AndroidHealthClinic

Groei in lengte tussen 18 en 21

Je uiteindelijke lichaamslengte ligt gewoon vanaf dag 1 vast in je DNA. Zolang je geen voedingsgebrek (ondervoeding) hebt zul je die lengte bereiken.

Wat als je een hele periode (4 maanden) ondervoed bent geweest en daarnaast nog eens 3x/week intensief sportte?

Kan je door nu goed te eten de lengtegroei weer inhalen?

Wat als je een hele periode (4 maanden) ondervoed bent geweest en daarnaast nog eens 3x/week intensief sportte?

Kan je door nu goed te eten de lengtegroei weer inhalen?

Volgens mij trekt dat gewoon bij totdat je groeischijven zijn dichtgegroeid.
Sommige jongens krijgen bv met hun 18e nog een groeispurt.

Op mijn 18e was ik 1,69 en nu op mijn 20e ben ik 1,77. Het klopt dus gewoon niet dat je op je 18e wel uitgegroeid bent. Een oom van mij in Griekenland van 1,80m was ook pas op z'n 21e (in het leger) uitgegroeid.

---------- Toegevoegd om 19:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:17 ----------

Volgens mij trekt dat gewoon bij totdat je groeischijven zijn dichtgegroeid.
Sommige jongens krijgen bv met hun 18e nog een groeispurt.
Wat moet je precies verstaan onder ondervoeding? Ik heb zelf ook een tijdje heel weinig gegeten om af te vallen (wel elke dag enkele kilometers gefietst). Misschien dat ik daarom na m'n 18e ben gegroeid.

Natuurlijk zijn mannen nog niet uitgegroeid op hun 18 , is toch wel basiskennis.

Volgens zo'n schoolarts zou ik minimaal 1.86 cm worden als ik op mijn 16e 1.80 of groter was. Op mijn 16e was ik 1.81cm, en dat ben ik nog altijd, niets meer gegroeid daarna. Moraal van het verhaal: luister niet naar schoolartsen.

Ik ben benieuwd of ik nog wat groei in mijn romp, mijn romp is zo ****ing kort. Ik heb lange benen, lange armen en een kort rompje slaat nergens op:roflol:(Zal wel niet meer groeien, mja keep the hope alive)

Ben rond men 16-17e al gestopt met groeien denk ik.. Baardgroei, borsthaar enzo had ik toen al wel :-)

tot je 21e is alles mogleijk

Na mijn 18e was ik denk ik ook nog 1 a 2 cm gegroeid. Het enigste wat echt groeide was mijn baardgroei en mijn lul.

ik hoop ook op nog een cm of 3 in de komende jaren :D

Volgens zo'n schoolarts zou ik minimaal 1.86 cm worden als ik op mijn 16e 1.80 of groter was. Op mijn 16e was ik 1.81cm, en dat ben ik nog altijd, niets meer gegroeid daarna. Moraal van het verhaal: luister niet naar schoolartsen.

Ik zou 1.80m-185m worden, nou potverdomme, was ik het maar :mad:

Ik ben 1.90, korter had beter geweest voor (wedstrijd)bodybuilding maar langer = bruter. Aangezien ik wedstrijd bodybuilding vind zuigen ben ik wel tevreden.

Ik ben 167cm en net 19jaar. Zou het niet erg vinden als ik nog eens een groeispurt kreeg. Ik blijf hopen. Mijn broer ligt rond de 180cm dus ik dacht dat ik ook altijd rond die lengte zou worden, niet dus. Wel was hij net zoals ik de kleinste in de klas.

Ik kan er wel mee leven maar ik zou er heel veel voor geven om 13cm groter te zijn. Ik zat nog te denken aan groeihormonen voor de lengtegroei voordat het te laat is. Of mezelf vrijwillig volstoppen met goedkoop vlees wat veel groeihormonen bevat.

Misschien maar is naar de huisarts om advies te vragen. Een vriend van mij slikte op zijn 14e van die groeipillen en is rond de 10cm gegroeid zonder enige bijwerkingen.

Reken er niet teveel op dat je nog groeit, t zal nooit "een aantal cm's" meer zijn.... en die beharing? wees dr blij om!! Ik kreeg ook pas beetje "borst" haar en rond m'n navel op m'n 21e, heb nu gelukkig nog niet overdreven veel!! :cool:

Ik ben 167cm en net 19jaar. Zou het niet erg vinden als ik nog eens een groeispurt kreeg. Ik blijf hopen. Mijn broer ligt rond de 180cm dus ik dacht dat ik ook altijd rond die lengte zou worden, niet dus. Wel was hij net zoals ik de kleinste in de klas.

Ik kan er wel mee leven maar ik zou er heel veel voor geven om 13cm groter te zijn. Ik zat nog te denken aan groeihormonen voor de lengtegroei voordat het te laat is. Of mezelf vrijwillig volstoppen met goedkoop vlees wat veel groeihormonen bevat.

Misschien maar is naar de huisarts om advies te vragen. Een vriend van mij slikte op zijn 14e van die groeipillen en is rond de 10cm gegroeid zonder enige bijwerkingen.

:coffee:

Ik denk een cm of 1-2 in lengte.

Terug
Naar boven