MuscleMeat

Handen niet sterk genoeg! (Deadlift)

fennis

Cool Novice
Waardering
3
Lengte
1m84
Massa
75kg
Vetpercentage
11%
Hello everyone!

Ik ben nu sinds kort de Dead Lift en de Romanian Dead Lift in mijn schema zitten...

De oefeningen doe ik vooral met weinig herhalingen (denk aan 10x2, 8x3, 6x4 of 5x5). Nou heb ik gemerkt dat ik het gewicht wel aan kan, maar op het moment dat ik het gewicht daarom omhoog ga gooien merk ik dat na de 1e herhaling meestal mijn handen de kracht niet meer aankunnen en de stang langzaam uit me vingers glipt :p

Nou was mijn vraag, moet ik mijn handen op een bepaalde manier sterker maken of? ??? suggesties zijn erg welkom:D!

Stats:
lengte: 1.84
gewicht: 64 kg
vet% : 10
Deadlift: 3x70 kg
Romanian Deadlift: 3x60 kg

Je kan of straps gebruiken, of je kan grip training doen.
Platte schijven in je hand houden en zo hard mogelijk knijpen en dan zo lang mogelijk vasthouden.
Of van die grip trainers, een veer met twee handgrippen die je naar elkaar toe kan knijpen, heb je in verschillende sterktes.

Wel apart dat je bij de 70kg al gripproblemen hebt.

Straps it is

1 hand omdraaien...

dus zo:

how-to-deadlift.jpg

Grip-problemen met 70 kg deadlift? Dan moet je sowieso serieus wat griptraining gaan doen.

Maak je bij deadlift steeds een deadstop? (dus de bar terug op de grond laten rusten voor elke herhaling) Hier kan je dan je vingers terug goed om de bar klemmen, vooral nijpen als je naar boven gaat.

Wat je ook kan hebben is dat je bij meerdere herhalingen, zweterige handen krijg. Zeker als je dan een gladde bar hebt, zal je gaan wegglijden --> magnesiumblokje kopen.

Mensen die straps adviseren bij een 70kg deadlift moeten toch eens gaan nadenken.

Je kan het beste zoveel mogelijk blijven tillen met een overhand grip, en als je grip het niet meer trekt kan je het beste een mixed grip of hook grip gaan gebruiken, eventueel aangevuld met magnesium gebruik tegen het glippen.. Met een mixed grip zou je geen problemen moeten hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Oke thnx voor de adviezen gasten :D
Ik ga der mee aan de slag!

Had hier zelf aan het begin ook last van, maar bij hoger gewicht gewoon mixed grip gebruiken verhelpt het probleem.

Mij is ook aangeraden om zo lang mogelijk te wachten met straps.

Mensen die straps adviseren bij een 70kg deadlift moeten toch eens gaan nadenken.

Ach, als zijn grip zijn deadliften belemmert, dan kan hij best straps gebruiken zou je zeggen.
Al verhoogd hij het gewicht steeds zodat hij op het laatste setje wat ondersteuning nodig heeft.
Grip kan je er altijd nog naast trainen.

Laatst bewerkt:
grip hoort geen issue te zijn bij deadlifts

grip hoort geen issue te zijn bij deadlifts

oh nee? ik heb toch een lange periode gehad dat mijn grip het falende gedeelte van de oefening was. door gewoon lekker door te deadliften en zo nodig een mixed grip te gebruiken zit je iig tot 150 kilo wel goed. grip word door deadliften wel beter, en anders kun je dat nog extra pakken

Ach, als zijn grip zijn deadliften belemmert, dan kan hij best straps gebruiken zou je zeggen.
Al verhoogd hij het gewicht steeds zodat hij op het laatste setje wat ondersteuning nodig heeft.
Grip kan je er altijd nog naast trainen.

Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die moeite heeft om met een mixed grip 70kg vast te houden. Als je veel deadlift wordt je grip vanzelf beter. Als hij nu al straps gaat gebruiken zal zijn grip altijd achter blijven.

IN het begin had ik ook redelijk snel grip problemen met shrugs/deadlifts.

Straps hielpen iets maar ik denk dat ik ze verkeerd gebruikte haha. Mixed grip deed wel veel. Maar opeens waren de problemen ook weer weg overigens. Ik doe nu ook Wrist oefeningen overigens, kan nooit kwaad.

Inderdaad de mixed grip gebruiken en mocht je echt heel zwaar gaan straks, kan je wel straps gebruiken...

Opwarmen met dubbel over working sets met mixed

Ook chalk gebruiken doet ook wonderen

Straps zou ik niet aanraden op normale deadlift

Koop een Gripmaster. 1 minuut knijpen, 15 sec rust, failure komt sneller dan je denkt!

Bij de 70kg is misschien wel snel, maar iedereen moet ergens beginnen, niet dan? Ik heb hetzelfde probleem, met rippetoe moet ik dan 5 reps doen, en altijd bij de 5e rep houd ik dat ding bijna niet meer. Maar dat was ook een tijd gelede toen ik 120kg deed, en nu lukt 140kg al, dus gewoon blijven deadliften. Je grip zal steeds sterker en sterker worden! Suc6!

Terug
Naar boven