Fitness Seller

goed of niet..?

Charrel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
83kg
heren..

ik ben dagelijks in de sportschool te vinden en ben dan ook (naar mijn idee:p) dan ook intensief bezig, nu heb ik echter een paar vragen..

# Voor mijn biceps gebruik ik de biceps curl en begin met 3 x 15 * 25kl
daarna ga ik door met 2 x 12-10-8-6 en steeds 5 kl erbij, is dit correct?
-

# Triceps hetzelfde alleen met touw, ik hou mijn bovenarmen aan mijn lichaam gekleefd en trek met mijn onderarmen het gewicht naar beneden totdat mijn armen parallel met mijn lichaam staan en trek de touwen nog even uit elkaar voor extra aanspanning..
-

# Wat is nou de beste manier om je traps te trainen..? (jaajaaaaa sticky's)

-

Met vriendelijke groet..

Charrel

p.s ready to be quotet..

Je doet alleen de biceps curl en dan 11 sets? Zelfde bij triceps?

Voor je traps bedoel je waarschijnlijk enkel het bovenste gedeelte? Voor het bovenste gedeelte kun je shrugs doen (met dumbbells, barbell)

• Topic Starter Topic Starter
jha dat klopt.. doe alleen die 11.. zou je nog iets anders erbij aanraden..?

shrugs is dat je met twee losse dumbbells in je hand je schouders omhoog trekt..?

(sorry voor noobheidgehalte)

Ja van shrugs zullen waarschijnlijk zat filmpjes op youtube zijn.

Doe gewoon oefening of 3 van 3 a 4 sets/oefening voor biceps/triceps.

en dan na het warm draaien gelijdelijk omhoog met gewichten of gelijk een zwaarder gewicht gebruiken en dit vol houden tot het einde van de sets x oefening?

Dat ligt er toch echt aan wat je wilt bereiken. Ik zou de sticky's toch maar eens doorlezen :)

---------- Toegevoegd om 11:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:17 ----------

Maar je doet zowiezo teveel sets van dezelfde oefening. Probeer 3-4 verschillende oefeningen per spiergroep te pakken

wat ik wil bereiken lijkt me wel duidelijk anders zou ik wel op het fitness forum aangemeld zijn.. ;)

jha ik lees ze elke dag door jonge maar er word elke keer wat anders gezegd door iedereen.. dat is voor iemand die nog niet zo lang bezig is met deze levensstijl best wel eens verwarrend..:) maar ik doe me best om ze idd zo goed mogelijk door te lezen en ze te begrijpen.. alleen af en toe is dat makkelijker gezegd dan gedaan..

en dan na het warm draaien gelijdelijk omhoog met gewichten of gelijk een zwaarder gewicht gebruiken en dit vol houden tot het einde van de sets x oefening?

Arnold zegt: mega zware shrugs doen is het beste om je nek en dat ruitje midden op de rug te ontwikkelen. Daarnaast zorgt het voor fraai uitlijnen van je schouders achterop. Ik doe ze meestal met 90 tot 100 kilo, ligt eraan hoe lekker het die dag gaat en dan gewoon fullpull. Gewicht pakken waarmee je de 7, 8 keer net red en dan setjes van 9, 10 herhalingen maken ;)

wat ik wil bereiken lijkt me wel duidelijk anders zou ik wel op het fitness forum aangemeld zijn.. ;)

jha ik lees ze elke dag door jonge maar er word elke keer wat anders gezegd door iedereen.. dat is voor iemand die nog niet zo lang bezig is met deze levensstijl best wel eens verwarrend..:) maar ik doe me best om ze idd zo goed mogelijk door te lezen en ze te begrijpen.. alleen af en toe is dat makkelijker gezegd dan gedaan..

Wil je massa? Of kracht? Of uithoudingsvermogen? Of droogtrainen?
Wees een beetje specifieker :)

massa en kracht, hoef niet perse droog te worden.. uithoudingsvermogen heb ik naar mijn idee op dit moment wel genoeg, maar daar zou ik me later altijd nog op kunnen concentreren.. maargoed zoals ik al zei.. Massa en Kracht

bvd;)

naja als ik had gezegd dat ik droog wou trainen had aardappel mij waarschijnlijk voor een jaar naar de cardio afdeling verbannen.. niet vergeten dat hij rekening met het "noobgehalte"van mij houd..;)

:P

kinders geen gebitchfight in mijn topic..:P

alleen wijze raad..:)

Laatst bewerkt:
naja als ik had gezegd dat ik droog wou trainen had aardappel mij waarschijnlijk voor een jaar naar de cardio afdeling verbannen.. niet vergeten dat hij rekening met het "noobgehalte"van mij houd..;)

:P

als ik jou was zou ik gewoon wat informatie over de grote 5 opzoeken (squat, bench, deadlift, rows, militairy press)

die in een schematje verwerken, misschien enkele andere oefeningen erbij (optrekken, curls, dips) en gewoon lekker trainen
reprange 5-12 of zo, paar setjes

gewoon een beetje wegwijs worden in de uitvoeringen van de oefeningen

Terug
Naar boven