AndroidHealthClinic

Gremlin: Barbells & Bullsh*t

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
If so, waarom ben je dan altijd zo hard bezig met iedereen daarvan te overtuigen? En wat suggereer je hier precies?
De meeste anderen hier scheppen op over hun spieren en kracht die uitsluitend afkomstig zijn van extreem dopinggebruik. Dan worden ze vaak ook nog coach. Dat schijnt het nieuwe normaal te zijn waar ik me tegen afzet.

• Topic Starter Topic Starter
De meeste anderen hier scheppen op over hun spieren en kracht die uitsluitend afkomstig zijn van extreem dopinggebruik. Dan worden ze vaak ook nog coach. Dat schijnt het nieuwe normaal te zijn waar ik me tegen afzet.
Je zit in mijn log. Ben je nu serieus butthurt aan het doen over mijn rows?

Kerel rot op dit log te vervuilen met je onzin.
Dit slaat kant noch wal en moet je maar zeggen tegen de mensen op wie jij doelt. Naar mijn weten kuurt Gremlin niet.

Nee, maar als een vrouw het doet dan kijk ik wel altijd.

Creeping Found Footage GIF by Eternal Family

Volgens mij zijn "de meeste anderen" uberhaupt niet aan het opscheppen over spieren of kracht in de log van @Gremlin

Ik doe hem met de stang. Misschien de volgende keer met db, links is duidelijk minder sterk.
Ik pak hem daarmee ook altijd wat wijder, ik weet niet anders voelt het motorisch gewoon raar ofzo :roflol: maar met dumbells of machine voel ik het toch altijd beter dan met een stang. Arnold press met DB kun je ook proberen, volgens mij zijn daar de meningen soms nog wel over verdeeld maar voor mij werkt dat wel heel goed om het in mijn schouders goed te voelen.

Iemand die deze oefening doet? Lijkt mij wel geinig 😊
Step-ups? yessss 👌

Waarom heb je een voorkeur voor de barbell tov machine of DBs?

Met de laatste twee is het makkelijker de beweging te maken zonder dat je hoofd in de weg zit.
Ik train blijkbaar met mijn hoofd, en met hart en ziel.
Met barbell voelt echt anders, ook of je de barr voor of achter je hoofd langs lift.
En dan zit je hoofd niet in de weg, als je hoofd in de weg zit is je techniek niet goed. En waarschijnlijk train je dan ook niet met hart en ziel. Als je de ohp met veel kracht lift, kun je niet voorover staan.

Kappen nu met dat gejammer over en weer in het log van Gremlin. @Sanca Saxon kan jij zorgen dat het stopt?

Ik train blijkbaar met mijn hoofd, en met hart en ziel.
Met barbell voelt echt anders, ook of je de barr voor of achter je hoofd langs lift.
En dan zit je hoofd niet in de weg, als je hoofd in de weg zit is je techniek niet goed. En waarschijnlijk train je dan ook niet met hart en ziel. Als je de ohp met veel kracht lift, kun je niet voorover staan.
Bij een standaard ohp moet je op z'n minst je hoofd een beetje naar achteren trekken en na het paseren van de barbell naar voren steken. Dat is bij een jerk net zo. Of houd jij je hoofd de hele tijd licht naar achteren?

Dat de oefening anders voelt staat los van de doelen die OP heeft. Zij is niet getrouwd met een oefening of beweging, maar aan resultaat op de fysiek en een spier die ze aandacht wil geven.

Overigens: wat dat betreft pakt een OHP meer van de side delts dan een een AD OHP.

Ik zie deze overal voorbij komen op insta🤣Vooral omdat ik "fitchicks" volg die weten hoe ze de glutes moeten trainen en ik daar wellicht nog een voordeel uit kan halen😇

Heb deze nog niet geprobeerd...

Shoulder press
30kg | 6 reps, 3 sets. Laatste fail, gelukkig iemand die gelijk te hulp schoot 😅
25kg | 6 reps, 2 sets.

Ik schijn de bar veel te wijd vast te pakken. Maar als ik hem normaal vastpak, voel ik het in mijn triceps. Iemand tips?

Side raise
6kg | 12 reps, 4 sets

Front raise variant
10kg | 10 reps
11kg | 10 reps, 3 sets

Front, liggend op bankje
7kg | 8-10hh, 3 sets

Face pull
Niet genoteerd, ik dacht 35kg

Zeldzaam goed gevoel in mijn schouders. Ze gloeien nog :D
Ik pak deze ook breder. Dit voelt voor mij beter!

• Topic Starter Topic Starter
Onder invloed is onder invloed. Welke substantie boeit niet.
Zoals kanon? 🤭

Ik zie deze overal voorbij komen op insta🤣Vooral omdat ik "fitchicks" volg die weten hoe ze de glutes moeten trainen en ik daar wellicht nog een voordeel uit kan halen😇

Ja precies!

Ik pak deze ook breder. Dit voelt voor mij beter!
Drie vrouwen voor wie breder fijner voelt. Dat is vast geen toeval 😊

Mijn zusje deed deze altijd en heb ze toen eens meegedaan met haar en ik vind ze inderdaad wel fijn om te doen! De ene legday doe ik (elevated) reverse lunges en de andere legday doe ik step-ups. Het heeft een beetje hetzelfde effect als reverse lunges alleen kun je met de step-ups dieper zakken en hoef je minder je balans te bewaren/te corrigeren. Doe ze overigens wel met een box i.p.v. een bankje en met een zware dumbell (met straps dan) in plaats van met de cable machine. Ik vind ze wel het proberen waard, al is het maar voor de afwisseling met de lunges! 👌

Drie vrouwen voor wie breder fijner voelt. Dat is vast geen toeval 😊
Breder is altijd beter:lol:

Er was ooit een weddenschap dat als ik 70 kg vlak zou dumbell pressen ik een etentje zou krijgen.

Als ik 60 kg dumbells minimaal 6 x shoulder press en er een filmpje van maak telt dit dan ook?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven