XXL Nutrition

Reactive Training Systems

Bezoekers in dit topic

Jij doet na al iets langer als een half jaar GP heb ik verstaan. Wat is jouw progress op die tijd. Oude RM naar nieuwe RM?
 
Jij doet na al iets langer als een half jaar GP heb ik verstaan. Wat is jouw progress op die tijd. Oude RM naar nieuwe RM?
Uuhm op de SBD CUP 2018 (23 september) had ik een 195/95/230 @82 waar ik half jaar daarvoor nog 200/105/225 @81.1 had. Daarna met RTS begonnen en door mijn knie onzin met de rem erop getraind tot aan de DRC (5 december) toen een 200/107.5/235 @88.7 gedaan, daarna echt gepusht tot aan de NB cup (4februari) en daar vrij easy een 210/110/245 @90.4 gedaan. Alleen mijn derde bench van 115 gefaald.
Dus even mijn oude PR"s in gedachte houden ben ik van een 530 @81.1 naar een 565 @90,4 gegaan en verwacht ik aankomende SBD cup een 600kg totaal te halen. Als dat zou lukken ben ik in een jaar tijd 70kg gegaind op mijn totaal. En nu dus in een half jaar rts ~35kg.

https://www.openpowerlifting.org/u/mikebeelen
 
Gewicht 88,3kg

RTS Week 10 Day 4
Bent over rows
10x67,5kg @7
10x72,5kg @8
10x80kg @9
10x72,5kg @9

Niet super maar zat vandaag niet meer in.

Pull ups
6, 6, 5 en 6 reps

Dead hang zoals tijd en dat maakt ze een stuk zwaarder. Toch wat reps gemaakt maar niet zoveel als gehoopt.

Bus drivers
2x10x10kg
10x15kg
10x10kg

Lekker de schouders uit elkaar trekken.

Een beetje een saaie training maar deze was wel nodig. Ik merk nu wat fatigue en mijn knieën zitten nu tegen de 4 qua pijn en voelde ze gisteren en vandaag iets meer dan dat ik hoopte. Even kijken hoe ik dit weekend herstel en daarna mijn schema daarop aanpas.
 
Je hebt twee manieren voor spanning bij de deadlift. De Top-down inderdaad waarbij je lucht pakt en dan in positie gaat staan. Of als je onderin bent en klaar staat nog een paar keer lucht pakt, door bijvoorbeeld 3x kort te ademen. Maar ik heb soms ook moeite echt de goede spanning te vinden met deadliften, vooral nu na een paar weken minder te deadliften. Gewoon blijven proberen totdat het klikt en dan net zo lang trainen totdat het tweede natuur wordt.

Heb je daar toevallig een goed instructie filmpje van?
 
Zaterdag liep een feestje een beetje uit de hand.. eindstand (zeg wollah) was een kater tot 9 uur s avonds en heb toen wat kip en aardappelen gevreten. Vanmorgen broodje gehaktbal erin geduwd met een scoopje blast en 2l water gezopen.

RTS Week 11 Day 1
Squats
4x145kg @6
4x155kg @7.5
4x165kg @8
4x155kg @8

Zoals verwacht ging het nog easy maar de reps met 165kg waren redelijk goor. Knieën voel ik nu wel maar niet echt pijn. Morgen DLS en paused squats dus daar maak ik.me meer zorgen om. Geen idee of ze dat al aankunnen:o wel redelijk blij met deze gewichten ook al heb ik 4x175kg @9 gedaan.

Comp bench press
4x82,5kg @7
4x87 5kg @8
4x92,5kg @9 VPR?
4x87 5kg @8

Ik verwachte een klote bench training maar drukte gewoon een PR. Wel lekker na een minder dan optimaal weekend.

Military press
5x50kg @6
5x52,5kg @7
5x55kg @8
5x55kg @8.5
5x55kg @9
5x55kg @9.5

Gingen ook wel lekker en eens uit het rack gedaan met belt en wrist wraps. Dat maakt het in ieder geval een stuk makkelijker.

Nu flink refeeden en morgen knallen. Doelstelling is x4 @9 en denk dat 200-205 wel moet lukken.
 
Gewicht na de zieke refeed van gisteren 88,8kg en dat merkte ik meteen in mijn lifts.

RTS Week 11 Day 2
Deadlifts
4x175kg @7
4x187,5kg @8
4x200kg @9
4x187,5kg @8.5


Tevreden en voelde me sterk vandaag, nog wel 7,5kg van pr af maar die pakken we binnenkort wel. Het doel is nu niet weer geblesseerd te raken.

2 sec paused bench
4x82,5kg @7
4x87,5kg @8
4x92,5kg @9.5
4x87,5kg @9

Na gisteren met 1 sec nu iemand de 2 sec laten tellen en best verrast hierdoor. Benieuwd wat dit me de komende tijd gaat brengen.

2 sec paused squats
5x115kg @6
5x122,5kg @7
4x5x130kg @8

Voor de paused squats was ik het meest zenuwachtig en ik ben blij dat ze erop zitten en ik nog steeds pijnvrij ben al voel ik mijn knieën wel.

Morgen een rustdag en dan donderdag 5x165kg @9 squaten en 7x92,5kg @10 t&g benchen. Dus daar kijk ik wel flink naar uit!
 
Paused squats met die pijnlijke knieën die jij had lijkt me ook wel spannend ja. Goed dat het blijkbaar wel aardig meegevallen is. :)
 
Niet bang dat je te snel opbouwd? Knieën voel je wel weer, maar toch gelijk 3x pw squatten, zou echt wat meer rustdagen er tussen nemen met jou knieklachten.

Blessure staat je progressie meer in de weg dan een extra dagje rust ertussen.
 
Mooie training man! Sterk geknald op die deadlifts ook en goeie 2ct squats
 
Paused squats met die pijnlijke knieën die jij had lijkt me ook wel spannend ja. Goed dat het blijkbaar wel aardig meegevallen is. :)
Ja voelen nu goed,maar de pijn komt meestal als de dag volgt dus ben benieuwd hoe ze straks voelen. Tot nu toe voel ik er niks van en dat is mooi.
Niet bang dat je te snel opbouwd? Knieën voel je wel weer, maar toch gelijk 3x pw squatten, zou echt wat meer rustdagen er tussen nemen met jou knieklachten.

Blessure staat je progressie meer in de weg dan een extra dagje rust ertussen.
Uuhm is moeilijk te pijlen of het te snel gaat of niet. Ik heb nu 8 weken opgebouwd en zit overal nog redelijk ver van mijn maxen af en heb het volume en de intensiteit langzaam gebracht. Er is niet echt een vuistregel voor het opbouwen van het volume maar de pijn moet niet boven de 3 komen en dat is nog niet gebeurd. Ik kan de Squats van donderdag nog overslaan of met minder volume/intensiteit doen maar ik voel me nu nog goed.
Mooie training man! Sterk geknald op die deadlifts ook en goeie 2ct squats
Dankjewel! Voelt goed om weer eens wat echte gewichten in mijn handen te hebben en merk dat daardoor ook weer dat het vlammetje aan gaat. Nu nog even met de handrem erop de komende twee weken. Vooral na Koningsdag ben ik benieuwd.
 
Bedoel meer qua frequentie. Je botten en pezen herstellen minder snel dan je spieren;)
 
Bedoel meer qua frequentie. Je botten en pezen herstellen minder snel dan je spieren;)
Uuhm ik snap jouw logica in deze, maar volume*intensiteit is in deze een belangrijkere veroorzaker dan de frequentie. Frequentie zou, mits het volume goed is uitgesmeerd, geen beperkende factor moeten zijn tenzij je zoiets extreems doet als elke dag squaten.
 
RTS Week 11 Day 3
Squats
5x145kg @7
5x155kg @7.5
5x160kg @8
5x150kg @8

De planning was om 5x165kg @9 te doen maar dat leek me nog iets te heftig dus besloten dit even te laten voor wat het is. 5x160kg ging wel echt gemakkelijk en ben zelfs daar heel blij mee. #comebackpart3

Touch and go bench press
7x82,5kg @8
7x87,5kg @9
5x92,5kg @9.5
7x85kg @9.5

Moest 7x92,5kg@10 em had misschien nog een rpe 11 eruit kunnen persen voor die 6e rep maar dan komt mijn rechterschouder altijd los en die ik scheef dus besloten het slim te spelen. Soms leer ik het wel :D

Close grip floor press
5x72,5kg @6.5
5x77,5kg @7.5
5x82,5kg @9
5x77,5kg @8.5
5x77,5kg @8.5
5x77,5kg @8.5

Plan was 5x82,5kg @8 maar die @9 kwam even uit het niets. Daarna goed herpakt met een paar lekkere reps en flinke tricep pomp.

Nu goed herstellen, morgen beetje ijzer duwem en zaterdag niet te gek doen en dan wordt maandag leuk.
 
Wat ben je van plan maandag
 
Back
Naar boven