MuscleMeat

Guts Forever

  • Topic starter Guts
  • Startdatum
  • Reacties 4K
  • Weergaven 115K
  • Volgers 64

Bezoekers in dit topic

CYCLE 3 W3 T1

FRONT SQUAT
6x105
4x115
2x125 eerste echte grinder

SLDL
15x125

DIPS NEGATIVES
6x65kg

WRIST ROLLER
1x55kg PR

WRIST ROLLER HOLDS
3x 67.5kg hard
 
CYCLE 3 W3 T2

MP

6x70 plz
4x75 plz
2x80 plz

PULL UPS
3x3 +20kg

terug naar negatives overschakelen, want regular is poep

AB WHEEL
tiental reps met BW

TELEGRAPH KEY
5x1 8,75

straks berichten over een nieuw speeltje dat ik buiten ga uittesten, damn jullie zijn zo benieuwd!!
 
Semi-benieuwd
 
DIT speeltje!

de apollo exerciser!

Youri liet een tijd geleden een speeltje zien waarmee je een zware load kunt nabootsen, zoals een slee of truck, alles wat je kunt trekken. Uiteraard is het gevoel van een slee, truck, etc. anders, maar met dit dingetje kun je ze allemaal trainen zonder al die dingen te moeten hebben, opstellen of versleuren!

10574310_10203729275866489_5149804134672667253_n_zpsef8cefea.jpg

10424330_10203729276066494_8866521475934726036_n_zps30564334.jpg

10559963_10203729277226523_2013762838449656111_n_zps22ff4bdc.jpg


de werking is zeer simpel, het rode lint bind je aan een paal, het korte einde van het touw aan je belt of harnass en je trekt of 'loopt' het touw door het die pin. Door het touw meer keer rond de pin te draaien krijg je meer weerstand, en het gaat van 20kg gevoelswaarde tot 650lbs blijkbaar (al kun je het zodanig aanspannen dat je gewoon aan een rotsblok trekt)

heb het zelf uitgeprobeerd vandaag, en heb eerst explosieve runs geprobeerd, maar mijn touw is maar 20 meter en dan is je sprint niet erg lang, met uitbollen erbij.

daarna heb ik het strak aangespannen voor truck pull simulatie en was enorm tevreden, in het begin kun je het andere touw vasthouden waardoor je niet vooruit kunt, dus je begint met een isometric contraction en daarna laat je rustig los, en kun je beginnen trekken. Ook is het net zoals bij truck pull in het begin moeilijker als op het einde, omdat de andere 20 meter touw voor je uitligt en over de grond sleept, en zo meer weerstand biedt in het begin dan op het einde

heb een paar runs gedaan, en was zeer tevreden met het resultaat, goed buiten adem, beetje pomp in de quads, goedgekeurd

dus de oefeningen die ik in gedachte heb zijn

truck pull
hand over hand
sprints (langer touw)

https://www.youtube.com/watch?v=sPNmfhB-nio

en nu het beste stukje, en dit is alleen voor degene die in mijn log lezen:

de EXER-GENIE is de huidige producent van deze dingen, en vraagt een schaamteloze 180 euro

maar MAAR

wat heeft Guts ontdekt, die dingen zijn als sinds de jaren '70 in de maak, onder verschillende namen! dus keek ik op ebay, en heb voor 40 euro (!!!) exact hetzelfde toestelletje gekocht, alleen een vintage model, maar het ontwerp is exact hetzelfde, alleen moet je zelf een touw van 20+ meter kopen in de brico

dus ik zou zeggen, voor degenen die een truck pull willen simuleren maar geen truck hebben, 40 euro is niet teveel, en er zijn nog een paar stuks op ebay te vinden :)
 
Guts, jij kapoen! Heb je weer flink gedaan hoor!
 
Cool om ook wat foto's te zien van je Apollospeeltuig. Als ik me nog eens productief voel, ga ik ook eens zien of er nog iets betaalbaars over is. :)

Ik lees ook dat je sukkelt met pull-ups. Gelieve me te vergeven dat ik je - als iemand die niet zo heel slecht is in pull-ups - zou aanraden een shitload meer reps te doen. 9 reps is geen training. 50-100 reps wel. Zelfs als je zwaar gaat (triples etc.) moet 20-30 total reps zeker doenbaar zijn. Doe gewoon een paar keer per week pul-ups. De ene keer heavy, de andere keer volume, en de keer dat je geen zin hebt gebruik je een oud trucje, nl. zeggen dat je 'speed pull-ups' doet, wat je het recht geeft om korte sets (3-5 reps bv.) te doen met gewoon BW, voor niet zoveel sets (pak 5-10, of 20 voor degenen die bij SMTK trainen).
Just my to mgs of test...
 
Cool om ook wat foto's te zien van je Apollospeeltuig. Als ik me nog eens productief voel, ga ik ook eens zien of er nog iets betaalbaars over is. :)

Ik lees ook dat je sukkelt met pull-ups. Gelieve me te vergeven dat ik je - als iemand die niet zo heel slecht is in pull-ups - zou aanraden een shitload meer reps te doen. 9 reps is geen training. 50-100 reps wel. Zelfs als je zwaar gaat (triples etc.) moet 20-30 total reps zeker doenbaar zijn. Doe gewoon een paar keer per week pul-ups. De ene keer heavy, de andere keer volume, en de keer dat je geen zin hebt gebruik je een oud trucje, nl. zeggen dat je 'speed pull-ups' doet, wat je het recht geeft om korte sets (3-5 reps bv.) te doen met gewoon BW, voor niet zoveel sets (pak 5-10, of 20 voor degenen die bij SMTK trainen).
Just my to mgs of test...

als er één oefening is waar ik een bloedhekel aan heb dan zijn het pull ups :D dus ik betwijfel dat ik meer volume ga draaien op die kutoefening, al ben ik me zeer bewust van het feit dat ik te weinig volume draai op pull ups, voornamelijk OMDAT ik het een kutoef vind

negatives is een goeie oplossing, met één set heb ik altijd genoeg intensiteit voor steady progress :) het is toch een zuivere assistance oefening voor sterke lats en gezonde biceps dus veel tijd steek ik er liever niet in.
 
intredasting

Waar maakte je het aan vast dan? Moet toch al een aardig verankeringspunt zijn...
 
intredasting

Waar maakte je het aan vast dan? Moet toch al een aardig verankeringspunt zijn...

wel ik heb het in het park gedaan, en ik had het aan een mager paaltje vastgezet en dat heb ik toch niet uit de grond kunnen trekken :D ik had het ook laag verankerd natuurlijk. maar mss toch een boom zoeken volgende keer :D die kunnen wel wat hebben, en een makadam, want gras met putten was maar niks

---------- Toegevoegd om 11:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:51 ----------


ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

shiiiat
 
Thanks for the tip!
 
Ik suckte ook zwaar in pull-ups en had er dezelfde haatverhouding mee. Maar toen ik tripple-tbd zoned was waren pull-ups een van de weinige upperback oefeningen die ik kon doen.

Long story short, ik trainde pull-ups 3x per week. 1x heavy, 1x volume en 1x speed (zo snel mogelijk dubbels of tripples). En ik kan het alleen maar aanraden, ze zijn nu een vaste waarde in m'n training en ik kan eerlijk zeggen dat ze mijn voornaamste upperback builder waren/zijn. (niet dat ik hier een referentiepunt in ben :))
 
Laatst bewerkt:
Ik suckte ook zwaar in pull-ups en had er dezelfde haatverhouding mee. Maar toen ik tripple-tbd zoned was waren pull-ups een van de weinige upperback oefeningen die ik kon doen.

Long story short, ik trainde pull-ups 3x per week. 1x heavy, 1x volume en 1x speed (zo snel mogelijk dubbels of tripples). En ik kan het alleen maar aanraden, ze zijn nu een vaste waarde in m'n training en ik kan eerlijk zeggen dat ze mijn voornaamste upperback builder waren/zijn. (niet dat ik hier een referentiepunt in ben :))

Jij bent het ENIGE referentiepunt dat de mensheid nog heeft, mr. Beefcake.
 
Ik suckte ook zwaar in pull-ups en had er dezelfde haatverhouding mee. Maar toen ik tripple-tbd zoned was waren pull-ups een van de weinige upperback oefeningen die ik kon doen.

Long story short, ik trainde pull-ups 3x per week. 1x heavy, 1x volume en 1x speed (zo snel mogelijk dubbels of tripples). En ik kan het alleen maar aanraden, ze zijn nu een vaste waarde in m'n training en ik kan eerlijk zeggen dat ze mijn voornaamste upperback builder waren/zijn. (niet dat ik hier een referentiepunt in ben :))

waar is een sterke pull up eigelijk goed voor? ik doe pull ups omdat ik met geen enkele andere oefening lats of biceps pak, en als assistance/supplemental work voor MP, maar welke carryover hebben sterke lats naar SM?
 
waar is een sterke pull up eigelijk goed voor? ik doe pull ups omdat ik met geen enkele andere oefening lats of biceps pak, en als assistance/supplemental work voor MP, maar welke carryover hebben sterke lats naar SM?

Stones , deadlift, log clean , farmers, sterke lats sws belangrijk
 
Back
Naar boven