MuscleMeat

Gromme's Log

Bezoekers in dit topic

veel succes maar probeer de meeste toestellen achterwege te laten :)
 
veel succes maar probeer de meeste toestellen achterwege te laten :)

Dat is de bedoeling maar had geen spotter en wou de oefening toch zo correct mogelijk uitvoeren (bij BP'en).
 
Straks is het tijd voor schouders & benen. Hiervoor moet ik nog uitspitten welke oefeningen ik ga doen.

Ik had nog een vraagje. Ik probeer nu zoveel mogelijk en gezond mogelijk te eten, mijn voedselgewoontens zijn al helemaal veranderd tegenover een tijd geleden.
In hoeverre zou ik al proteïne-shakes nemen? Pas op, ik ben niet iemand die gewoon eet en denkt dat hij alles gaat halen uit supplementen, maar als ik vele schema's zie dan lijkt proteïneshakes wel te helpen of weightgainer (of is dat hetzelfste?). Het is dus niet de bedoeling dat ik van de hak op de tak springen en iets naar binnen ga knallen zonder te weten wat. Daarom dat ik het ook vraag. Wat ik al wel neem qua supplementen, zijn vitaminen-pillen met extra ijzer e.d. (moet van moeder?)

Dus voor het nogmaals extra te zeggen, ik ben geen beginner die denkt dat het allemaal te maken heeft met de shakes.
 
Shakes zijn een goed hulpmiddel, zeker als je moeilijk in gewicht bijkomt of je gewoon niet al je eiwitten
uit je voeding weet te halen.

Kom je snel vet aan, hou het dan op whey shakes zoals bv Whey Shake Revolutions
Val je af terwijl je aant eten bent, bij wijze van spreken, kijk dan eens naar een weightgainer zoals bv Mammoth
 
Bij mij is het zo dat ik heel moeilijk bijkom.

Squat
Leg press
Leg extension
Standing leg curl

Dit heb ik voor benen maar als ik Squat kan ik Leg Press dan beter niet vervangen met iets anders of zie ik dat fout? Want als ik ge-Squat heb ben ik bang dat ik te veel energie heb verloren om LegPress te vervolledigen.

Schouders lijkt me iets moeilijker om samen te stellen. Was hier niet ergens een faq met alle oefeningen per spiergroep?
 
De eerste paar maand zou ik me geen zorgen maken over shakes, tenzij je echt mager bent dan kun je al een weight gainer nemen.

Na enkele maanden kun je 2 keer per dag een Whey-shake nemen (eiwitten om spierherstel te bevorderen) en eventueel een weight gainer als je nog steeds aan de magere kant bent.

Belangrykste is gewoon goed en veel eten, en veel rust :) daar begint alles met :)

En idd zoals Robek zegt, die oefeningen zijn voldoende, zeker de squat, goeie massabouwer :)
 
En schouders :

Military Press
dumbbell Front Raise
Upright Row (cable?)
dumbbell Lateral Raise.

Iemand zal mij hier wel voor neerschieten maar **** it ...
Voorkant schouders (front raises dus) moet je niet trainen, die neem je voldoende mee
in je military, bench presses. Besteed vooral aandacht aan de zijkant en achterkant schouders.

Military Press (of Neck Press)
Lateral Raise
Rear Lateral Raise (of Face Pull, Rear Delt Row)

Upright Row kan, maar is voor mij eerder een optie of een oefening
om eens mee af te wisselen.
 
zou er de dumbbell press ook bysteken, goed voor stabilisatie te leren
 
Military Press
Dumbbell Press IPV dumbbell Front Raise
Rear Lat. Raise
Front Lat. Raise.

Zo dan?

Probleem is (zie foto's) dat ik heel mager ben aan mijn schouders/borst dus ja.
 
Laatst bewerkt:
Rear Lateral Raise (of Face Pull, Rear Delt Row)
deze zou ik zeker meenemen ... je hoort vaak dat de achterkant van de schouders
achter loopt. En die Upright Row is een beetje dubbelop de 2 presses imo ;)
 
Aangepast.
 
OK, hier gaan we ... mijn routine, voor ik push pull trainde:
Waar meerdere oefeningen staan, kies je om de x aantal weken (8 bv) voor een andere.

Neck press, Military Press of Dumbbell Press
12 10 8 6 5 met iedere set meer gewicht

Upright Row (deze is optioneel, afhankelijk hoe je je voelt)
10 10 10 iedere set hetzelfde gewicht

Lateral Side Raises
10 10 10 iedere set hetzelfde gewicht

Rear Lateral Raises, Rear Delt Row of Face Pulls
10 10 10 iedere set hetzelfde gewicht
 
Schouders
-----------
Military Press

12 X
10 X
8 X
6 X
5 X

Dumbbell Press IPV dumbbell Front Raise

10 X
10 X
10 X

Rear Lat. Raise

10 X
10 X
10 X

Front Lat. Raise.

10 X
10 X
10 X

Benen
------
Squat

10 X
8 X
6 X
6 X

Leg Curl

8 X
8 X
8 X

Leg extension

8 X
8 X
8 X

Calve (kuiten)

8 X
8 X
8 X



Zo zou het eruit moeten gaan zien vandaag dan.
 
En wat met de reps? Zijn die wat in orde?

Dus die reps met dezelfste gewichten.
 
Kzou zeker nog wachten om over te gaan naar shakes en dergelijke, zorg eerst dat je een deftige basis hebt om op te bouwen.

Succes:)
 
Back
Naar boven