AndroidHealthClinic

Guts Forever

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.061
kwil gewoon zo snel mogelijk beginnen, en heb totaal geen zin in die twee weken minder 'prep' als ik toch al een week pauze neem nu :D maar ik zal dan wel de tweede week prep doen zoals je zegt, kweet nog altijd niet of ik 175 of 180 invul hoor, 7x5 160 lijkt me nu wel heel zwaar, ik ben mss wel gewend geraakt aan high rep maar meer dan 1 werkset is al wel een tijd geleden :D ach ja ik kom er wel achter deze week

Meteen beginnen je hebt geen intro cycle nodig, je zit goed in de squat momenteel.

[Link niet meer beschikbaar]

Mc.Chick op dit forum is er net mee klaar. Hij is van 165 naar 180 kg gegaan.
De 165 had ik niet gedaan, was theoretisch was nooit zwaarder dan 155 (3x) gegaan.

kwil gewoon zo snel mogelijk beginnen, en heb totaal geen zin in die twee weken minder 'prep' als ik toch al een week pauze neem nu :D maar ik zal dan wel de tweede week prep doen zoals je zegt, kweet nog altijd niet of ik 175 of 180 invul hoor, 7x5 160 lijkt me nu wel heel zwaar, ik ben mss wel gewend geraakt aan high rep maar meer dan 1 werkset is al wel een tijd geleden :D ach ja ik kom er wel achter deze week

Gast ik haalde net 5x127,5 en deed gewoon 7x5x135

180 gaat nog easy worden man

• #2.064
klinkt goed :) ik heb nu toch gedaan met examens, tijd genoeg voor een gewaagde "full max' smolov, ondersteund door een megadirty bulk :D

185 zit er sowieso in imo

• #2.067
185 invullen :') jonggeleerd wants to kill me!!

normaal kan mijn max niet hoger liggen dan 180, ik deed 5x160 MET belt, maar zou graag mijn smolov cycle doen zonder belt

dus definitieve smolov settings:
max 177.5 :D no belt,
dikke shake met ultra fina oats na de training en elke dag strecht + foam rolling, zou moeten lukken zo, ik ga creatine supplementeren, heb nog en halve kilo liggen, kan ook nooit kwaad ;)

Ik zou met belt doen brah

Ik had t zelfde idee maar zeker met de hoge reps 4x9 en 5x7 is het k*t omdat je belt gewend bent.

Niet eigenwijs doen, gewoon met belt 180 invullen en goed bulken!
195/200 is dan het resultaat

• #2.069
ik ben eigelijk helemaal niet zo afhankelijk van mijn belt, ik heb 5x150 gedaan zonder belt met mooie form en zonder dan m'n rug achteraf zeurde, ik deed mijn belt gewoon aan voor Pr's zoals 10x140 en 5x160 maar daarbuiten heb ik hem zelden aangehad, voor DL heb ik hem zelfs nog nooit aangehad, daarom wil ik nu ook niet te afhankelijk zijn ervan, dan liever wat kg inleveren en beltless, dan meer kg sqautten maar het zonder belt niet kunnen nadoen

Dan zonder beginnen met 180 dan kan je m altijd nog omdoen.

Succes! Weet zeker dat je smolov smoked

ik ben eigelijk helemaal niet zo afhankelijk van mijn belt, ik heb 5x150 gedaan zonder belt met mooie form en zonder dan m'n rug achteraf zeurde, ik deed mijn belt gewoon aan voor Pr's zoals 10x140 en 5x160 maar daarbuiten heb ik hem zelden aangehad, voor DL heb ik hem zelfs nog nooit aangehad, daarom wil ik nu ook niet te afhankelijk zijn ervan, dan liever wat kg inleveren en beltless, dan meer kg sqautten maar het zonder belt niet kunnen nadoen
Maakt belt zo een groot verschil uit dan? Of is het een beetje mentaal?

Heb zelf nog nooit met belt getraind. Ik heb zelfs geen, en vraag me soms af of het misschien nodig is om een te kopen.

• #2.073
ja toch wel hoor, mensen zeggen dat het een mentaal steuntje is, maar het verbeterd de strakheid in je core toch merkbaar, ik gebruik hem trouwens alleen voor squats, en ik ga proberen om er zo weinig mogelijk afhankelijk van te zijn, ik gebruik hem daarom nooit voor deads, MP, of eender welke andere oef.

Als je altijd of een hele tijd voorafgaand aan smolov met belt squat dan zou ik smolov niet zonder doen.
Leg dan na smolov daar de nadruk op.

• #2.075
Als je altijd of een hele tijd voorafgaand aan smolov met belt squat dan zou ik smolov niet zonder doen.
Leg dan na smolov daar de nadruk op.

ja das waar, ik heb mijn 5x160 ook met belt gedaan, dus mss voor de zekerheid toch belt beginnen inzetten, maar moet dat echt van het begin? of bijvoorbeeld bij ELKE werkset,

Wijzigingen tijdens een smolov zou ik niet doorvoeren. Begin je met belt dan eindig je ook met belt. Trouwens het is maar een paar weken of ben je ook van plan de intense cycle te gaan doen?

Ik zou nu voor de 195/200kg (+15/20kg) met belt gaan en daarna ga je een tijdje zonder belt squatten als je dat belangrijk vindt.

ja toch wel hoor, mensen zeggen dat het een mentaal steuntje is, maar het verbeterd de strakheid in je core toch merkbaar, ik gebruik hem trouwens alleen voor squats, en ik ga proberen om er zo weinig mogelijk afhankelijk van te zijn, ik gebruik hem daarom nooit voor deads, MP, of eender welke andere oef.
Afhankelijk zijn? Een belt is net als goede schoenen, een prachtig hulpmiddel om een oefening zo goed mogelijk uit te voeren. Als therapeut zeg ik je, als je weet hoe je een belt moet/kan benutten, gebruiken dat ding. Zorgt zelfs voor een betere benutting van je core, juist de reden waarom een hoop mensen zonder willen trainen, want dan trainen ze de core meer mee <-- onzin. ;)

---------- Post toegevoegd Wed 30 Jan 2013 om 13:43 ----------

Wijzigingen tijdens een smolov zou ik niet doorvoeren. Begin je met belt dan eindig je ook met belt. Trouwens het is maar een paar weken of ben je ook van plan de intense cycle te gaan doen?

Ik zou nu voor de 195/200kg (+15/20kg) met belt gaan en daarna ga je een tijdje zonder belt squatten als je dat belangrijk vindt.
Dit hoor je dus niet belangrijk te vinden. ;)

• #2.078
ok, belt it is!

@ Dienase: ik vind het toch niet zo gek dat mensen beltless willen squatten of PR's zetten, die 'onafhankelijkheid' is grotendeels mentaal of uit principe, en dan kan de functie van een belt nog zo logisch zijn, dan blijf je het er moeilijk mee hebben ;)

ongeacht: hoe raadt jij dan aan een belt te gebruiken? alle sets? alleen boven een bepaald percentage van je 1rm?

ok, belt it is!

@ Dienase: ik vind het toch niet zo gek dat mensen beltless willen squatten of PR's zetten, die 'onafhankelijkheid' is grotendeels mentaal of uit principe, en dan kan de functie van een belt nog zo logisch zijn, dan blijf je het er moeilijk mee hebben ;)

ongeacht: hoe raadt jij dan aan een belt te gebruiken? alle sets? alleen boven een bepaald percentage van je 1rm?

Uit principe is een domme reden. ;)
Ik zou alleen je werksets met belt doen. Warm ups en assistence zonder.

Uit principe is een domme reden. ;)
Ik zou alleen je werksets met belt doen. Warm ups en assistence zonder.
Niet mee eens, zeker niet op dag 4 want dan ga je met de WU setjes over de 80% heen.

Bij mij gaat de belt bij 120/130kg (rond 70%) om.

Terug
Naar boven