XXL Nutrition

Guts Forever

het ligt aan je techniek, niet je training

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.142
Maar Eddine, ik ben al lang overgestapt om een low bar squat met een wijdere stance, en dat werkte perfect, pijn ging volledig weg en heb 14+ weken zo gesquat zonder 1x pijn te hebben, en de squattechniek was exact die als die ik bij smolov toepaste. zou het niet gewoon kunnen zijn dat de pezen nog steeds niet genezen zijn en dat het volume van smolov dat terug boven water bracht?

Denk het niet als ik me je squatfilmpjes herinner. Niet dat je techniek per se slecht is, maar dacht dat je redelijk tegen je kuiten bouncet onderin, met niet echt een knees-out positie.

• #2.144
ik geef wel toe dat mijn form op de 3x9 van de eerste (en tevens laatste) smolov week zo slecht was dat het wss al redelijk wat schade heeft aangericht, dus daarin heb je gelijk, maar voor de rest laat mijn techniek me toe om pijnvrij te squatten, die 5x160 was een zwaarder gewicht dan dat ik ooit heb gesquat maar na de set voelde ik nergens maar dan ook een prikkeltje van irritatie.

conclusie: Smolov was een ramp en was volledig aan mezelf te wijten, had ik het juist gedaan had ik mss geen problemen gehad maar dat kunnen we nu niet meer achterhalen,

---------- Post added 10 February 2013 at 15:55 ----------

bounce heb ik grotendeels afgeleerd,
https://www.youtube.com/watch?v=_5KhkLoRH-0

• #2.145
ongeacht moet ik je wel enorm bedanken Eddine want het was jou opmerking die me destijds deed overstappen van oly squats naar een low bar, had ik dat nooit gedaan had ik nog met de problemen gezeten en had ik nooit de voordelen van een goeie low bar squat ontdekt :) dus thx

Ziyed, je bent een toppertje!!

• #2.147
eerste training na het smolov debacle

SQ
20x100

hart bonkte al serieus uit mijn borstkas

FAT BAR MP
10x50
light weight maar zure triceps, moet gewoon worden aan high rep op UB

WEIGHTED PULL UPS
8x10kg
had ietsje meer verwacht, proberen 10 te halen volgende keer

FINGER CURLS
10x65kg
harde oef voor grip

totale trainingstijd: 16 minuten, conditie is nog niet op niveau, was veel te moe nadien

eerste training na het smolov debacle

SQ
20x100

hart bonkte al serieus uit mijn borstkas

FAT BAR MP
10x50
light weight maar zure triceps, moet gewoon worden aan high rep op UB

WEIGHTED PULL UPS
8x10kg
had ietsje meer verwacht, proberen 10 te halen volgende keer

FINGER CURLS
10x65kg
harde oef voor grip

totale trainingstijd: 16 minuten, conditie is nog niet op niveau, was veel te moe nadien

Damn, dat is kort. :o

deed je opwarm sets met squats?

20x100 is denk mentaal zwaar, weet zeker dat je 105 en 110 net zo makkelijk doet volgende week / over 2 weken.

16 min is idd wel erg kort, in die tijd doe ik mn warming up voor squats haha (yes lazy)

en 10x50 mp (ookal is het fatbar) kan echt niet man. Jij hebt een monster MP en ik deed al easy 5x10x47,5 na een zware werkset

• #2.150
20x100 is mentaal niet zwaar, het lijkt gewoon alsof iemand met een hamer op je plexus heeft gehamerd :D das wat het zo 'moeilijk' maakt en verdorie zo verleidelijk om prematuur te racken
10x50 I know :D maar ik heb al een hele tijd geen progressie gemaakt op de MP, dat heb je zelf al wel gemerkt, dus ik vond dat het tijd was voor eens een andere aanpak, 1 set van 10, hoger dan 5 heb ik nooit gedaan op MP en ik voel het al serieus, dus nu 2x per week MP elke training 2.5kg erbij en we zitten snel terug aan zware gewichten ;)

---------- Post added 11 February 2013 at 18:29 ----------

warmup voor squats was gewoon lege bar en dan 5x60, voor zwaardere gewichten doe ik 5x60, 3x100, 2x120 en heel zwaar ook nog 2x135 ofzo

Volume op MP kan echt zeer doen als je het niet gewend bent.

• #2.152
tell me about it! :D 50kg! (51kg om precies te zijn, mijn fat bar weegt er 31 ;) )

Zou dan 5x10 gaan doen. Eerder werkte 10 reps voor mp ook niet toch?

• #2.154
had het nooit echt geprobeerd omdat ik te zwaar begon, waardoor ik uiteindelijk gewoon 1x5 deed :) dit zal dus de eerste keer zijn dat ik echt 10 reps doe, eerst dit proberen, kijken wat dat geeft, meer volume kan ik altijd een andere keer proberen

had het nooit echt geprobeerd omdat ik te zwaar begon, waardoor ik uiteindelijk gewoon 1x5 deed :) dit zal dus de eerste keer zijn dat ik echt 10 reps doe, eerst dit proberen, kijken wat dat geeft, meer volume kan ik altijd een andere keer proberen

okee :) volgende week 52,5 dus?

• #2.156
deze vrijdag al, elke ma en vrij fat bar presses met elke training +2.5, met dat soort opbouw (om dan in week 6 een PR te zetten) heb ik totnutoe altijd de meeste progressie gemaakt :)

waarom fatbar? om dan als het zwaar wordt over te stappen op gewone bar?

• #2.158
heb bewust een fat bar gebruikt omdat een regular bar mijn pols up****t, een reg. barbell ligt lager op de borst waardoor ik mijn pols overextend, moet er heel hard op letten om het niet te doen maar met hoge gewichten gebeurt het automatisch, en met de fat bar niet, dan zit mijn pols recht onder de bar en kan ik zelfs 140kg uit het rack nemen (heb het getest!) zonder pijn terwijl ik bij 80kg met een normale bar mijn pols al voel.

• #2.159
supersnelle training vandaag

Trap bar deadlift
15x120
totaal niet zwaar, voel je wel harder in je benen, moet wel op techniek letten want een trap bar laat wel heel wat speling toe kwa techniek, must film om zeker te zijn eig

Dips
10x15kg
zeer vlotte reps, pas bij 8 werd het hard

Fat bar curls
10x41kg

niet zo mooi, redelijk cheated, volgende keer beter plz

Wrist roller
2 trips heen en weer
15kg

trainingstijd: 13 minuten
we worden sneller :)

• #2.160
training van vandaag

SQ
20x105
easy reps, volledig pijnloos, wel kapoet

FAT BAR MP
10x52.5kg
al de reps voor de 8ste is als een veertje, daarna voel ik opeens een megaburn in mijn triceps :D niet gewoon aan high rep MP duidelijk :D

WEIGHTED CHIN UP (supine grip dus)
9x5kg
nice voor nog nooit gedaan te hebben, denk dat dit mijn bicep kracht wel kan verbeteren, op naar de 60kg strict curl :D

ROM Deads
5x70kg
wou meer doen maar ik was vergeten te filmen en mijn tricps stonden in brand na die presses, volgende keer filmen en direct na de squats doen.

trainingstijd: 14 minuten, nice

Terug
Naar boven