AndroidHealthClinic

H87 Log

• Topic Starter Topic Starter
Leren squatten en deadliften man. Het is zonde om zoveel potentiele massa niet te pakken. Bekijk filmpjes op youtube, veel filmpjes. Denk na over de funtie van je gewrichten en spieren. Als jij min of meer snapt waarom bij bepaalde houdingen andere spieren worden aangesproken kan je ook effectiever trainen.

Deadliften, goed opwarmen, je rug rekken, je buik strekken wil ook weleens helpen, benen strekken. Waarschijnlijk ben je niet lenig genoeg.

Als je naar beneden wilt zakken eerst controleren dat je rug hol staat, zorg dat je spanning houdt op je onderrug. Bedenk maar dat je je kont omhoog trekt dmv je rug te hollen.
Voorzichtig je kont naar achteren en je kuiten verticaal houden zodat de beweging echt vanuit je heupen komt en het gewicht verticaal zakt. Langzaam naar beneden zakken en continu spanning houden op je rug. Met een zwaarder gewicht zou je al snel spanning in het midden van je rug moeten voelen als je torso ongeveer op 45 graden tov de grond komt.
Probeer je kuiten altijd verticaal te houden. Dat is dan wel geen originele deadlift, maar in het onderste gedeelte van de lift goed voor de hamstrings en zodra het gewicht boven je knieen is goed voor je rug.

Ga 't dinsdag weer proberen thanks waarom karma uit?

Oh, cause I do not care about it. Ene keer troll ik iemand, andere keer niet haha. Nee, maar 90% van de keer dat je eigenlijk wel zou moeten krijgen krijg je het niet, dus wat zegt het nou helemaal. Althans, dat is mijn mening.

rippetoe hoort niks anders bij, is al zwaar zat. daar ga je je lelijk in vergissen.
leer dl en squat.

Zonder DL en SQ geen rippetoe.

rippetoe hoort niks anders bij, is al zwaar zat. daar ga je je lelijk in vergissen.
leer dl en squat.

Ben ik mee bezig die dingen te leren :) Als mn been blessure over is ga ik met iemand kijken naar mn DL. Probeer ook mn voeding op orde te stellen zit er aan te denken om een weightgainertje erbij te nemen voor 2x per dag, bij het thuiskomen van school/ in de namiddag en voor het trainen. Indien ik voor rice&protein zou kiezen zou ik daardoor met melk erbij elke dag 869,5 kcal 77,8 E 104,1 K en 16.6 gr V bijkomen. Nu eet ik voor het trainen eigenlijk niks en normaal in de namiddag/ als ik thuis kom 2 broodjes pindakaas. Dat is misschien een betere manier om aan extra kcal te komen ipv chocomel

chocomel light = DBB shake

• Like
Waarderingen: h87
Ben ik mee bezig die dingen te leren :) Als mn been blessure over is ga ik met iemand kijken naar mn DL. Probeer ook mn voeding op orde te stellen zit er aan te denken om een weightgainertje erbij te nemen voor 2x per dag, bij het thuiskomen van school/ in de namiddag en voor het trainen. Indien ik voor rice&protein zou kiezen zou ik daardoor met melk erbij elke dag 869,5 kcal 77,8 E 104,1 K en 16.6 gr V bijkomen. Nu eet ik voor het trainen eigenlijk niks en normaal in de namiddag/ als ik thuis kom 2 broodjes pindakaas. Dat is misschien een betere manier om aan extra kcal te komen ipv chocomel

Waarom niet gewoon ETEN?

Omdat ik anders denk ik strontziek ga worden van het brood en ik niet echt zin heb om een maaltijd te maken als ik net thuis ben

Omdat ik anders denk ik strontziek ga worden van het brood en ik niet echt zin heb om een maaltijd te maken als ik net thuis ben

Er bestaat zó veel meer voedsel dan alleen brood...
Al eens aan noodles (met kip bijv.) gedacht? De kipfilet op je brood kun je ook door de noodles doen...
Of brinta - ook goed eten.
Bord eten van de avond ervoor? Zeg tegen je ouders dat je altijd ontzettende honger hebt nadat je terug komt van school en dat je strontziek wordt van al het brood... Grote kans dat er wat meer gekookt wordt en jij een bordje de volgende dag hebt ;)

Er bestaat zó veel meer voedsel dan alleen brood...
Al eens aan noodles (met kip bijv.) gedacht? De kipfilet op je brood kun je ook door de noodles doen...
Of brinta - ook goed eten.
Bord eten van de avond ervoor? Zeg tegen je ouders dat je altijd ontzettende honger hebt nadat je terug komt van school en dat je strontziek wordt van al het brood... Grote kans dat er wat meer gekookt wordt en jij een bordje de volgende dag hebt ;)

Echt een goede dit! Haal af en toe ook wel is wat bij de goedkope chinees hiero voor tussendoor. Benieuwd of mcmetronome die ook kent, ongezouten cashews 150 gram voor een eurie in de aanbieding is dat misschien om te eten als ik op de bank tv lig te kijken of is dat niet goed?

Echt een goede dit! Haal af en toe ook wel is wat bij de goedkope chinees hiero voor tussendoor. Benieuwd of mcmetronome die ook kent, ongezouten cashews 150 gram voor een eurie in de aanbieding is dat misschien om te eten als ik op de bank tv lig te kijken of is dat niet goed?

Ik zit vol goede ideeën ;)

150 cashews: kijk eens naar de voedingswaarde ;)
Als jij het kan hebben, dan zeker doen.

• Like
de kcal kan ik zeker hebben maar zijn t goede vetten net als pindakaas e.d.?

Toch ff potje R&P besteld , is dat ook geschikt om te nemen na het trainen, wat bij mij t zelfde is als voor 't slapen, of kan ik beter voor het trainen een portie nemen ivm energie

Voor en na. :) :)

Oke top ga ik doen krijg al eerder een comment van DW dat ik mn lichaam tekort doe rondom 't trainen! Maar is een rippetoe schema wel geschikt als ik die oefenen al beheers voor iemand die 4x per week door de weeks train? Dan zou 't dit worden

Maandag A
Dinsdag B
Woensdag rust
Donderdag A
Vrijdag B

terwijl je bij zowel A als bij B moet squatten weet niet of dat optimaal is ivm ''rust''

Laatst bewerkt:
Oke top ga ik doen krijg al eerder een comment van DW dat ik mn lichaam tekort doe rondom 't trainen! Maar is een rippetoe schema wel geschikt als ik die oefenen al beheers voor iemand die 4x per week door de weeks train? Dan zou 't dit worden

Maandag A
Dinsdag B
Woensdag rust
Donderdag A
Vrijdag B

terwijl je bij zowel A als bij B moet squatten weet niet of dat optimaal is ivm ''rust''

Dit is ook de bedoeling:

Ma A
Di niets
Wo B
Do Niets
Vr A
Za Niets
Zo niets
Ma B
Di niets
Wo A
Do niets
Vr B
Za Niets
Zo Niets

enzovoort......!!!!!

Dus telkens 1 dag rust.
Je moet je meer verdiepen in wat je spieren doen.
Wat denk je dat je bijvoorbeeld traint met de Squat? Geef daar eens een antwoord op.

En rippetoe is heel goed om mee te beginnen. Waarschijnlijk ben je totaal niet sterk als beginner.
Daar kan je juist met rippetoe wat aan doen. Ook bouw je zo nog goeie massa op!

• Like
Dit is ook de bedoeling:

Ma A
Di niets
Wo B
Do Niets
Vr A
Za Niets
Zo niets
Ma B
Di niets
Wo A
Do niets
Vr B
Za Niets
Zo Niets

enzovoort......!!!!!

Dus telkens 1 dag rust.
Je moet je meer verdiepen in wat je spieren doen.
Wat denk je dat je bijvoorbeeld traint met de Squat? Geef daar eens een antwoord op.

En rippetoe is heel goed om mee te beginnen. Waarschijnlijk ben je totaal niet sterk als beginner.
Daar kan je juist met rippetoe wat aan doen. Ook bouw je zo nog goeie massa op!

Zou ik dus met 3x per week trainen meer winst kunnen pakken dan met 4x? Met squat train je je benen.

Zou ik dus met 3x per week trainen meer winst kunnen pakken dan met 4x? Met squat train je je benen.

Ik was al bang dat je dat antwoord zou gaan geven.
Kijk, in de bb wereld zijn er eigenlijk 4 belangrijke oefeningen.
De squat
de deadlift
de benchpress

Dit zijn de grootste oefeningen die er zijn. Ze worden de compounds genoemd. Ze worden zo genoemd omdat je er meerdere spieren mee pakt. Daarom zijn deze oefeningen belangrijk. Doe je deze drie, dan groeien niet alleen je t**ten je benen en je onderrug, maar meer.

De benchpress pakt bijvoorbeeld de volgende spieren:
Target

Synergists

Dynamic Stabilizers

(dit komt van een site dus je kan er op klikken voor een duidelijker antwoord)

De squat:
Target

Synergists

Dynamic Stabilizers

Stabilizers

Antagonist Stabilizers

En de deadlift:

Target (See Comments)

Synergists

Dynamic Stabilizers

Stabilizers

Antagonist Stabilizers

Nu weet je dat ook weer.
Je kan eigenlijk nooit twee dagen achter elkaar de zelfde spiergroepen gaan trainen. Dan kan je het spul gaan overbelasten en kan het zijn dat je juist totaal niet groeit. Groeien in spieren doe je namelijk in rust.

Tijdens je training scheuren je spieren, heel simpel gezegd, open, en die moet je gaan repareren. Door supercompensatie gaat je lichaam zich extra hard repareren en bouw je dus zegmaar een extra laagje op je spier op. Dan worden je spieren dus groter en kunnen ze meer verdragen. Zo werkt het eigenlijk heel simpel gezegd.

Bij bodybuilding is het niet het belangrijkste hoe je traint, maar hoe je hersteld. Want juist dan groeien je spieren.

Dus ja, met 3 x per week pak je meer winst dan 4 x

Terug
Naar boven