MuscleMeat

Guts Forever (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

dag lieve kindjes! ik heb vandaag wedstrijd doen gedaan in Heerlen! Ik ben 7de van de 9 deelnemers geëindigd. Ik heb een aantal fouten gemaakt en was op sommige dingen niet sterk genoeg dus de plaats is volledig aan mijzelf te wijten dus daar kan ik mee leven!

TIRE FLIP
300kg
6 flips

was het eerste en meteen mijn beste event, maar dat wist ik op voorhand al. derde tijd (28sec) geplaatst.

TRUCK PULL MET TOUW (tractor was kapot zo bleek)
heb deze kunnen uitlopen, vond ik heel leuk, 7de tijd. Uit filmbeelden merkte ik dat ik helemaal niet laag genoeg bleef en mijn stappen waren veel te groot.

OVERHEAD MEDLEY
dacht hier effe alles snel te fixen

vat van 65kg drie keer uit doorrol overhead
log van 75kg drie keer uit doorrol overhead
barbell van 90kg nul keer uit doorrol overhead

jij
wat
maat

gewichten die ik bijna strict pak gewoon keihard gefaald, eerst al op de clean (had geen belt moeten aandoen) en dan de jerk ook elke keer dik verdoet, was gewoon veel te verzuurd door die speedreps op de vorige delen, schaamtelijk!

dus ja dat was even een slap in the face, duidelijk niet gewoon aan cleanen en pressen, laat staan voor reps

CARRY MEDLEY

100kg farmers, uitgelopen, maar met drops. was 10 meter heen en terug met een bocht, en ik doe nooit bochtsen :(
150kg duck walk, 10 meter van de 20 gelopen, allemaal dankzij de sportieve medewerkers in Heerlen want zonder hun aanmoediging had ik het nooit uitgelopen.

CRUCIFIX HOLD
39 seconden, vijfde tijd. Eventjes nog voluit gegaan. Probleem is wel dat we tegen een auto aan mochten leunen en ik dat niet heb gedoan, anders had ik mss nog wat secondjes meer kunnen houden.

over het algemeen tevreden, nu kan ik nog heel veel 'wat als' vragen stellen maar uit de fouten die ik vandaag gemaakt heb kan ik veel leren en ik heb het leuk gehad, dus zeker geen spijt van mijn eerste wedstrijd :) foto's en mogelijk filmpjes volgen nog
 
Toch tof van je dat je je kinderen mee had genomen om mij om een handtekening te vragen man.

En goed doorgezet verder, als je wat meer wedstrijdervaring opdoet ga je ook minder foutjes maken
 
Toch goed gedaan matey !!
 
  • Like
Waarderingen: Guts
Toch tof van je dat je je kinderen mee had genomen om mij om een handtekening te vragen man.

En goed doorgezet verder, als je wat meer wedstrijdervaring opdoet ga je ook minder foutjes maken

dank je, meneer van der Parre!
je handtekening gaat naast mijn kadertje en mijn potje stroop op de schouwmantel!

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=ShhC9uIv-7k
 
Mooie finish :roflol:

Jammer om te lezen dat het ging zoals je verwacht/gehoopt had dat het zou gaan. Maar het was je eerste wedstrijd bro, leer eruit en dan knal je volgende keer dubbel zo hard!
 
goed gedaan hoor, op de overhead medley telde ze trouwens dat je 1 geslaagde rep op de barbell had. Waarom snapte ik ook niet.
 
WENDLER CYCLE 7 W3 T1

SQ belt max
5x60
3x100
2x120
1x140
1x150
1x160
1x170 PR

ok voelde niet slecht

SLDL
20x100
ik doe deze vanaf de grond nu, touch en go, voel dit in mijn glutes, en ik voel zelden iets in mijn glutes (giggity)

WRIST ROLLER
2x 50kg PR

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:59 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=AHNmWaNWqgg&feature=youtu.be
 
170 is erg netjes Guts! Er zit ook nog best wel wat tempo in.

Wat vind je zelf van de mate van forward lean voor een high bar squat?
 
dat het volledig afhankelijk is van leverage :) als je een korte romp en lange benen hebt ga je nu eenmaal voorover buigen om de bar boven je COG te kunnen houden, dus veel valt er niet aan te doen.
 
mooi squat PR, goed diep en techniek ziet er ook nog goed uit.
 
dat het volledig afhankelijk is van leverage :) als je een korte romp en lange benen hebt ga je nu eenmaal voorover buigen om de bar boven je COG te kunnen houden, dus veel valt er niet aan te doen.

Zeer zeker waar. Zou je dan niet alleen eerder kiezen voor een low bar squat? Om je rug zo een beetje meer te ontzien?
 
Zeer zeker waar. Zou je dan niet alleen eerder kiezen voor een low bar squat? Om je rug zo een beetje meer te ontzien?

ik heb me lang geleden heel lang afgevraagd wat voor mij de beste oplossing is, high bar of low bar, maar ik heb besloten dat low bar niets voor mij is. Schouder vindt dat ten eerste niet leuk en ik vind mezelf niet sterker omdat ik ineens 10kg meer squat omdat ik mijn leverages verbeterd heb door de bar lager op mijn rug te leggen.

Lower back wordt echt niet zo zwaar belast omdat het gewicht nog altijd dicht bij je COG ligt, dus de shearing force op je ruggegraat is nog altijd niet zo hoog als bij een regular DL.
ik blijf erbij dat een squat quad dominance moet promoten om efficient over te vertalen naar andere dingen zoals SM
 
Squat was mooi kerel. Ik ga je volgen. Hopelijk doe ik de volgende keer ook daadwerkelijk mee als we allebei bij een wedstrijd zijn.
 
Squat was mooi kerel. Ik ga je volgen. Hopelijk doe ik de volgende keer ook daadwerkelijk mee als we allebei bij een wedstrijd zijn.

waarom heb je uiteindelijk niet meegedaan? want je was er :)
 
WENDLER CYCLE 7 W3 T1

REGULAR BAR STRICT PRESS
5x40
3x60
2x70
1x75
1x80
1x85
1x87.5
1x90kg PR

recognize
voor degene die mij hebben zien afgaan op de overhead bij de sterkste man van Heerlen, hier het bewijs dat ik wel 90 aankan :D
https://www.youtube.com/watch?v=8KomdMqJbNc&feature=youtu.be

PULL UPS
met eigen pull up systeem

5x15kg

DIPS
voelde hier enorm mijn biceps, zijn nog wat pijnlijk van de wedstrijd dus hier gestopt.
 
Mooie press Guts!

Leuk dat je die schijven even laat zien op het einde :o
 
Back
Naar boven