MuscleMeat

H87 Log

Voorspelbaar... bovenstaande vraag en antwoord.

afgezien van spieren trainen moet je denken aan de geestelijke belasting (centrale zenuw stelsel)... overbelasting daarvan is de reden dat ik deze week een couchdeload doe... zie ook mijn log.
zoals eerder gezegd: rippetoe is zwaarder dan je denkt - eerste twee weken misschien niet, maar het zit 'm in de constante progressie...
na trainen is niet alleen snelle kh belangrijk samen met snelle eiwitten, maar daarna een volledigere maaltijd (desnoods kleiner), hier kun je r en p voor nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik was al bang dat je dat antwoord zou gaan geven.
Kijk, in de bb wereld zijn er eigenlijk 4 belangrijke oefeningen.
De squat
de deadlift
de benchpress

Dit zijn de grootste oefeningen die er zijn. Ze worden de compounds genoemd. Ze worden zo genoemd omdat je er meerdere spieren mee pakt. Daarom zijn deze oefeningen belangrijk. Doe je deze drie, dan groeien niet alleen je t**ten je benen en je onderrug, maar meer.

De benchpress pakt bijvoorbeeld de volgende spieren:
Target

Synergists

Dynamic Stabilizers

(dit komt van een site dus je kan er op klikken voor een duidelijker antwoord)

De squat:
Target

Synergists

Dynamic Stabilizers

Stabilizers

Antagonist Stabilizers

En de deadlift:

Target (See Comments)

Synergists

Dynamic Stabilizers

Stabilizers

Antagonist Stabilizers

Nu weet je dat ook weer.
Je kan eigenlijk nooit twee dagen achter elkaar de zelfde spiergroepen gaan trainen. Dan kan je het spul gaan overbelasten en kan het zijn dat je juist totaal niet groeit. Groeien in spieren doe je namelijk in rust.

Tijdens je training scheuren je spieren, heel simpel gezegd, open, en die moet je gaan repareren. Door supercompensatie gaat je lichaam zich extra hard repareren en bouw je dus zegmaar een extra laagje op je spier op. Dan worden je spieren dus groter en kunnen ze meer verdragen. Zo werkt het eigenlijk heel simpel gezegd.

Bij bodybuilding is het niet het belangrijkste hoe je traint, maar hoe je hersteld. Want juist dan groeien je spieren.

Dus ja, met 3 x per week pak je meer winst dan 4 x

T is dat ik je voor je vorige post karma heb gegeven ;) weet dat die oefeningen de grote 3 zijn ga ook echt proberen het te doen! Vanaf t moment dat ik de oefeningen beheers dan maar 3x per week trainen

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

Voorspelbaar... bovenstaande vraag en antwoord.

afgezien van spieren trainen moet je denken aan de geestelijke belasting (centrale zenuw stelsel)... overbelasting daarvan is de reden dat ik deze week een couchdeload doe... zie ook mijn log.
zoals eerder gezegd: rippetoe is zwaarder dan je denkt - eerste twee weken misschien niet, maar het zit 'm in de constante progressie...
na trainen is niet alleen snelle kh belangrijk samen met snelle eiwitten, maar daarna een volledigere maaltijd (desnoods kleiner), hier kun je r en p voor nemen.

Geestelijk gezien wil ik alleen maar meer sporten zat eerder aan 5x per week te denken dan aan 3x per week, maja ik ga niet eigenwijs lopen doen ik geloof dat t echt zwaar is. Eerst maar is de techniek van de oefeningen beheersen en dan er vol mee aan de slag tm april en dan kijken wat mn stats dan zijn. Hoop dat 80 kg 12% te halen is, ik ga natuurlijk voor meer

T is dat ik je voor je vorige post karma heb gegeven ;) weet dat die oefeningen de grote 3 zijn ga ook echt proberen het te doen! Vanaf t moment dat ik de oefeningen beheers dan maar 3x per week trainen

Ja, moet je zeker doen. Zoals dwarvenwarrior ook al zegt: het gaat echt zwaar worden. De eerste gewichten zijn makkelijk, maar straks ga je dikke deadlifts doen, en dikke squats, en kan je nog amper op je poten staan. Zo zwaar word het. En dan ga je naar school toe en dan heb je dikke spierpijn de eerste paar keer. Dan wil je gaan zitten en dat doet gewoon pijn. Zo erg wordt dat dus.

Ja, moet je zeker doen. Zoals dwarvenwarrior ook al zegt: het gaat echt zwaar worden. De eerste gewichten zijn makkelijk, maar straks ga je dikke deadlifts doen, en dikke squats, en kan je nog amper op je poten staan. Zo zwaar word het. En dan ga je naar school toe en dan heb je dikke spierpijn de eerste paar keer. Dan wil je gaan zitten en dat doet gewoon pijn. Zo erg wordt dat dus.

Heerlijk man kan niet wachten, dat zou nl betekenen dat ik echt profijt ga hebben van mn trainingen:cool:

nthoud: meer is niet altijd beter ;)

Zal ik doen, om de hoevaak mn stats laten meten? Laatste keer was 29-9 Heb wel t gevoel ietsjes vooruitgang te hebben geboekt

eind van dit jaar is snel genoeg, of je gewicht / spiegel moet gigantisch veranderen...
elke maand foto nemen in ondergoed.

Wat een k*t training had ik zeg echt niet chill meer, maja kan ik dr morgen weer tegenaan en vrijdag beginnen met rippetoe, heb weer een andere instructeur zo gek gekregen dat die elke oefening ff gaat doen met me

Wat een k*t training had ik zeg echt niet chill meer, maja kan ik dr morgen weer tegenaan en vrijdag beginnen met rippetoe, heb weer een andere instructeur zo gek gekregen dat die elke oefening ff gaat doen met me

Goed ding van die instructeur. Belangrijk dat je de techniek goed leert beheersen. Dus het word Ma-WO-Vr rippetoe?
Goed eten en rusten! And you'll grow.

Succes met rippetoe bro:D Ik ga je volgen;)

Goed ding van die instructeur. Belangrijk dat je de techniek goed leert beheersen. Dus het word Ma-WO-Vr rippetoe?
Goed eten en rusten! And you'll grow.

Jep dat gaat hem worden! Rusten komt wel goed slaap echt als een baby'tje 8-10 uur per dag haha. Eten gaat nog t moeilijkste worden

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:53 ----------

Succes met rippetoe bro:D Ik ga je volgen;)

thanks man:)

Eten zou juist niet al te moeilijk moeten zijn... zo te merken kan JIJ eten wat je wilt ;)

Jawel dat is wel zo, alleen ik heb de laatste tijd echt totaal geen honger meer red 't zelfs amper om te eten boven mn behoefte laat staan dat ik de 3000 kcal haal.... Maja krijg als 't goed is mn weightgainertje binnen vandaag

Jawel dat is wel zo, alleen ik heb de laatste tijd echt totaal geen honger meer red 't zelfs amper om te eten boven mn behoefte laat staan dat ik de 3000 kcal haal.... Maja krijg als 't goed is mn weightgainertje binnen vandaag

Welke heb je gehaald?

Rice&Protein van bodylab, voel me schuldig tov xxl omdat ik daar normaal van 't huismerk de supps koop:P CCG is ook echt lekker maar maltodextrine is een goedkoop product wat ook in goedkope sportdrankjes zit.

Rice&Protein van bodylab, voel me schuldig tov xxl omdat ik daar normaal van 't huismerk de supps koop:P CCG is ook echt lekker maar maltodextrine is een goedkoop product wat ook in goedkope sportdrankjes zit.

De oplettende lezer had gezien dat de blend in CCG juist érg goed is ;)
Combinatie van (een beetje) snelle kh tov heel veel trage kh...
Als dat je criterium is geweest - tja :rolleyes:

Ik zeg trouwens niet dat Rice & Protein niet goed is hoor - in tegendeel zelfs.

De oplettende lezer had gezien dat de blend in CCG juist érg goed is ;)
Combinatie van (een beetje) snelle kh tov heel veel trage kh...
Als dat je criterium is geweest - tja :rolleyes:

Ik zeg trouwens niet dat Rice & Protein niet goed is hoor - in tegendeel zelfs.

Rice & Protein is goed te drinken gelukkig. CCG zal voor andere mensen wellicht beter zijn maar ik wil snelle carbs in mn gainer, als ik snelle carbs wil pak ik wel een flesje sportdrank oid. Ik denk dat de overige carbs van CCG wel te vergelijken zijn met de carbs uit zilvervlies rijst. En er zitten in R&P ook meer verschillende soorten eiwitten waaronder casseine wat erg handig is als ik een tijdje niet kan eten.

Ik wil je nog wel een keertje bijpraten over de verschillende eiwitten hoor... :p
En Rice&Protein is idd niet slecht.

Terug
Naar boven