XXL Nutrition

groeien traps snel of niet??

Ok bro thx, zoals ik al zij achterkant traps was wel al goed aangezien ik bij rug altijd 6-7 sets pull behind neck do, dacht dat dat meer voor latten was maar zoals je zegt als ik mss wat harder ga aanspannen en focussen op die traps komen ze mischien nog hoger uit + die shrugs

latpull behind the neck train je idd de lattisimus mee en in mindere mate de onderkant van de trapezius.
Jij wilt meer row varianten pakken voor je trapezius.

Een behind the neck oefening die wel een deel de bovenkant trapezius meeneemt is de neckpress voor schouders.

Ok thanks voor de tip, wat zeg je dan zo een 2x per week trainen aangezien het een relatief kleine spiergroep is of? Ging ze samen met men Bi/tri doen aangezien ik ze dan op hun eigen kan hitten en niet na al een zware rug of borst workout, wat denk je? thx
Ja is juist :/ klinkt dom maar ben die spier eigenlijk gewoon compleet vergeten, altijd op armen borst rug benen & kuiten geconcentreerd, recent aan 1m78 de 95 aangetikt aan 12% en nu zieje wel dat ze echt wel onbreken, kan me niet voorstellen hoe ze waren moest ik ze wel hebben meegenomen in de training maarja.. nog 6 weken knallen :p

behoorlijke stats, laat eens een foto zien!

min traps zijn pas beginnen groeien van wanneer ik ze twee keer per week direct begon aan te pakken. Maandag 3x12 herhalingen met een of ander plate loaded shrg toestel en woensdag 4x8 herhalingen barbell shrugs. Vrijdag doe ik deadlift dus geen aparte shrug-variant maar een reverse fly variant. Zelfs mijn vriendin zegt dat het opvalt dus dan zal het wel goed zijn voor mij :D

• Topic Starter Topic Starter

eerste beste foto.. geen speciale hoeken of etc.. juist traps daar gedaan kun je ook zien dat ze wat achterlopen

Facepulls voel ik ze ook altijd heerlijk van branden :)

Ik denk dat het wel meevalt met de trapezius.

Ik weet niet of het aan de foto ligt maar ik denk dat de upperchest ook iets meer volume mag hebben. Kan dus aan de foto liggen he, en mijn ogen zijn niet meer zo goed als vroeger.
Traps valt dus iig wel mee.
Verder prima fysiek, lekker door bouwen.

Ik weet niet of het aan de foto ligt maar ik denk dat de upperchest ook iets meer volume mag hebben. Kan dus aan de foto liggen he, en mijn ogen zijn niet meer zo goed als vroeger.

Had jij niet eens zo'n ''eigen oefening'' voor traps Noppert?

naar mijn idee bestaat een onproportioneel fysiek niet :)

naar mijn idee bestaat een onproportioneel fysiek niet :)
Slecht idee dan. Zijn er genoeg die enkel biceps en borst trainen. Triceps is nergens te bekennen, schouders helemaal naar voor door borst en voorkant schouder die veel sterker zijn dan de hele rug.
Benen al helemaal niet van te spreken want de helft traint deze al niet...

Slecht idee dan. Zijn er genoeg die enkel biceps en borst trainen. Triceps is nergens te bekennen, schouders helemaal naar voor door borst en voorkant schouder die veel sterker zijn dan de hele rug.
Benen al helemaal niet van te spreken want de helft traint deze al niet...
Heeft u helemaal gelijk in :)

Thanks bro. ja de inclines doe ik maar sinds de laatste 3 jaar tegenover gewoon chest is al de volle 7 dus die hebben nog wa achterstal

Over het algemeen zitten in je schouders/traps meer receptoren dan b.v. je kuiten e.d. Wat dat betreft groeien traps sneller. Echter zijn er meerdere factoren en natuurlijk de genen.. Ik had al redelijke traps toen ik nog vrijwel nooit in een sportschool kwam. Tijdens bepaald aantal weken per jaar ontploffen deze nog eens extra.. Snap je?

Zou meer nadenken welke oefeningen je dan gaat doen. Shrugs is leuk maar wel een isolatieoefeningen waar je imo minder aan hebt dan bijv. powerclean of high pull. Met powerclean pak je traps veel harder aan en train je ook nogeens de andere deadlift spieren mee op explosiviteit. Elke begin van de training 2-3 setjes met 5-6 reps, niet te zwaar beginnen en langzaam opbouwen. Heb ook niet vaak shrugs gedaan, vond het erg blessuregevoelig. Met power cleans of high pulls nooit last van gehad en kan je ook vaker doen.

Mischien kleine update, ben nu al een tijdje off maar als ik die 6 weken nog was ben ik tegen jullie advies ingegaan en toch de traps 3x per week genomen , maandag 4 sets, donderdag 4 sets en zaterdag 6 sets en ze zijn gestoord gegroeid, of ze beter groeiden op 1x 15 sets weet ik niet maar als het werkt werkt het toch? yee

Mischien kleine update, ben nu al een tijdje off maar als ik die 6 weken nog was ben ik tegen jullie advies ingegaan en toch de traps 3x per week genomen , maandag 4 sets, donderdag 4 sets en zaterdag 6 sets en ze zijn gestoord gegroeid, of ze beter groeiden op 1x 15 sets weet ik niet maar als het werkt werkt het toch? yee

Mooi man :) Ieder lichaam is anders toch! Weet je in ieder geval waar ze goed op reageren ;)

Ik zou zeggen focus vooral op deadliften, sumo deadliften en rack pulls. daarmee groeit alles vanaf je hamstrings tot je nek

Wat late reactie maar cool. Mooi dat je wat gevonden hebt en de traps laten groeien.

Inderdaad, wat werkt werkt. Als je iets vindt wat je gewenst resultaat geeft idd gewoon doen.

Heb je foto?

Terug
Naar boven