MuscleMeat

Gremlin: Barbells & Bullsh*t

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Shoulder press
30kg | 6 reps, 3 sets. Laatste fail, gelukkig iemand die gelijk te hulp schoot 😅
25kg | 6 reps, 2 sets.

Ik schijn de bar veel te wijd vast te pakken. Maar als ik hem normaal vastpak, voel ik het in mijn triceps. Iemand tips?
Het is een schouder en tricep oefening. Hoe hoger de stang komt hoe meer het op je tricep aankomt.
Je kan eventueel een foto/ filmpje maken. Belangrijk is dat je onderarmen in een rechte lijn staan en niet schuin. Anders komt er te veel druk op je polsen.

Ik vind dat ik daar theezakjes van krijg. Vind het er bij mij niet mooier op worden als ik dat doe.

Klopt en zeker bij vrouwen als je platdrukken doet. Ik zou als je borst doet vooral incline doen dus incline db press incline flyes en incline barbell of machine press dus niks vlak . Ipv theezakjes worden je borstspieren dan omhoog gedrukt dus krijg je een push up effect.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt en zeker bij vrouwen als je platdrukken doet. Ik zou als je borst doet vooral incline doen dus incline db press incline flyes en incline barbell of machine press dus niks vlak . Ipv theezakjes worden je borstspieren dan omhoog gedrukt dus krijg je een push up effect.
Ik ken de theorie, ik deel die mening niet

Het is een schouder en tricep oefening. Hoe hoger de stang komt hoe meer het op je tricep aankomt.
Je kan eventueel een foto/ filmpje maken. Belangrijk is dat je onderarmen in een rechte lijn staan en niet schuin. Anders komt er te veel druk op je polsen.
Hmm goeie. Ik weet eigenlijk niet precies wat ik doe, het is de spiergroep die ik te vaak verwaarloos. Ik zal volgende training eens opletten.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel je hebt als je niks hebt valt er natuurlijk ook niks omhoog te drukken. No offence maar serieus bedoelt.

Hmm goeie. Ik weet eigenlijk niet precies wat ik doe, het is de spiergroep die ik te vaak verwaarloos. Ik zal volgende training eens opletten.
Misschien spreekt het voor zich maar is zeg het maar voor de zekerheid.
Mocht je jezelf filmen om je eigen techniek te controleren dan hoef je jezelf niet onder te plassen.

Waarom heb je een voorkeur voor de barbell tov machine of DBs?

Met de laatste twee is het makkelijker de beweging te maken zonder dat je hoofd in de weg zit.

Waarom heb je een voorkeur voor de barbell tov machine of DBs?

Met de laatste twee is het makkelijker de beweging te maken zonder dat je hoofd in de weg zit.
Machine pak ik eigenlijk nooit. Misschien maar eens doen, dat werd vanavond idd ook al gezegd.

Ik ken de oefening niet, wat is het voordeel? :)
Anterior Delt press

Is meer een hoge incline press 60-80 graden.

Zo wordt de voorste schouderkop beter belast, vanwege hoe de spiervezels lopen, in de gestrekte positie. Betere stabiliteit dan staand en/of zonder leuning. Uiteraard kun je zo ook meer gewicht verplaatsen. En je hoofd zit niet in de weg.

Anterior Delt press

Is meer een hoge incline press 60-80 graden.

Zo wordt de voorste schouderkop beter belast, vanwege hoe de spiervezels lopen, in de gestrekte positie. Betere stabiliteit dan staand en/of zonder leuning. Uiteraard kun je zo ook meer gewicht verplaatsen.
Bovendien heb je geen last van je hoofd waar je omheen moet.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven