Fitness Seller

grosje gaat massa bouwen

grosje

Huge Freak
Waardering
1.315
Lengte
1m72
Massa
75kg
Mijn naam is Grosje
Leeftijd 47 jaar en nog steeds aan het trainen
Heb pas nog mee gedaan met de contest 2009 en daar 11e geworden.
Mijn doel was toen om droger te worden en dat is mij wel gelukt. zie foto van een maand geleden.

Inmiddels heb ik een ander doel, ik wil wat extra droge massa opbouwen.
De vraag is kan dat nog met mijn leeftijd? Immers verbrand je minder calorien als je ouder bent en daarom heeft menig man/vrouw van 30+ al een buikje.
Mijn uitdaging is dus proberen massa te winnen maar niet moddervet te worden.

Wat is mijn plan? (voorlopig)
Ik wil 3x per week krachttraining doen
1) Rug/Biceps/Buik - Maandag
2) Borst/Triceps/Buik - Donderdag
3) Benen/Schouders - Zaterdag

3 a 4 oefeningen per spiergroep 4 sets p/oefening en 8 reps per set
Alle oefeningen liefst met losse gewichten en natuurlijk met de basis massabouwers zoals Chinnen/BOR/Squaten/Lunges/Benchpress/ Flyes/Barbell schoulderpress/Dippen en Biceps curl (ja ja en natuurlijk de deadlift al ben ik daar geen fan van)

Voeding:
Ik heb niet uitgerekend wat ik nodig heb.
Ik eet al jaren ongeveer het zelfde en schommel niet zo in gewicht dus ga er van uit dat die basis goed is.
Mijn huidige voeding is ongeveer als volgt
Havermouthpap/ 4 bruine boterhammen (zonder boter) met kip/ 1 banaan/ 1/2 L kwark/Avondeten/ kwark+yogurt (ik weet het, niet veel dus ik zal moeite hebben om meer te eten)
Ik ga daar meer koolhydraad aan toevoegen
In de ochtend een extra Wheyshake+baby opvolgmelkpoeder (dat zijn extra eiwitten+koolhydraden) meer brood (2 a 4 extra) met pindakaas of kip
voor de training nog een Wheyshake + babypoeder en na de training een post workout shake http://www.bodyenfitshop.nl/koolhydraten/body-fit-sportsnutrition/anabolic-wms.
Dit heb ik voorlopig voor 1 maand bestelt omdat ik eerst wil kijken of het wat is en of het werkt.
De bedoeling is om dit 4 maanden (tot Januari 2010) vol te houden en dan te kijken wat ik bereikt hebt (misschien wel niets-wie weet)
Hiemee hoop ik droge massa te winnen (vandaar geen weigtgainer want dat is puur suiker en vet)

Om te kunnen kijken of dit werkt heb ik vandaag mijn maten met een lint opgemeten.

Lengte 170 cm
Gewicht 70 kg
Vet% - ?
Omvang
op schouderhoogte - 120 cm
op borsthoogte - 102 cm rust / aangespannen 105 cm
op buik/navelhoogte - 85 cm / aangespannen 82 cm
biceps aangespannen - Links 33.5 cm / Rechts 35 cm
bovenbeen aangesp - Links 55 cm / Rechts 54 cm
Kuiten - beiden 37 cm

Ik zal proberen mijn log regelmatig bij te houden en eventuele vorderingen te laten zien.
Jullie zijn van harte welkom om mij tips te geven en te steunen als het minder gaat :)
Het is een lang verhaal maar het begin is gemaakt.

Laatst bewerkt:
Veel succes ziet er goed uit. Heb je met de contest ook gevolgd dus weet dat je instelling dik oke is

Ey, Grosje, veel succes met je doel!
Heb al wat voorbeelden gezien van jouw leeftijd dat het mogelijk moet zijn! Gaat je vast lukken, en ga je natuurlijk volgen! Super om te zien dat deze sport niet aan leeftijd gebonden hoeft te zijn (ook al wordt het wellicht moeilijker), en meer iets zegt over een persoon!

Go for it grosje!!!!;)

Geïnteresseerd naar je progressie kom ik je hier ook weer motiveren! Succes kerel!

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie support
en Yin jij bedankt voor de tip van de babypoeder.
Alleen die speen dat werkt niet :)

Damn je eet echt weinig! Gewoon beetje meer eten en elke week je buikomtrek meten en op de weegschaal staan. Zo kun je zien of je op de goede plaatsen aankomt, succes!

bedankt voor jullie support
en Yin jij bedankt voor de tip van de babypoeder.
Alleen die speen dat werkt niet :)

Haha het zijn de makkelijke koolhydraten he, je kan ze ook uit je pasta's halen of rijst maar dat is voor jou wat moeilijker weg te werken.

Succes met je nieuwe log en doelen!
Op maandag kan ik niet boksen en de 2 andere dagen dat het wordt gegeven train jij niet.
Leuke mannen in de boksles klinkt goed, ook al kom ik er om lekker te knallen en spierpijn te krijge.:p

klinkt interessant, ga hem in de gaten houden

Succes ga je volgen!

Ik kom zeker bij je buurten man, succes met massa bouwen! :)
YY heeft wel vieze tips voor je ;)

succes met massa bouwen, kan zeker op onze leeftijd:)

goed bezig

wil direct tekenen voor zo een shape op die leeftijd

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag gestart met de volgende voeding
Havermouth + 3 scheppen babyvoeding + 2 kopjes halfvolle melk
4 bruine boterhammen met kip + 2 bruine boterhammen pindakaas
1/2 liter vruchten kwark
Avondeten
4 ml halfvolle melk met 6 schepjes babyvoeding
1/2 liter kwark + wat vetvrij vruchten yogurt.

Morgen ontvang ik de Whey en de Anabolic WMS
dat ga ik dan ook toevoegen aan mijn voeding
volgende week wil ik ook weer 2 boterhammen toevoegen

Net getraind (ben net terug)
Rug
4x10 reps chinnen met eigen gewicht (70kg)
4x8 reps BOR 60 kg
4x8 reps deadlift 70 kg
4x8 reps horizontal pull 60 kg

Biceps
4x8 reps cable curl met stang 25 kg
4x8 reps staand dumbbell curl 14 kg p/hand
4x8 reps cable curl (met de cable crossover) 25kg per arm
4x8 reps zittend dumbbell curl 10 kg p/hand

Buik
Op schuinebank de reverse cruch
8x20 reps

daarna was ik moe en bezweet (het is vies heet) en was ik het zat

Misschien lachen jullie om deze gewichten maar voor mij was dit zware training (Meeste gewichten rond mijn eigen lichaamsgewicht)
Ik kan er over liegen maar daar schiet ik niets mee op, dan valt er niet te meten of ik sterker of zwakker wordt.
Ik verwacht (hoop ik) ook spierpijn te krijgen van deze training
We zullen het zien de komende dagen.

Morgen rust (ja ouwe lullen moeten meer rusten)

Dames / Heren dit was het eerste verslagje :)

Leuk dat je gaat loggen, ga volgen :D! Succes met je doelen.

Gaat er echt niet altijd om hoe zwaar je gewichten zijn Gros.
Als je je reps in 6 tot 8 tellen uitvoert kan dat nog weleens zwaarder zijn dan veel gewicht! :)

Hey succes! ga je in de gaten houden

Niet verkeerd grosje, al had ik de laatste biceps oef niet meer gedaan maar toch super. Door de rug zitten je biceps al behoorlijk vol en die relatief kleine spiergroep heeft dan niet veel meer nodig. Dit gaat je wel wat pijn opleveren! 10x chinnen met eigen gewicht had ik niet verwacht;)
Ik hoop voor je dat je je voeding kunt opkrikken dat is een beetje het probleem voor je, maar je moet langzaam wennen aan meer dus zodra het kan die extra bammies erbij doen. Die gewichten maken geen drol uit, voor jou lijf is het zwaar en daar gaat het om, ik wou dat ik met die gewichten nog resultaat boekte dan had ik minder blessures.
Goed gedaan maat!

Edit: je mag geen honger gevoel krijgen he overdag, al eet je maar een banaan tussendoor geen honger!

Succes met je doelstellingen kerel, ga je in de gaten houden!

Terug
Naar boven