zo. Tevens de reden waarom mensen vroeger zo bang waren voor kampers die vormen 1 front. Maar de gemiddelde Nederlander helpt zijn soort genoot niet want die wil geen problemen en heeft de gedachte zolang ik het niet ben zal het wel goed zijn. Maar wel gaan schreeuwen en roepen voor de hoogste straf als een stel laffe waakhonden. Die man was er meer mee geholpen als iemand op dat moment te hulp schoot.

"Laffe waakhonden" of niet, de daders verdienen alsnog een goede straf, misschien dat veel Nederlanders zo zijn, maar dat komt omdat die Nederlanders gewoon een beschaving willen waar iedereen gewoon me ze tengels van elkaar afblijft, of in ieder geval geen laffe afranselingen. Ze hebben een opleiding/baan/gezin en dat willen ze beschermen tegen hersenloze agressievelingen die niets te verliezen zoals sommige kampers/allochtonen.

Snap ook niet dat niemand ingrijpt, het is midden in het uitgaanscentrum?

Dat soort agressieve debielen blijf je altijd wel houden, maar als dat een heel kleine meerderheid is, is het toch zo opgelost?

Dat soort agressieve debielen blijf je altijd wel houden, maar als dat een heel kleine meerderheid is, is het toch zo opgelost?

Zie jij er iemand omheen lopen?...

Is niet midden in het uitgaanscentrum, is best ver van de kroegen..

Dit is onderweg naar het station, vaak niet zo heel druk.

Dit speelt zich af in Nederland, ik denk dat ik niet veel meer dan dat hoef te zeggen;)

De omgeving zag er verlaten uit.

Mensen die dit soort praktijken van dichtbij zien twitteren/facebooken er hooguit over, maken misschien een filmpje of rennen hard weg. Ik geef toe dat ik mezelf er niet in zou hebben gemengd, had ik daar alleen langs gelopen.

Ik weet bijvoorbeeld dat als 4-8 Hollanders 1 Marokkaan zouden slaan en er zijn andere Marokkanen in de buurt dan helpen hun wel hun landgenoot. Dit is bij alle minderheden zo. Tevens de reden waarom mensen vroeger zo bang waren voor kampers die vormen 1 front. Maar de gemiddelde Nederlander helpt zijn soort genoot niet want die wil geen problemen en heeft de gedachte zolang ik het niet ben zal het wel goed zijn. Maar wel gaan schreeuwen en roepen voor de hoogste straf als een stel laffe waakhonden. Die man was er meer mee geholpen als iemand op dat moment te hulp schoot.

Autochtonen en allochtonen geven daar verschillende betekenissen aan. Autochtoon redeneert dat ie 'beschaafd' is en 'veel te verliezen' heeft en 'geen gezeik wilt van mama en papa' etc etc en ie gaat zich niet moeien.
Allochtoon redeneert dat ie 'toch niks heeft te verliezen', 'dat ie alpha is', 'geen angst' en 'tgaat om de eer', dus die zal wel erinvliegen.

At the end of the day, allochtoon ****t zijn eigen op maatschappelijke niveau want zijn gedrag heeft wel negatieve consequenties, maar hij is wel at peace met zichzelf want hij weet dat hij geen p*ssy phaggot is itt tot zijn autochtone counterparts, die zichwel wel graag doet geloven dat ie beschaafd is maar zich diep van binnen een beta phaggot voelt.

Beide opvattingen heeft dus zijn voor en nadelen.

zeker belgen

****, linker komt me heel bekend voor. Alleen echt geen idee wie het is. :(

Terug
Naar boven