Fitness Seller

Sticky Films Kritiek & Review Topic

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat het realistischer is om te denken dat het wisselt. Het hangt bij mij van meerdere factoren af; de herinneringen, de fase waarin ik zit of zat, de ontwikkeling, misschien net een dierbare verloren en kijkend naar een film met een dergelijk thema is dat aangrijpend en is het 10 jaar later meer naar de achtergrond etc. De top 10 is in die zin min of meer gelijkwaardig aan elkaar en nieuwe films moeten ook wat rijpen in het bewustzijn.

Zelfde gaat op voor muziek. Niet voor niets dat bij veel mensen muziek tijdens het opgroeien diepere indrukken lijken te hebben achtergelaten. Is de muziek per se beter, niet per se. Maar de herinneringen uit die tijd geven er wel een diepere lading aan. Dit patroon is ook iets dat zich herhaalt, mensen geboren in jaren '60 vinden de muziek rond die periode vaak goed, mensen geboren in de '80 vinden die vaak weer goed etc.
 
Dr. Strangelove staat niet eens in de top tien. Weet je wat ik denk? Dat die stemmers een stelletje deviated preverts zijn. :mad:

 
Dr. Strangelove staat niet eens in de top tien. Weet je wat ik denk? Dat die stemmers een stelletje deviated preverts zijn. :mad:

Vul heel die top 10 maar met Kubrick Eyes Wide Shut uitgezonderd.
 
The Dark Knight in de top vijf slaat eigenlijk ook nergens op. Kan me nog herinneren dat hij even op één stond door trolls. Toen moesten ze hun stemmingssysteem aanpassen. :emo:
 
Bij top 1000 allertijden zie je ook altijd recente plaatjes hoog zweven die bagger zijn. Mensen zijn vast vergeetachtig :thinking:
 
De scores liggen uiteindelijk wel erg dicht. Maar zo vind ik The Pianist bijvoorbeeld een betere film dan Schindlers List.

6. Schindler's List (1993) 8,9
39. The Pianist (2002) 8,5​

:thinking:
 
Vanavond NPO 2 - 23.15
The Day Will Come - vpro cinema
Denemarken, 1967. Wanneer hun alleenstaande moeder ernstig ziek wordt, zit er voor de broertjes Erik en Elmer niets anders op dan een enkeltje internaat. Meteen is duidelijk dat de jongens een helse tijd tegemoet gaan: de school wordt geleid door een sadistische directeur (Mikkelsen) en het personeel varieert van laf tot ronduit verknipt. Het scenario van Søren Sveistrup (van hitserie The Killing) is gebaseerd op ervaringen van oud-leerlingen van het Deense Godhavn-internaat. Regisseur Nielsen en zijn uitstekende cast maakten er een sfeervolle, geloofwaardige, maar soms haast ondraaglijk ellendige film van.
Vond het een indringende film die de sfeer van toentertijd goed weergaf.

 
Laatst bewerkt:
Der Hauptmann laat op ongekend indrukwekkende wijze zien dat het kwaad in ons allen schuilt - Recensies - Voor nieuws, achtergronden en columns
In dit ongekend indrukwekkende drama legt Robert Schwentke bloot hoe medeplichtigheid werkt. De Duitse regisseur laat zien dat het kwaad in doodnormaal menselijk gedrag schuilt - een les die hard aankomt.
Mee eens.
Der Hauptmann vertelt een gruwelijk waargebeurd verhaal. Willi Herold, ook wel 'de beul van Emsland' genoemd, werd eind 1946 ter dood veroordeeld vanwege een verbluffend aantal moorden en andere oorlogsmisdaden. Wat bezielde de 19-jarige nepkapitein? En hoe kon hij zo lang zijn gang gaan, terwijl hij zo gemakkelijk te ontmaskeren was?
Bizar verhaal dat overtuigend wordt gebracht. Bijna niet te geloven dat dit echt gebeurd is.

In twee weken van melkmuil tot massamoordenaar
‘Schindler’s List gaat over winnen, niet over de Holocaust’
 
Als groot DragonBall fan maakt dit toch echt wel wat in mij los.


Wat ziet dit er vet uit Hee!
 
What we do in the shadows (2014) gisteren gezien. Tijdje geleden dat er zo'n goeie horrorkomedie voorbij kwam.

Yeah some of our clothes are from victims. You might bite someone and then, you think, 'Oooh, those are some nice pants!'.
 
Bezig met Bird Box op netflix. Is niet onaardig. 7. Hele andere twist dan het geijkte.
 
Back
Naar boven