AndroidHealthClinic

Guts Forever

Bezoekers in dit topic

Nette training. Gelukkig is je squat niet teveel gegained (voor mij dan) want ik moet weer alles inhalen na mijn 'rust' periode:p
Maar die 140 zit er wel in als je een aantal weken met zware gewichten had getraind zoals ze al zeiden;)
En opnieuw een squat schema, iets zegt mij dat je graag squat.:p
 
guilty as charged!! :D
 
Woensdag training!

SQUAT
6x3 107,5

intens maar niks onhaalbaar :)

POWER SNATCH
3x25
3x30
3x35
3x40
3x47,5
3x47,5

techniek begint goed te zitten, alleen k*t dat ik met kleine schijtschijven moet snatchen en das heel onhandig (verhoogje van tegels en shit)

FAT BARBELL CURLS
6x25
6x30
6x37,5

voor één of andere reden heb ik altijd een enorme spanning in mijn voorarmen bij Curls, echt alsof ze gaan springen, voelt niet echt aangenaam maar zolang ik progressie maak kan ik moeilijk klagen.
 
Vind je het gek dat je spanning heb in je onderarmen als je een fatbar gebruikt.... :roflol:
 
weet ik maar die spanning heb ik ook met gewone curls :) tis echt eigen aan de 'curl beweging' die pijn want bij niks anders voel ik ze, en ik curlz nochtans heel strict :(
 
Misschien gewoon t biceps deel van je onderarm?
 
eventjes exrx.net erbij gehaald :P

Het is niet de Brachioradialis, de pijn begint bij de bovenste 90 graden van de curl beweging, en loopt doorheen 1 van de wrist flexors van de rechterarm, en volgens mij is het degene die vastzit aan de pink, maar op zich is het niet problematisch, maar tis gewoon niet aangenaam
 
Misschien even goed op letten, dat je niet een golfers on tennis elleboog krijgt ;)
 
heb je die pijn in je arm ook als je een EZ bar gebruikt?

er zijn veel mensen die met een rechte curl stang problemen hebben nl (ik ben er een van).
voor mij is de super EZ stang het beste voor triceps extensions liggend om een voorbeeld te noemen.
probeer als je last hebt met een bepaalde oefening te zoeken naar een alternatief, pijn is namelijk nooit goed.
luisteren naar je lichaam :)

dumbbells zouden ook een oplossing kunnen zijn, omdat je dan wat kan spelen met de hoek tot je de voor jou ideale positie hebt gevonden.

suc6, squats gaan lekker trouwens :D
 
Misschien even goed op letten, dat je niet een golfers on tennis elleboog krijgt ;)

kheb ooit eens een tenniselleboog gehad en dit is het niet gelukkig :) maar bedankt voor de bezorgdheid!

heb je die pijn in je arm ook als je een EZ bar gebruikt?

er zijn veel mensen die met een rechte curl stang problemen hebben nl (ik ben er een van).
voor mij is de super EZ stang het beste voor triceps extensions liggend om een voorbeeld te noemen.
probeer als je last hebt met een bepaalde oefening te zoeken naar een alternatief, pijn is namelijk nooit goed.
luisteren naar je lichaam :)

dumbbells zouden ook een oplossing kunnen zijn, omdat je dan wat kan spelen met de hoek tot je de voor jou ideale positie hebt gevonden.

suc6, squats gaan lekker trouwens :D

ik heb geen EZ bar :P maar ik had er in mijn ex-gym wel één en dat was nog erger!! :D die voelde verschrikkelijk aan mijn polsen, ik denk dat ik hier gewoon te maken heb met een verrokken pees, en pezen in de voorarmen herstellen HEEEL traag :O
 
ik kreeg hetzelfde probleem door elke week hetzelfde te doen (dropsets met de fat bar). Nu wissel ik af met one arm curls, ez curls en f bar curls en voelt vele beter. Succes met de squatmans! :)
 
bedankt benchmans!! :D
 
trouwens even ter zijde, een tijd geleden komt iemand van mijn klas vragen voor hulp en begeleiding over trainen en voeding, dus ik besloot hem te helpen en gisteren kwam hij langs voor een techniekles, kwou de big 3 overlopen.

Nu hij is echt heel ecto, HEEL ecto, maar hij heeft volgens mij wel hart dus wou hem helpen, dus ik begin met de squat en zeg hem dat hij eerst moet stretchen, blabla

Nu vraag ik hem om eens door de knieen te buigen en hij raakte serieus nog niet aan parallell, ik vroeg hem of hij niet dieper kon en hij zei van niet. Dus hij was echt zo stijf en inflexibel dat hij zelfs niet in een squat kon zakken :O

Dus ik ging voort naar de Deadlift, en zelfs dat lukte niet, als hij de bar vastpakte en zijn knieen boog rolde hij haast in een bolletje, dus hij kon onmogelijk een rechte rug maken. Ik vermoedde dus dat zijn hamstrings niet normaal inflexibel moeten zijn.

Bench was ook een ramp, de bar was te zwaar en hij trilde als de pest, hij sloeg er ook niet in om zijn voorarmen onder de bar te houden waardoor het op een triceps extension begon te lijken (wat hem natuurlijk niet lukte als hij het nog niet kon pressen). Dus kben overgestapt naar een bezem en dat lukte al wat beter.

Het was dus duidelijk dat deze gast zo ondertrained als hell is, maar hij wil echt serieus beginnen dus wil ik hem helpen.

Ik heb hem aangeraden eerst ELKE dag te stretchen, vooral de hapstrings dus en te proberen gewoon te raken aan de squat positie, ik dacht hem ook al een schema te geven met bodyweight oefeningen of met hele lichte gewichten, zodat zijn lichaam toch al gewoon kan worden aan beweging, iemand tips hoe ik dit mss verder aanpak?

oh ja, en ondanks alles kon die gast WEL een pull up!! :D zonder ooit te traine en shiten voor zo ondertrained te zijn, maar mss is dat omdat hij zo ecto is.
 
Laat hem nog enkele andere stretches doen voor de hip flexors, glutes, etc etc en begin mss met squatten op een bench / bench + plankjes.

Warres hier leren squatten was ook niet vanzelfsprekend
 
  • Like
Waarderingen: Guts
trouwens even ter zijde, een tijd geleden komt iemand van mijn klas vragen voor hulp en begeleiding over trainen en voeding, dus ik besloot hem te helpen en gisteren kwam hij langs voor een techniekles, kwou de big 3 overlopen.

Nu hij is echt heel ecto, HEEL ecto, maar hij heeft volgens mij wel hart dus wou hem helpen, dus ik begin met de squat en zeg hem dat hij eerst moet stretchen, blabla

Nu vraag ik hem om eens door de knieen te buigen en hij raakte serieus nog niet aan parallell, ik vroeg hem of hij niet dieper kon en hij zei van niet. Dus hij was echt zo stijf en inflexibel dat hij zelfs niet in een squat kon zakken :O

Dus ik ging voort naar de Deadlift, en zelfs dat lukte niet, als hij de bar vastpakte en zijn knieen boog rolde hij haast in een bolletje, dus hij kon onmogelijk een rechte rug maken. Ik vermoedde dus dat zijn hamstrings niet normaal inflexibel moeten zijn.

Bench was ook een ramp, de bar was te zwaar en hij trilde als de pest, hij sloeg er ook niet in om zijn voorarmen onder de bar te houden waardoor het op een triceps extension begon te lijken (wat hem natuurlijk niet lukte als hij het nog niet kon pressen). Dus kben overgestapt naar een bezem en dat lukte al wat beter.

Het was dus duidelijk dat deze gast zo ondertrained als hell is, maar hij wil echt serieus beginnen dus wil ik hem helpen.

Ik heb hem aangeraden eerst ELKE dag te stretchen, vooral de hapstrings dus en te proberen gewoon te raken aan de squat positie, ik dacht hem ook al een schema te geven met bodyweight oefeningen of met hele lichte gewichten, zodat zijn lichaam toch al gewoon kan worden aan beweging, iemand tips hoe ik dit mss verder aanpak?

oh ja, en ondanks alles kon die gast WEL een pull up!! :D zonder ooit te traine en shiten voor zo ondertrained te zijn, maar mss is dat omdat hij zo ecto is.

doe jij dit ook altijd zelf vooraleer je gaat trainen?stretchen bedoel ik dus.

stretchen voor je aan krachttraining begint (gewichtheffen weet ik niet) is volgens mij niet de manier.
na de training stretchen ja, maar voor je training zorgen dat je spieren minder spanning hebben?lijkt me onlogisch.
 
Bij mijn eerste keer benchen vond ik 8xstang ook wel zwaar lol. Laat die gast eerst maar triceps en borst en schouders los trainen. Squat zakt wel steeds dieper in als je het veel doet. Deadlift doen door bar plus gewichten op verhoging te zetten?
 
doe jij dit ook altijd zelf vooraleer je gaat trainen?stretchen bedoel ik dus.

stretchen voor je aan krachttraining begint (gewichtheffen weet ik niet) is volgens mij niet de manier.
na de training stretchen ja, maar voor je training zorgen dat je spieren minder spanning hebben?lijkt me onlogisch.
Dynamisch rekken voor de training (zie DeFranco).
Statisch rekken na de training.
 
ja met stretchen bedoelde ik losgooien en dynamisch stretchen, en dan oefeningen met de bar.

maar ok bedankt voor de adviezen alvast, twas de eerste keer dat ik met zo iemand moest werken, echt iemand die amper de bar kon tillen! ik zal heml wel klaargestoomd krijgen :)
 
Bij mijn eerste keer benchen vond ik 8xstang ook wel zwaar lol. Laat die gast eerst maar triceps en borst en schouders los trainen. Squat zakt wel steeds dieper in als je het veel doet. Deadlift doen door bar plus gewichten op verhoging te zetten?

dit zou ik dus juist niet doen.
bankdrukken is een van de compound oefeningen, dat zijn goede basiskracht bouwers.
tevens coordinatie, compounds zijn juist heel geschikt om basiskracht te ontwikkelen, voor beginners dus beter geschikt als isolatie oefeningen.

ik dacht dat je statisch rekken bedoelde idd ;)

en idd zal die squat gewoon steeds dieper gaan door te blijven doen, en goed te rekken op niet trainingsdagen en na de training.
 
Ik kon met juist lichte gewichten niet laag zakken bij squat. Toen wat gewicht erop gegooid en m'n techniek verbeterde aanzienlijk. Heb je al geprobeerd om 2 dunne (1.25 of 2,5 kg) schijfjes onder z'n hakken te leggen?
 
Back
Naar boven