Fitness Seller

Guusje's Rippetoe log

Guusje1989

Cool Novice
Waardering
0
Allereerst wat info over mezelf.

Guusje is me bijnaam, echte naam komen jullie nooit te weten i.v.m. eerder onplezierige ervaringen hiermee :rolleyes:

Ik ben 19 jaar jong, sta nu ongeveer een jaar ingeschreven bij de sportschool, waarvan ik de laatste 3 maanden serieus aan het trainen ben. Eerder vooral veel droogtrainen en borst & biceps superdude uithangen. :cool:

Naast krachtsport doe ik ook flink veel aan vechtsport, 2 avonden in de week karate, 1 avond braz. jiujitsu en 1 avond kickboxen.

Ik weeg op het moment 76 kilo bij een vetpercentage van 5,7% volgens dat digitale apparaat bij de sportschool...

Ik ben 181 centimeters lang, mijn lichaamsomtrekken zijn:
Kuiten: 37,5cm
Bovenbenen: 57cm
Buik: 86cm
Borst: 96cm
Onderarm: 29cm
Bovenarm: 34,5cm
Schouders: 113cm

Ik ga een Rippetoe schema volgen, maandag, woensdag en vrijdag zijn mijn trainingsdagen.

Training A
Squat
MP
BOR
Chin-up

Training B
Squat
BP
DL
Dip

Binnenkort zal ik een paar foto's maken en uploaden :cool:

Voeding:

(6:45) 50gr creatine blast(5gr crea mono + 41gr dextrose) + 100gr brinta + 400ml melk + 30gr whey + 4 Hele gekookte eieren
(7:45) 2x banaan + 300ml melk
(10:00) 2x volkoren boterham kipfilet
(12:00) 2x volkoren boterham runderrookvlees + 2x volkoren boterham tonijnsalade + 500ml melk
(14:30) 2x volkoren boterham kipfilet
(15:00) 30gr whey, alleen op trainingsdagen
(16:00) 15gr whey + 50gr creatine blast, alleen op trainingsdagen
(16:30) 100gr cornflakes (fruit&fibre) + 400ml melk
(18:30) avondeten, wat de pot schaft
(19:00) 2x banaan + 300ml melk
(21:00) 2x volkoren boterham pindakaas
(21:30) 500gr magere kwark

Maaltijden zonder melk, drink ik water bij.
Tussendoor natuurlijk nog meer fruit, koekje(s) bij de koffie etc. :)

Paar foto's:
Bovenste is zomer 2007, enige before foto die ik kon vinden.
Rest is 1 maart 2009, na een maand of 4 serieus trainen.

ecto 2007!.JPG

dbb most.JPG

dbb back double bicep.JPG

dbb fullbody.JPG

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mijn laatste 2 trainingen:

Maandag 09-02-09

Squat
15x60
10x80
6x90
6x90
5x95

MP
15x20
7x30
5x32,5
5x32,5
5x35

BOR
15x20
12x30
8x40
7x45
5x47,5

Chin-up
6xbw
7xbw
7xbw

En vandaag, woensdag 11-02-09

Leg ext (spierpijn van jiujitsu dag ervoor wegwerken)
30x30
10x30

squat
15x60
10x80
8x90
6x95
5x100 (niet meer in staat om te lopen :cool:)

BP
20x20
10x40
6x55
5x60
4x62,5 (auw)
ss peck deck 7x35 (meer auw)

DL
15x50
8x70 (gvd stoor me niet!)
10x80
8x95
6x110

Dip
7xbw
4xbw
4xbw
ss seated dip 8x71 (ook auw :))

Vooral mijn squat ben ik trots op :cool: BP en MP valt me behoorlijk tegen

Succes kerel, rippetoe is een goede keuze ;):thumbs:

Het kan aan mij liggen maar welke vent noemt zich Guusje?

Allereerst wat info over mezelf.

Guusje is me bijnaam, echte naam komen jullie nooit te weten i.v.m. eerder onplezierige ervaringen hiermee :rolleyes:

Ik ben 19 jaar jong, sta nu ongeveer een jaar ingeschreven bij de sportschool, waarvan ik de laatste 3 maanden serieus aan het trainen ben. Eerder vooral veel droogtrainen en borst & biceps superdude uithangen. :cool:

Naast krachtsport doe ik ook flink veel aan vechtsport, 2 avonden in de week karate, 1 avond braz. jiujitsu en 1 avond kickboxen.

Ik weeg op het moment 76 kilo bij een vetpercentage van 5,7% volgens dat digitale apparaat bij de sportschool...

Ik ben 181 centimeters lang, mijn lichaamsomtrekken zijn:
Kuiten: 37,5cm
Bovenbenen: 57cm
Buik: 86cm
Borst: 96cm
Onderarm: 29cm
Bovenarm: 34,5cm
Schouders: 113cm

Ik ga een Rippetoe schema volgen, maandag, woensdag en vrijdag zijn mijn trainingsdagen.

Training A
Squat
MP
BOR
Chin-up

Training B
Squat
BP
DL
Dip

Binnenkort zal ik een paar foto's maken en uploaden :cool:

sorry guus - leuke naam - dit is echt overkill 4 * per week vechtsporten en niet de minste , hiervan moet je herstellen + nog maal 3 * per week kt is onmogelijk - dit gaat leiden tot blessures???

ben het eens met Groteman!
Neem eens contact op met Dressed Black (Ook op dit forum)
Deze heeft zelf veel in de vechtsporten gezeten!

sorry guus - leuke naam - dit is echt overkill 4 * per week vechtsporten en niet de minste , hiervan moet je herstellen + nog maal 3 * per week kt is onmogelijk - dit gaat leiden tot blessures???

Zag dit commentaar al wel aankomen ja, je hebt ook deels gelijk. Als je je verstand verliest en dom doorknalt krijg je idd flink blessures zo.

Maar sinds ik mijn voeding prima op orde heb, creatine gebruik en minimaal 9 uur per dag slaap merk ik dat het wel gaat. Vechtsport is veel conditie, alleen het incasseren gaat wat minder goed met spierpijn... :D

naast dit alles moet je ook nog eens uitgekiend gaan kt - je schouders gaan dit echt niet allemaal verwerken , heb jij bij bbj , in de meest rare klemmetjes circa verwurgingen gelegen , hebben je schouders gewoon rust nodig , als je je schouders overbelast is vaak het begin van een grote ellende - je zal keuzes moeten maken , je zal wat moeten laten vallen ben ik bang

Waarom doe je niet 3x5 reps +warmp up per oefening, zoals Rippetoe het voorschrijft?

Net terug van trainen :)

Squat
15x60
10x85
7x95
6x100
4x105 (waarom lopen als je ook kan strompelen?)

MP
15x20
9x30
7x35
5x37,5
5x37,5 (blijft me tegenvallen)

BOR
15x20
12x30
8x40
7x45
6x50
ss seated row 12x64

chin up
6xbw
5xbw
5xbw
ss lat pull 10x64

haasje35 zei:
Waarom doe je niet 3x5 reps +warmp up per oefening, zoals Rippetoe het voorschrijft?

Ik doe 5 setjes, eerste 2 opwarmen. Dan bepaal ik voor mezelf welk gewicht ik 5 herhalingen mee denk te halen en ga hier overheen :cool:

Gedram over teveel trainen ga ik niet meer op in, ik luister naar me lichaam. Gelul dat het niet kan hou je maar voor jezelf, tenzij je zelf ervaring hiermee hebt...

Vanmorgen weer heerlijk getraind :)

Squat
15x80
8x90
7x100
5x110

BP
15x40
6x57,5
6x62,5
4x67,5

Had vandaag een spotter, traint toch veel prettiger met BP

DL
12x80
9x100
6x120
2x130 (mezelf toch een beetje overschat :o)
4x125

Seated dips
15x73
9x84
7x95
5x100

dit is geen rippetoe jij loopt gewoon te kloten met het rippetoe schema

De grootste fout die wordt gemaakt met rippetoe, is net doen of je rippetoe doet en dan het belangrijkste element van Rippetoe compleet aan je laars lappen.

Zeggen dat je niet meer ingaat op "gezeik" hierover is so kinderachtig. Please change topic title + attitude.

Gedram over teveel trainen ga ik niet meer op in, ik luister naar me lichaam. Gelul dat het niet kan hou je maar voor jezelf, tenzij je zelf ervaring hiermee hebt...
hé man, leuk dat je hier bent hoor maar de mensen hier willen je alleen maar helpen, het is advies en geen gedram/gezeik. mja verder moet je het ook maar zelf weten, jij bent degene met de blessures.

en ik wou je
http://lmgtfy.com/?q=wat+is+rippetoe
even meegeven.

Don't **** with this. Every bodybuilder seems to have Attention Deficit Disorder and an overwhelming desire to customize everything. The bottom line is that these are all the most effective exercises and just about anything one does will result in less gains. As a rule those people who want to change it don't know enough to make proper alterations - those who do know enough, don't have much to change. The guy who is responsible for this program is of the best on the planet at bulking lifters and making people stronger. It's kind of like Sesame Street's Elmo offering neurosurgery advice at NYU.

Aldus de professional.

De grootste fout die wordt gemaakt met rippetoe, is net doen of je rippetoe doet en dan het belangrijkste element van Rippetoe compleet aan je laars lappen.

Kerel ik heb 4 trainingen met dit schema gedaan, eerst bouw ik op met gewichten om er voor mezelf achter te komen hoeveel kg ik kan pakken op de oefeningen. Vooral bij DL is duidelijk te zien dat ik hier problemen mee had. Wacht eerst maar rustig af, als ik hier een half jaar mee bezig ga kan het echt niet veel kwaad om de eerste paar weken anders te doen.

Ook had ik al eerder gezegd dat ik eerst 2 opwarm setjes doe.

Verder behoeft die seated dip van vandaag geen uitleg dacht ik zo.. Of je moet een gym hebben zonder die vervelende mensen die altijd je toestel jatten :(

Zeggen dat je niet meer ingaat op "gezeik" hierover is so kinderachtig. Please change topic title + attitude.

Gezeik ging over teveel trainen, niet over schema..

Jesseh zei:
hé man, leuk dat je hier bent hoor maar de mensen hier willen je alleen maar helpen, het is advies en geen gedram/gezeik. mja verder moet je het ook maar zelf weten, jij bent degene met de blessures.

Maar dan wel zonder blessures :cool: Iedereen hier is internetdeskundige... helaas niet allemaal ervaringsdeskundige. Ik wil niemand beledigen, maar beweren dat iets slecht is, is iets anders als kunnen aantonen dat iets slecht is. ;)

Vandaag weer getraind, woensdag had ik helaas geen tijd :(

Naar aanleiding van een topic hier ben ik overgestapt op full squat. Helaas wel in smith machine, squatrek hebben we niet.

Full squat
15x60
9x80
3x90
5x85

MP
15x20
10x30
7x35
4x40
5x37,5

BOR
12x40
8x50
6x55
5x57,5

Chin up
6xbw (breed)
9xbw (smal)
7xbw (smal palms facing)

Ik heb het idee dat ik de techniek nu wel in orde heb, vanaf volgende week houd ik me dus echt aan Rippetoe en doe 3x5 met 1 of 2 setjes opwarmen.
Startgewichten:
Full squat: 85
BP: 65
DL: 125
MP: 37,5
BOR: 57,5

Nog 1 vraagje, wat is de beste manier van vastpakken bij chin-up? Breed?

Breed inderdaad, luktditnog niet pak je hemiets smaller en bouw jehet uit! Je stats nu? zijn?

Breed inderdaad, luktditnog niet pak je hemiets smaller en bouw jehet uit! Je stats nu? zijn?

Het is zo'n idiote gekromde stang, misschien wel goed voor de polsen, maar het is dus wel OF breed OF smal. Tussenin kan niet.

Mijn stats zijn nu 76,5kg, bij beginpost was het 76,0 en op 1 februari was het 74,2. Begin februari ben ik ook begonnen met creatine, dus zit ook aardig veel vocht bij die 2,3 kilo ;) Lengte is gelijk gebleven, en BF interesseert me niet, is toch flink laag :D

Gisteren weer getrained :) Kon eerst nieuwe vulling ophalen bij de tandarts, dus motivatie was ver te zoeken. Toch nog netjes getraind vind ik :cool:

BW 76,6 kg
vetpercentage 6,0%

Full Squat
12x60
5x90 (PR)
5x90
5x90

BP
12x40
5x70
5x70 (auw auw auw, wel PR :cool:)
9x60

DL
12x80
5x120
5x120
3x125 (grip fail :()

Seated Dip
12x77
5x105
6x105
5x111 (PR)

Kan het kwaad om van dippen seated dip te maken? Kan/mag niet meer dippen in de sportschool... Dippen tussen bankjes gaat ook niet, we hebben maar 2 bankjes en er is er altijd wel 1 bezet.

Terug
Naar boven