MuscleMeat

Guts Forever

wa nen buffel seg :) ik ben zelf ook wa aant experimenteren met de low bar, gezien mijnen onderrug al maanden zuur voelt, dus blij te zien dat jij ook om die reden geswitched bent :) ben wel is benieuwd naar u voedingsschema ;) staat dat hier ook erges?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.042
Ik kan u vertellen dat ik nooit meer dan 5x160 heb gesquat. 220 deadlift beltless en strapless dan weer wel

ik kan me nochtans een filmpke herinneren van 190kg ;) zelfs al waren het helisports schijven dan zou ge wss 5x160 wel aangekonnen hebben :) maar als de focus nu toch op de Dead ligt is squat poundage niet meer echt prioriteit

ja die heb ik ook gezien, echt onwezelijk, alleen maar unracken zou mijn polsjes breken :(

wa nen buffel seg :) ik ben zelf ook wa aant experimenteren met de low bar, gezien mijnen onderrug al maanden zuur voelt, dus blij te zien dat jij ook om die reden geswitched bent :) ben wel is benieuwd naar u voedingsschema ;) staat dat hier ook erges?

ik kan low bar zeker aanraden, vroeger voelde ik na of tijdens mijn squatsessies mijn onderrug wel eens, niet dat ik er last van had maar je voelde dat hij belast werd, en nu met de low bar (ongeveer de techniek van in SS die ik gebruik) voel ik mijn onderrug nog niet een beetje, en de gewichten zijn veel hoger dan toen :)

voedingsschema? :D nog niet bena, ik vreet gewoon alles wat ik wil, maar voornamelijk natuurlijke of sobere producten, niet teveel crap zoals koekjes of andere volledig artificiele producten. Alleen drink ik bijna elke ochtend een shake van ultra fine oats en een schepje weight gainer voor de smaak, das zowat het enige routineuze in heel mijn eetpatroon :) een voedingsschema zou pure stress zijn voor mij, ik wil nog plezier hebben aan mijn eten ;)

Allereerst beginnen met heupen mobiel maken, en alle spiertjes in de ab regio leren aanspreken en sterk maken. Basic. Do it. One love.

ik kan me nochtans een filmpke herinneren van 190kg ;) zelfs al waren het helisports schijven dan zou ge wss 5x160 wel aangekonnen hebben :) maar als de focus nu toch op de Dead ligt is squat poundage niet meer echt prioriteit

Die 190kg was dus 177.5 ongeveer nagewogen.

• #2.044
rustige training vandaag

SQ
1x140

Hex Bar DL
nieuw speeltje van helisports :) verbazend goeie kwaliteit, voor maar 110 euro, en met veel langere sleeves dan die ouwe van fitness seller

1x192.5kg

maar ineens gemaxt omdat ik deze bar ga gebruiken voor mijn volgend schema, had mss meer getrokken als ik had gewacht tot woensdag, deze rep was niet zo moeilijk, maar 200 wou niet van de grond.

Dips
5x26.25kg

Pull ups
3x20kg
nice, mooie reps ook

blob lifting

woensdag doe ik bijna niks van werk en dan vrijdag kijken of ik de 5x160 nog kan overtreffen, zo niet laat ik het hierbij en begin ik me voor te bereiden op smolov :)

• #2.045
BTW, hier een recensie van de trap bar geschreven

http://forum.dutchbodybuilding.com/f212/powermark-olympic-hex-bar-328280/

ik ben er echt wel tevreden over, de beweging voelt ook aangenamer dan barbell DL, je voelt je heupen beter werken en het neerzetten/de negative kan veel gecontroleerder omdat je gewoon de benen kunt buigen zonder dat er een barbell over je benen en knieen schuurt :) dus dit jaar proberen ipv gewone DL mij te focussen op trap bar DL, en dan kijken hoe de gewone DL daar van opschiet :) mijn algemene doel is toch de squat en de overhead press dus alles wat daarbuiten valt is minder belangrijk

Nice man. 200dl moet erin zitten

Als je alleen gaat trap barren en dan terug je gewone deadlift test zal je bedrogen uitkomen vrees ik.

• #2.048
dat zou wel eens goed kunnen, dat las ik ook al ergens, als je lang hex bar DL kijk dan maar goed uit als je reg. gaat Dlen want de onderrug wordt niet zo hard bewerkt, dus daar zal ik wel rekening mee moeten houden

maar zoals ik al zei; focus is nu echt squat en overhead press, al de rest is bijzaak, en in dat licht leken trap bar DL's me een beter idee dan reg. DL, minder gevaar op blessures, minder belastend voor CNS en meer betrekking van de benen :)

Trap bar deadlift is eigelijk meer een halfsquat dan een deadlift ;) Als je een minder belastende oefening wilt, kan je best voor een lichtere variant gaat waar de bar toch vóór je blijft zoals een RDL oid imo

Ik zou gewoon afwisselen. RDL vind ik ook een uitstekende oefening. Doe ze zelf liefst tegen bands.
En speed pulls zijn altijd nuttig. Kan je nog altijd opwerken naar zwaardere singles als je er toevallig zin in hebt.
Er is volgens mij geen reden om een bepaalde oefening lange tijd niet te doen (tenzij een blessure natuurlijk), als er iets voor die oefening te zeggen valt. :) En voor DL valt véél te zeggen. :p

Btw, sumo DL kan de squat mee bouwen; dus die kan je er met jouw doelen zeker tussen tussen gooien. ;)

• #2.051
persoonlijk hou ik niet van singles en zeeker niet van speedwerk, maar toch bedankt voor de tips :) RDL wou ik al een tijdje proberen maar moet de techniek nog wat onder de knie krijgen

persoonlijk zie ik niet zo'n groot verschil tussen reg. DL en trap bar DL, het zijn allebei gelijkaardige bewegingen met subtiele verschillen in betrokken spieren, alleen is de ene net iets veiliger dan de andere.

uiteraard zal ik beide blijven gebruiken en afwisselen, alleen wil ik nu een tijdje trap bar DLen en dan kijken wat er gebeurt :)

• #2.052
training

SQ
3x160 beltless
kreeg er niet meer uit dus heb hier gerackt :)

MP
3x80
weer treurig

Pull Ups
5xBW+20kg PR

mirin them noob gains :D waren mooie reps stuk voor stuk

Barbell Curls
10x50kg

laatste twee waren wel cheat curls maar tis def progressie

en als een klok, 9 weken in het schema en mijn gains worden minder, tijd voor een rustweek! :) na de rustweek begin ik met smolov en vul 175 als max in wss, iig niet hoger, is het nodig om de introductory cycle te doen als ik al een week pauze neem? wss niet toch, (kheb er iig geen zin in om hem te doen :D)

Neem pauze tot aanstaande woensdag en begin dan de eerste echt Smolov-training. Dat is precies wanneer ik begin... gezellig ;)

• #2.054
welke max voer je in :) ik ga wss gewoon voor 170 toch

150, en ik doe de 75%-variant van Smolov. Velen hebben daar ook gewoon 15 à 20 kg mee gegaind en ik doe nooit meer dan nodig :D

• #2.056
aware me on 75% smolov ? :)

[Link niet meer beschikbaar]

Mc.Chick op dit forum is er net mee klaar. Hij is van 165 naar 180 kg gegaan.

• #2.058
zeer interessant, maar dan geef ik denkik wel mijn echte max in :)

• #2.059
VRAAG

is een smolov introductory cycle echt nodig?

VRAAG

is een smolov introductory cycle echt nodig?

Ik denk dat het niet echt nodig is, wel in de tweede week dat ene 5je op 85%
Die haalde ik elke keer net (heb 2x base gedaan) en haalde heel de cycle. Dus je max 5je (zou 155 invullen, sws safe) is 85% is 182,4 als max.

Echt safe invullen is dus 180.
175 gaat te laag voor je zijn, zeker omdat je al redelijk high reps gewend bent.

---------- Post toegevoegd Sat 26 Jan 2013 om 22:30 ----------

Edit;

Je bent toch geen ouwe lul, niet die 75% doen, de hele base wil ik zien :D

Zou gewoon alleen intro week 2 doen dat is wel genoeg.
Maar het kan geen kwaad week 1 er ook bij te doen. Waarom niet eigeinlijk?

Terug
Naar boven