Fitness Seller

Hakken komen vd grond bij squat

Ik had er ook last van. Eerst een plankje eronder gelegd maar dat was blijkbaar gay. Dan maar zonder plankje gedaan en gewoon mijn voeten breder uit elkaar gezet. Gaat prima zo!

je hebt gelijk:
met een plankje onder je hakken sta je een paar cm hoger en met verhoogde hakken ook.

haha dacht dat dit een topic was van bankdrukker

Kom op skinnie, je squat vrijwel nooit dus vanwaar deze adviezen? Dacht dat je vanaf nu serieus bent? Een plankje is dus voor de duidelijkheid niet hetzelfde als een gewichthef schoen en heeft niet hetzelfde effect.

Laatst bewerkt:
Kom op skinnie, je squat vrijwel nooit dus vanwaar deze adviezen? Dacht dat je vanaf nu serieus bent? Een plankje is dus voor de duidelijkheid niet hetzelfde als een gewichthef schoen en heeft niet hetzelfde effect.

niet meer sinds 10 jaar, daarvoor 15 jaar wel... en als ik nou de enigste was die zegt dat een plankje (of schijfje) onder je hakken helpt..

Hallo BBers

Ik boks al enkele jaren, en ben sinds kort ook begonnen met KT. Na wat lezen kwam ik erachter dat sqauten erg belangrijk is, deze oefening wil ik dus binnenkort ook gaan doen. Nu heb ik de beweging al geanalyseerd mbv wat filmpjes op youtube, en heb het thuis gedaan zonder gewicht, om de beweging onder de knie te krijgen. Bij het omlaag gaan komen mijn hakken echter steeds los van de grond omdat ik anders mijn evenwicht verlies. Ik begrijp dat dat niet de bedoeling is... Hoe voorkom ik dat dit gebeurt?
Kort antwoord: leer correct squatten

Had ik in het begin ook, gaat vanzelf beter; zeker als je zwaarder gaat. Gewoon blijven squatten en let er op dat je je hielen goed op de grond drukt. Op een gegeven moment gaat het vanzelf goed en hoef je er niet meer op te letten.

meer naar achteren gaan zitten helpt ook mischien squat je wel te veel uit je knieen ipv je heup

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle hulp!

Ik heb 't nu geprobeerd met mijn voeten breder uit elkaar, op deze manier lukt het wel... Is dit een goede oplossing, of doe ik de oefening dan verkeerd?

had in begin ook.
ik had gewoon in begin ook een plankje gebruikt,maar na een tijdje moet dat weg idd.
gewoon wat breder staan,en ik squat met gewone sportschoenen

Volgens mij is dit puur een probleem doordat het zwaartepunt van de stang te ver naar voren staat, door de stang verder naar achteren te plaatsen zal het zwaartepunt uiteraard mee verplaatsten waardoor het gewicht meer op de hakken komt.

Ik zou proberen de stang zo laag mogelijk op je schouderbladen te plaatsen, dit kan door de stang vast te pakken iets breder dan schouder breedte en er dan onderdoor te 'duiken' Lukt dit niet moet je proberen je schouders en borst op te rekken door een stang vast te pakken en van voor naar achter over je hoofd te bewegen en weer terug.

Na een beetje rekken en oefenen moet dit lukken, onder de stang duiken kan alleen als er een redelijk gewicht op de stang rust

Veel beginners maken meer een hurkbeweging dan een squatbeweging. Waarschijnlijk heeft het niks met inflexibiliteit van je hamstrings te maken maar snap je gewoon niet goed hoe je je bekken kantelt en je kont naar achteren moet steken. Mijn trainingsmaat kon dat in het begin ook niet, na wat oefenen lukt het hem ook en kort daarna ook fullsquat. Is gewoon een beweging die je even door moet hebben. Nooit die domme plankjes of iets gebruiken. Niet nodig.

Terug
Naar boven