MuscleMeat

Handen niet sterk genoeg! (Deadlift)

Ik heb altijd gripproblemen met de lat-pulldown bij ons. Maar die stang is ook van plastic/rubberachtig, ****ing irritant.

Zware shrugs doen voor grip! Pak dan 70-80kg in een powerrack en leg het op de pinnen en ga dan shrugs doen en die stang vast blijven houden

Heb hier ook een tijdje last van gehad, gewoon door gaan zonder straps, je onderarmen worden vanzelf sterker. Met deadlifts, BOR's en Pulldowns heb ik zowiezo nooit extra grip oefeningen hoeven doen. Je voelt je onderarmen dan echt wel genoeg.

Ook last van gehad, gewoon straps kopen, en proberen de eerste setjes zonder straps te doen met mixed grip.
Laatste setje gewoon straps gebruiken, ik merkte dat ik meteen veel zwaarder kon deadliften met straps.
als ik straps gebebruik doe ik vaak geen mixed grip omdat ik merk dat ik die niet kan afwisselen doordat 1 pols minder goed functioneerd als het gedraaid is.

ps, ik vind het niet zo gek dat hij bij 70 kilo al last heeft, zijn stats zeggen opzich wel genoeg.. hij is gewoon erg dun en waarschijnlijk traint hij niet zo lang.

• Topic Starter Topic Starter
Bij de 70kg is misschien wel snel, maar iedereen moet ergens beginnen, niet dan? Ik heb hetzelfde probleem, met rippetoe moet ik dan 5 reps doen, en altijd bij de 5e rep houd ik dat ding bijna niet meer. Maar dat was ook een tijd gelede toen ik 120kg deed, en nu lukt 140kg al, dus gewoon blijven deadliften. Je grip zal steeds sterker en sterker worden! Suc6!

Thnx maat ;) I'm Working On It! :D

---------- Toegevoegd om 13:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:45 ----------

Zware shrugs doen voor grip! Pak dan 70-80kg in een powerrack en leg het op de pinnen en ga dan shrugs doen en die stang vast blijven houden

Thnx voor de tip! Ik ga het proberen !

• Topic Starter Topic Starter
Yoo Peeps!:D

Iedereen met de tip over de mixed grip, THNX!
Het heeft erg geholpen heb veel meer grip en der kunnen extra kilo's opgegooid worden:D
:lifter:

Er zweeft hier ook een interessante pdf rond gemaakt door iemand hier op dbb is met allerlei instructies over griptraining.

Raadt je sowieso aan om aan de grippers te gaan, mijn grip is erg verbeterd daardoor. Het is best grappig als je met handje knijpen de meesten wel op de knieën kan krijgen :D **** straps.

Voor goede grip is houthakken ideaal;)

Mixed grip en magnesium dan kun je nog hele tijd vooruit. En als je alles netjes zonder straps blijft doen wordt het waarschijnlijk nooit een probleem.

ik had het zelfde dat ik me grip niet meer had maar het gewicht makkelijk aan kon, of idd griptraining of mixed grip en als niks meer werkt mischien straps,

Ik heb erg last van zweethanden, waardoor de barbell telkens uit mijn handen glijdt, bij o.a. de deadlift. Zelfs met mixed grip glijd ik uit. Ik heb straps aangeschaft en natuurlijk speelt grip nu geen rol meer. Ik wil echter ook geen straps gebruiken, aangezien mijn pr op de deadlift pas 110 kilo is. Daarom ga ik mijn grip trainen, maar dan heb ik wel nog problemen met mijn zweethanden. Dan moet ik dus magnesium gebruiken?

Dat zou ik je wel aanraden ja.

Simpel; een paar leren handschoentjes aanschaffen en je kan alles aanpakken.

NEE!!! geen handschoentjes... xD
Das troep.

Ik heb erg last van zweethanden, waardoor de barbell telkens uit mijn handen glijdt, bij o.a. de deadlift. Zelfs met mixed grip glijd ik uit. Ik heb straps aangeschaft en natuurlijk speelt grip nu geen rol meer. Ik wil echter ook geen straps gebruiken, aangezien mijn pr op de deadlift pas 110 kilo is. Daarom ga ik mijn grip trainen, maar dan heb ik wel nog problemen met mijn zweethanden. Dan moet ik dus magnesium gebruiken?

Ja, gewoon magnesium gebruiken. Ik zweet altijd erg veel tijdens het trainen, en heb dus ook last van zweethanden. Maar met magnesium heb ik er geen last van.

Terug
Naar boven