AndroidHealthClinic

(hardcore) sportschool oprichten. Tips??

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik was gewend aan 7 dagen ...maan tot vrij van 9.00 tot 23.00 en de bar tot 24.00 ..dat hield in dat ik vaak om 23.30 nog bezig was. zaterdag 9 tot 15 en zondag 9 tot 2

nu zit ik al bijna anderhalf jaar in mijn dorp bij de gym. elke middag dicht van 12!!!!!! tot 16.00. zaterdag en zondag 10 tot 1. ohja en savonds tot 22.00 behlave vrijdag ..dan maar tot 21.00.

alles bij elkaar geteld had ik eerst meer als 2 x zoveel uren. (was ook in een stad). ik vind dat de sportschool elke dag hele dag open moet zijn en zaterdag en zondag ook redelijke tijden.

ik vind het het zwaar klote zo maarja bij alle 3 de gyms i het dorp is het hetzelfde terwijl in breda en roosendaal alles heel de dag open is zoon beetje.

We kunnen hier wel van alles roepen. Maar waar het om gaat is dit: hoe zou Chuck Norris het aanpakken?

• Topic Starter Topic Starter
Haha, nou dat is duidelijk: 6 uur is een slecht idee! (dat wordt dus uitslapen ;) !)

Maar die gezonde maaltijden dan? Zouden jullie daar gebruik van maken? Rijst, kip, zalm, tonijn, rauwkost?

plaats 'm in eindhoven ofzo, daar zijn bijna geen hardcore gyms!

Haha, nou dat is duidelijk: 6 uur is een slecht idee! (dat wordt dus uitslapen ;) !)

Maar die gezonde maaltijden dan? Zouden jullie daar gebruik van maken? Rijst, kip, zalm, tonijn, rauwkost?

7:00 open en 24:00 dicht door de weeks.
Weekends 7/9:00 open en 20/22:00 dicht.

Oh van die maaltijden zou ik geheid gebruik maken!!!!
Dat mis ik wel bij mijn huidige gym. Nu moet je na het douchen haasten om naar huis te gaan zodat je op tijd kunt eten.
Maar als je de maaltijden gaat aanbieden dan moet je het wel goed doen.
Zilvervlies rijst moet aanwezig zijn, tonijn water en olie basis, mensen moeten hun eigen zout en andere behoeftes kunenn toevoegen etc. (op tafel dus)

Top dat je zo'n idee in kaart wilt brengen gozer!!!!!!
Als het op het been staat dan kom ik wel bij je werken als instructeur voor de bb girls :D

dat van die maaltijden is denk ik zkr voor de hardcore bb'ers (of enig anders mens dat verstand heeft van voeding) een goed idee.
Maar dan moet je er wel rekening mee houden dat de prijzen daarvoor niet te hoog worden. Anders haken de meeste mensen al gauw af denk ik

open die gym niet.. want ik open er al eentje:D!!

Een bedrijfshal ot de nok toe vullen met veel plates dumbbells powerracks ed is leuk, maar ik denk dat het financieel niet voor je uit kan dan :)

Je krijgt natuurlijk het volk over de vloer wat je graag wilt, buffels die maar voor 1 ding komen, een dikke body bouwen, maar daarvoor is het publiek toch echt te klein ..

Zou ik ooit de mogelijkheid hebben zou ik het als volgt doen:
Ik zou natuurlijk een ruimte hebben waar de serieuze buffels hun hart op kunnen halen, powerracks, hack squats, een paar squatracken, een hoop plate loaded machines, een paar benches, 45 graden legpress enzovoort.. een rack dumbbells met vaste waardes van 10 tot 45-50 kilo en daarbij evetueel 2 voldoende lange stangetjes dat je met hulp van plates zwaardere dumbbells kunt maken.

Echter zul je ook een deel gericht moeten hebben op het fitness.. Hier staan een ruime hoeveelheid machines van gewoon een redelijke lijn fitness apparatuur, zodat het standaard "ik zit bij een sportschool" volk em de breezah boys ook hun hart op kunnen halen .. hier liggen dumbbells in vaste waardes van 2 tot 25 kilo, Het harcdore deel enigszins scheiden van de fitness, maar niet fysiek scheiden.. (BB-ers hebben namelijk soms ook wel eens een kabel apparaat ndoig, sitting row ofzo) In onze gym is de hardcorevloer verlaagt en gaat daar een trap naar toe, met lage hekken er omheen.. je ziet de hardcorevloer wel in zekere zin, maar het stoort de normale fitnessers niet, cq er is geen directe kijk in het hardcoredeel.

Tuurlijk moet je ook cardio apparaten hebben. deze kun je verspreid opstellen, niet allemaal bij elkaar als 1 dominant huisvrouwendeel. De cardio apparatuur staat bij ons ook verspreid opgestelt ... een deel staat zo dat je het hardcoredeel kunt zien, een deel staat zo dat je alleen het fitnessdeel kunt zien ...

Ik heb het idee dat dat een concept is wat werkt.. Je kantine: Voor zowel de hardcore BB-er (weight gainers, Whey, Evt een lijn andere supplementen) als voor de standaard fitnesser genoeg te halen (AA-drink, repen, dat soort zooi)
Kantine niet te groot, niet te klein en niet te commercieel inrichten...

Nog een vraag:

Ikzelf vind het belangrijkste dat ik in een paar minuten fietsen op de sportschool ben, dan mogen ze wel een paar apparaten minder hebben. Maar hoe denken jullie daar over?
Hoe ver wonen jullie van je huidige sportschool en hoe ver ben je bereid te fietsen of rijden naar een "completere" sportschool?

Ik moet ongeveer 10-15min rijden met de auto.
langer als 20-25minuten rijden zou ik persoonlijk niet zien zitte.

Zelf fiets ik van den haag zuid naar noord, Toch kleine half uur fietsen 5 x per week. Maar geloof niet dat veel mensen dit er voor over hebben.
Heeft met je omgeving te maken. Ga je in een dorp met weinig in de omgeving wil men best de auto pakken denk ik.
Waar ga je eigenlijk je toko opzetten?

Een bedrijfshal ot de nok toe vullen met veel plates dumbbells powerracks ed is leuk, maar ik denk dat het financieel niet voor je uit kan dan :)

Je krijgt natuurlijk het volk over de vloer wat je graag wilt, buffels die maar voor 1 ding komen, een dikke body bouwen, maar daarvoor is het publiek toch echt te klein ..

Zou ik ooit de mogelijkheid hebben zou ik het als volgt doen:
Ik zou natuurlijk een ruimte hebben waar de serieuze buffels hun hart op kunnen halen, powerracks, hack squats, een paar squatracken, een hoop plate loaded machines, een paar benches, 45 graden legpress enzovoort.. een rack dumbbells met vaste waardes van 10 tot 45-50 kilo en daarbij evetueel 2 voldoende lange stangetjes dat je met hulp van plates zwaardere dumbbells kunt maken.

Echter zul je ook een deel gericht moeten hebben op het fitness.. Hier staan een ruime hoeveelheid machines van gewoon een redelijke lijn fitness apparatuur, zodat het standaard "ik zit bij een sportschool" volk em de breezah boys ook hun hart op kunnen halen .. hier liggen dumbbells in vaste waardes van 2 tot 25 kilo, Het harcdore deel enigszins scheiden van de fitness, maar niet fysiek scheiden.. (BB-ers hebben namelijk soms ook wel eens een kabel apparaat ndoig, sitting row ofzo) In onze gym is de hardcorevloer verlaagt en gaat daar een trap naar toe, met lage hekken er omheen.. je ziet de hardcorevloer wel in zekere zin, maar het stoort de normale fitnessers niet, cq er is geen directe kijk in het hardcoredeel.

Tuurlijk moet je ook cardio apparaten hebben. deze kun je verspreid opstellen, niet allemaal bij elkaar als 1 dominant huisvrouwendeel. De cardio apparatuur staat bij ons ook verspreid opgestelt ... een deel staat zo dat je het hardcoredeel kunt zien, een deel staat zo dat je alleen het fitnessdeel kunt zien ...

Ik heb het idee dat dat een concept is wat werkt.. Je kantine: Voor zowel de hardcore BB-er (weight gainers, Whey, Evt een lijn andere supplementen) als voor de standaard fitnesser genoeg te halen (AA-drink, repen, dat soort zooi)
Kantine niet te groot, niet te klein en niet te commercieel inrichten...

Goede post, voeg daarbij toe de mogelijkheid om PT of zelfs wedstrijdbegeleiding te krijgen en je hebt een leuk idee.
Ik zou persoonlijk geen maaltijden serveren als eieren etc. tenzij je er een aparte kamer voor hebt. Ik denk niet dat mensen erop zitten te wachten om tijdens en fullsquaten een kookluchtwalm in het gezicht te krijgen. Dus dingen die redelijk sterk geuren vermijden tenzij je een aparte ruimte ervoor hebt. Je hebt een groot verzorgingsgebied nodig voor een idee als dit, zorg ook dat er niet teveel concurrentie is. En zorg dat mensen een reden hebben om jouw gym te kiezen ipv de healthcentre/hardcore gym een km verderop. Dus zorg dat je meer te bieden hebt, andere dingen, betere service, betere prijzen etc. Personeel is altijd belangrijk, zeker als je een mixedgym hebt ipv hardcore. Receptie/bar mensen, administratie, management, instructeurs, schoonmaak en evt begeleiding. Hoe groter het publiek en de gym, hoe meer personeel je nodig hebt. Naast dat heb je nog de extra services, zoals sauna/stoombad/zwembad/begeleiding/keuken/events/groepslessen/etc. Wat is er mogelijk? waar gaat de interesse naar uit? Hoeveel zou ik als meerprijs kunnen vragen op/naast het abbo? Parkeergelegenheid? Is er genoeg plaats om te parkeren, fiets te stallen, openbaar vervoer in de buurt?

Laatst bewerkt:
Workshops Spuiten zetten erbij en het kan niet meer stuk ;)

Ik kan je niet helpen met de vragen die je hebt, maar misschien wel met wat juridische vragen. Ik studeer rechten op de UvA, dus als je een vraag heb zal ik proberen hem te beantwoorden.

Veel geluk!

Opnieuw ben ik benieuwd naar jullie mening. In de sportschool waar ik nu train valt het me op dat er mensen komen die alleen cardio doen. 30 euro is dan volgens mij erg duur betaald.
Stel dat het cardio gedeelte afgescheiden wordt van het fitnessgedeelte, door middel van een hekje op zoiets (natuurlijk niet in een aparte ruimte), dan zou je een speciaal 'cardio' abonnement kunnen aanbieden Bijvoorbeeld 10 of 15 euro per maand onbeperkt cardio. Op deze manier wordt het ook aantrekkelijk voor marathonlopers of wielrenners.

Opnieuw ben ik benieuwd naar jullie mening. In de sportschool waar ik nu train valt het me op dat er mensen komen die alleen cardio doen. 30 euro is dan volgens mij erg duur betaald.
Stel dat het cardio gedeelte afgescheiden wordt van het fitnessgedeelte, door middel van een hekje op zoiets (natuurlijk niet in een aparte ruimte), dan zou je een speciaal 'cardio' abonnement kunnen aanbieden Bijvoorbeeld 10 of 15 euro per maand onbeperkt cardio. Op deze manier wordt het ook aantrekkelijk voor marathonlopers of wielrenners.

dat is zeker een slim plan maar ga geen hekjes plaatsen, maak er een visueel hekje van want hekjes in je gym schiet niet uit.

waar komt de gym nou eigenlijk? in eindhoven? ja? oke mooi zo!
in eindhoven is helemaal niks aan hardcore sportscholen

Ik heb nog nooit gehoord van aparte cardio abonnementen. Als dat nergens gedaan wordt, zou ik er zeker niet mee beginnen. Dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Bovendien is het lastig, stel dat iemand die altijd cardio ineens wel krachttraining wil, dan moet zijn abonnement worden aangepast. Bevalt het niet goed, dan kun je het weer opnieuw gaan aanpassen.

Ik heb nog nooit gehoord van aparte cardio abonnementen. Als dat nergens gedaan wordt, zou ik er zeker niet mee beginnen. Dan ben je een dief van je eigen portemonnee. Bovendien is het lastig, stel dat iemand die altijd cardio ineens wel krachttraining wil, dan moet zijn abonnement worden aangepast. Bevalt het niet goed, dan kun je het weer opnieuw gaan aanpassen.

Van de ene kant ben je natuurlijk een dief van je eigen portemonnee. Maar dat tientje van die cardio-fanaat kan natuurlijk wel leiden tot extra baromzet en/of supplementen en kleding.
Wat het abonnement betreft kun je hetzelfde doen als bij bijvoorbeeld je gsm. Verhogen kan altijd, verlagen alleen na de genoemde termijn, bijvoorbeeld kwartaal.

Maar je hebt gelijk, waarom zou je genoegen nemen met 10 euro als je er 30 kunt krijgen. Bedankt voor je reactie!

dat is zeker een slim plan maar ga geen hekjes plaatsen, maak er een visueel hekje van want hekjes in je gym schiet niet uit.

waar komt de gym nou eigenlijk? in eindhoven? ja? oke mooi zo!
in eindhoven is helemaal niks aan hardcore sportscholen

Sorry, het is nog te vroeg om al iets te zeggen over de plaats :(

Van de ene kant ben je natuurlijk een dief van je eigen portemonnee. Maar dat tientje van die cardio-fanaat kan natuurlijk wel leiden tot extra baromzet en/of supplementen en kleding.
Wat het abonnement betreft kun je hetzelfde doen als bij bijvoorbeeld je gsm. Verhogen kan altijd, verlagen alleen na de genoemde termijn, bijvoorbeeld kwartaal.

Maar je hebt gelijk, waarom zou je genoegen nemen met 10 euro als je er 30 kunt krijgen. Bedankt voor je reactie!

Ja, en 10 euro gaat al op aan schoonmaken en verlichting. Wie geld uitgeeft aan de bar, heeft maalt echt niet om die 30 euro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven