MuscleMeat

Guusje's Rippetoe log

Mag ik je vragen wat je doelen zijn? En de korte termijnsdoelen die je jezelf stelt?

Als je zo'n plan maakt moet je het in fasen opdelen. Om te beginnen ga je voor massa. Eerst de bouwstenen en daarna de afwerking (zo zou je ook een huis bouwen). Voor massa zijn er een aantal gouden regels:
- train met veel compounds
- beperk de trainingsduur (beperk de setjes)
- ga hoog in de calorieën zitten

5,4% vet is wedstrijd droog, niet normaal meer. Dat zit massa winst in de weg. Je lichaam beperkt van nature spiergroei als je een laag vet% hebt. Veel spieren met weinig vet ziet het lichaam als gevaarlijk, hongerdood. Jij weet wel dat je kunt eten wanneer je wilt maar je lichaam beschermt zich van nature daar tegen.

Je zult dus veel calorieën moeten eten en dus ook dat vet omhoog om spiermassa te pakken. Zodra je voldoende massa hebt kun je overgaan tot het volgende doel en dat is cutten met zoveel mogelijk behoudt aan spiermassa.

Dus 84kg droog betekend bulken tot 90kg en dan cutten. Daarnaast ben ik van mening dat je zwaar overtraind. Al die andere sporten staan massa winst in de weg. Krachttrainingen mogen niet langer dan een uur duren en dan ga je nog weet ik hoeveel uur ernaast bijdoen.

Ik zeg keuzes maken als je echt deze doelen wilt bereiken, suc6

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Toch blijf ik eigenwijs :D

Vechtsport is meer cardio, erg veel problemen geeft het nu ook nog niet. Het enige nadeel is dat ik met vechtsport soms het einde net niet haal, ben gewoon wat eerder kapot als normaal. Wat ook vrij logisch is, maar erg schadelijk lijkt me niet. Rondje sparren overslaan wil ik nog wel doen, training afzeggen niet.

Vandaag ook weer getraind.
BW 77,2 kg

Squat
10x70
5x92,5 (PR)
5x92,5
4x92,5

MP
11x30
5x37,5
3x40
4x40

BOR
10x50
5x60 (PR)
5x60
5x60

Chin-up
6xbreed
7xsmal
6xmedium palms facing

Edit: voeding is vrij goed in orde, zal even schema toevoegen aan beginpost.

Ik had mezelf gezegd dat ik niet meer zou reageren, maar doe het toch.

Waarom blijf je hier posten, en reacties uitlokken, als je zegt dat je toch eigenwijs blijft? Mensen stoppen er tijd en energie in om je, in mijn ogen, goede adviezen te geven. Please be at least gratefull.

Ik had mezelf gezegd dat ik niet meer zou reageren, maar doe het toch.

Waarom blijf je hier posten, en reacties uitlokken, als je zegt dat je toch eigenwijs blijft? Mensen stoppen er tijd en energie in om je, in mijn ogen, goede adviezen te geven. Please be at least gratefull.

Ik post hier om mijn eigen progressie in de gaten te houden, ook kan ik nu al mijn vragen en jullie antwoord bij elkaar houden...

Adviezen, hoe goed bedoeld ook, betekenen niet bijzonder veel zonder ervaring. Ik heb toevallig wel mensen in mijn directe leefomgeving met ervaring, onder andere mijn karatetrainer, waar ik ook kickboxen van krijg.

Hij steekt veel tijd en energie in trainingen voor mij, aangezien ik wedstrijden wil gaan spelen. Als hij ook maar lichtjes de indruk krijgt dat ik het niet meer aan kan, hoor ik het direct.

Ik heb mijn voeding nog eens nagerekend, toch schrikbarend veel calorietjes. Soms sla ik maaltijd om 10:00 uur over, verder klopt het prima.

Avondeten is niet meegeteld, dit verschilt elke dag.

Totaal
E 242 gr
kcal 986

K 489 gr
kcal 1956

V 99 gr
kcal 891
Totaal kcal 3833

Totaal trainingsdag
E 279 gr
kcal 1116

K 533 gr
kcal 2123

V gr102
kcal 918
Totaal kcal trainingsdag 4157

Bijlagen

Ik post hier om mijn eigen progressie in de gaten te houden, ook kan ik nu al mijn vragen en jullie antwoord bij elkaar houden...

Adviezen, hoe goed bedoeld ook, betekenen niet bijzonder veel zonder ervaring. Ik heb toevallig wel mensen in mijn directe leefomgeving met ervaring, onder andere mijn karatetrainer, waar ik ook kickboxen van krijg.

Hij steekt veel tijd en energie in trainingen voor mij, aangezien ik wedstrijden wil gaan spelen. Als hij ook maar lichtjes de indruk krijgt dat ik het niet meer aan kan, hoor ik het direct.
Hmm weet ik meteen mijn plaats... goeie adviezen maar geen ervaring. :rolleyes:

Suc6 met je monster progressie.

Hmm weet ik meteen mijn plaats... goeie adviezen maar geen ervaring. :rolleyes:

Suc6 met je monster progressie.

Sorry kerel, zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat ik van degene in mijn omgeving zeker ben dat ze hiermee ervaring hebben.

Mijn post was trouwens ook niet gericht aan jou..

Iedereen hier kan van alles schreeuwen, maar daarvan ben ik niet zeker of dit berust op ervaring of kennis (dat sluit de mogelijkheid natuurlijk niet uit). Vandaar dat ik de adviezen van mijn trainers opvolg. Ook kunnen mijn trainers een betere beoordeling maken omdat ze mij constant in levende lijve zien. :)

Wat jij poste, ben ik het wel mee eens. Zoals je ziet in mijn vorige post is mijn voeding goed in orde en let ik hier goed op. Dat ik veel compounds train is ook duidelijk. Wat betreft langzame progressie, heb je gelijk. Maar hier zit ik niet mee, liever langzame progressie dan een vechtsport opzeggen. Zoals ik nog in kracht vooruit ga, vind ik het ook absoluut niet erg dat mijn massa betrekkelijk laag blijft.

Betreffende het overtrainen ben ik het niet met je eens, maar dat was al wel duidelijk. Sorry als ik een beetje bot ben, maar ik ben het gediscussier over overtrainen ondertussen wel zat. Wie weet heb je ook wel gelijk en loop ik dalijk één of andere blessure op, maar toch doe ik een poging dit schema vol te houden. ;)

Voor wie zich nog meer beledigd voelt, sorry!

Vandaag ook weer getraind, had geen spotter dus BP valt vandaag beetje tegen..

BW 76,5 kg

Squat
10x80
5x95 (PR)
5x95
5x95

BP
12x50
3x72,5
4x70
5x72,5 (PR, me spottertje kwam binnenlopen :))

DL
12x80
5x125
5x125
5x125

Seated dip
12x84
6x115 (PR, full-stack)
7x115
7x115

Iemand een voorstel waar ik seated dip mee kan vervangen, cable pushdown waarschijnlijk? Dippen kan helaas niet :(

Rippetoe is een zeer goede keuze. :thumbs:
Goed dat je gekozen hebt om het volledig te volgen, het enige wat je nog 'verkeerd' doet is 3x5 deadlift, dat is wat te veel van het goede. Dit moet 1x5 zijn.

Veel succes!

Met overtraining bedoel ik niet altijd een blessure, overtraining kan ook als gevolg hebben dat je spiermassa afbreekt ipv opbouwt, en dan werkt het contra productief.

Ik ben begonnen met de sport als mega ecto. 62kg bij 194cm. Omdat ik altijd een hard gainer ben geweest heb ik mij flink moeten verdiepen in voedingen en trainingen. Iemand die makkelijk massa aankomt hoeft zich daar nooit mee bezig gehouden. Met vallen en opstaan ben ik ongeveer 14 jaar met de sport bezig waarbij de laatste 8 jaar met bb. Helaas 2 jaar helemaal niets gedaan, maar veel geleerd.

Het is natuurlijk ook niet dat je je geliefde sporten moet opgeven. Het is alleen dat wanneer je een bepaald doel wilt verwezelijken je soms keuzes moet maken, of de doelen bijstellen. Suc 6 kerel :D

Foto's toegevoegd aan beginpost! :cool:

Weer lekker getrained :) vooral MP ging goed vandaag! BOR moest met EZ-stang, dat was gewoon ellende.

BW 77,8 KG

Squat
10x60
5x95 (PR)
5x95
5x95

MP
12x30
6x40 (PR)
5x40
4x42,5 (PR)

BOR
15x30
6x60
5x62,5 (PR)
5x62,5

Chin-up
8x smal
7x normaal
4x breed (te weinig pauze)
ss compound row 12x64

Laatst bewerkt:
Training ging vandaag niet zo lekker :( laatste paar dagen slecht geslapen, merk je direct.

BW 77,0 KG

Squat
10x80
5x97,5 (PR)
5x97x5
4x97,5

DP press (flat bench bezet :()
15x15
6x25
5x25
5x25

DL
10x80
4x130 (PR)
4x120 (grip fail)

Seated Dip
12x91
6x115
6x115
6x115

Weer getrained :cool: squat doe ik toch weer parallel, met attg kreeg ik ontzettende last van de aanhechtingen aan me heup ??? gewoon veel te zwaar belast lijkt me

BW 77,7 kg

squat
12x80
5x110
5x115 (PR)
5x115

MP
10x32,5
4x42,5
4x42,5
4x42,5

BOR
10x50
4x67,5 (PR)
5x65 (PR)
5x65

Chin up
7x smal
6x normaal
3x breed

gaat netjes zo te zien !
squat ziet er best goed uit.

goeie inzet Guusje.
Vraag: is er bij jou in de buurt geen sportschool waar je wel vrij kunt squaten? en dippen?
Dat is veeeeel beter voor je dan de smit-machine.

Hoe gaat het met je vechtsporten sinds je met dit kracht schema bezig bent? merk je vooruitgang?

Succes.

goeie inzet Guusje.
Vraag: is er bij jou in de buurt geen sportschool waar je wel vrij kunt squaten? en dippen?
Dat is veeeeel beter voor je dan de smit-machine.

Hoe gaat het met je vechtsporten sinds je met dit kracht schema bezig bent? merk je vooruitgang?

Succes.

Geen idee of er hier een betere sportschool in de buurt is, toen ik me bij deze inschreef wist ik niks van bodybuilding, dus stoorde me ook niet aan het ontbreken van een squat rek. Mijn abonnement gaat nog tot en met augustus, dus vertrekken kan ook niet.

Vechtsporten gaat nog steeds prima, maar merk wel dat ik vrij veel (nacht)rust nodig heb. Anders gaat het de volgende dag lang niet zo goed.

Weer getraind, ben wel gigantisch moe. Gisteren een drukke en lange dag. Om 00:00 uur wel ingeschreven voor Nijmeegse Vierdaagse! :)

Squat
12x80
8x100
5x120 (PR)
4x120

BP
12x50
5x70
4x75 (PR)
4x72,5
4x70

DL