Fitness Seller

(hardcore) sportschool oprichten. Tips??

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Nou, ik heb gisteren een/mijn accountant op bezoek gehad om wat vragen te beantwoorden. Maaruh, laten we zeggen dat ik er alleen maar vragen bij heb gekregen!
Ik had ook niet verwacht dat ie samen met mij op de bank zou gaan springen omdat ik aan een sportschool zit te denken, maar ze weten de uitdaging er ook altijd wel erg af te praten.

De nadruk wordt vooral gelegd op het plan. Informatie vergaren hoe wil je dat doen, hoe moet dat eruit gaan zien, wie wil je bereiken, enz. enz. (als ik dan van mijn kennis hoor, die inmiddels 30 jaar een bedrijf heeft, hoe die begonnen is. Toen kende ze nog amper een ondernemingsplan. Dat was beginnen, hard werken en bracht het niet genoeg op, dan ging je gewoon nog wat harder werken).

Maargoed. Natuurlijk hebben ze alleen maar gelijk. Het is erg belangrijk om je investeringen terug te verdienen en te blijven dromen. Ik ga dus mijn trainingen maar een beetje inkorten en extra tijd besteden aan het opzetten van een uitgebreid plan. (haha, dus jullie zullen waarschijnlijk nog wel vaker lastig gevallen worden door mijn vragen)

Kan je niet naar belgië komen en een gym in Kortrijk oprichten? :o
Zou leuk zijn voor mij

Kan je niet naar belgië komen en een gym in Kortrijk oprichten? :o
Zou leuk zijn voor mij

Erca godver ik heb het u al meermaals gezegd, van Kortrijk naar Izegem is amper 11 minuten met de trein en Izogym ligt naast het station. In Izogym kan je de beste begeleiding krijgen die je je kan voorstellen en er zitten een paar atleten van formaat. Als je echt niet wil luisteren of als je 11 minuutjes sporen teveel vindt moet je het zelf weten maar dan moet je ook niet huilen dat er geen degelijke gym is in Kortrijk. Het is ofwel schijten ofwel van de pot komen.

Ik heb op mijn computer al een heel ondernemingsplan van een sportcentrum van 58 bladzijden staan. Dit was een project van de vriend van een meisje uit mijn klas.

Ik denk dat je er wel wat aan hebt.
Als je hem wilt hebben moet je maar even een prive bericht sturen.

ondernemingsplan

Ik heb op mijn computer al een heel ondernemingsplan van een sportcentrum van 58 bladzijden staan. Dit was een project van de vriend van een meisje uit mijn klas.

Kun je mij het ondernemingsplan toe sturen als voorbeeld.

Heey

Zou je mij ook dat ondernemingsplan kunnen sturen..
Moet voor men opleiding een plan schrijven. Je zou me er gigantisch mee helpen

Groetjes

hoe ruimer je openingstijden = meer personeel onthoud dat goed, en zie maar eens iemand te vinden (naast jezelf) die er om half 6 wil zijn. En dan, opengaan voor 2 mensen loont dat de moeite? of voor 4 mensen? waar wil je de grens leggen.

Als je toevallig in eindhoven komt of daar in de buurt wil ik wel solliciteren naar een baantje:D

Hoe staat het er ondertussen voor ben je al wat opgeschoten?

Loop zelf ook met het idee namelijk, staat echt nog in de kinderschoenen. Vroeg me af of je al wat voorderingen gemaakt heb waardoor je plannen wat concreter zijn geworden.

Het lijkt me dat je uiteindelijk minimaal enkele honderden leden nodig hebt. De bar omzet moet ook goed zijn. Het moet aantrekkelijk zijn om nog ff te blijven hangen. Dus een beetje een afgescheiden ruimte voor de bar, niet in een looproute.

Een bar oke maar een lounge is voor healthcenters toch....ik bedoel als je dorst hebt en geen water bij je hebt kun je uiteraad wat te drinken halen maar socializen doe je maar in het cafe imo.

Ik ben op het werk 5 minuten lopen van de sportschool af, maar voor eentje die echt gericht is op krachtsport ben ik wel bereid verder te reizen. Je zult niet veel klanten trekken die om de hoek wonen en die een paar pondjes eraf willen... die gaan wel naar zo'n fitness centrum, met hydraulische apparaten (I kid you not) en pasjes met chips die bijhouden hoeveel herhalingen je doen onder begeleiding van een personal coach.

Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben om te trainen in een donker ongeverfd hol met roestig ijzer, maar ik ben bang dat de gemiddelde fitnesser daar niet op zit te wachten. Kunst is dus om harcore klanten te werven voor je hardcore sportschool. Reclame is daarbij belangrijk. Laat je zien op plaatsen waar hardcore klanten kunnen komen (sterkste man wedstrijden, kampioenschappen PL en OL) en zorg voor goede begeleiding. Veel jonge klanten zullen zitten te springen aan een goed trainingsschema (a la westside zeg maar) Zie het maar als een club, met trainers en leden die krachtsport beoefenen.

Ik denk dat je zelf in die 11 jaar wel geleerd zult hebben om door de onmogelijke hoop bullshit op fitness gebeid heen te waden om te komen tot de basics... concentreer je op die basics.

Als je echt wilt lachen moet je volgend jaar November eens naar de fitness vakbeurs in Utrecht gaan. Wat een meuk. (gelukkig had ik een vrijkaartje, alhoewel het nooit verkeerd is te betalen voor een demonstratie paaldansen). Je ziet echter wel meteen waar het grote geld te verdienen is. (fitness en supplementen)

succes (en hou ons op de hoogte)

Het idee om wat vroeger open te gaan zou ik niet gelijk naast me neer leggen.
Ik zou dol graag voor me werk trainen en een gym die om 6 uur open gaat is dan perfect. Er moet natuurlijk wel aniemo voor zijn als er maar 1 iemand komt is er natuurlijk geen rendement.

Maar dan is het (denk ik) alsnog een beter idee om eerst 'normale' tijden aan te houden. Als je dan leden werft kun je altijd nog vragen aan mensen of het gewenst is om eerder open te gaan.

Zo ben je in het begin verzekerd van geen verspilde uren (stroom/mankracht) en kan je je plan altijd nog bijschaven als mensen het zouden willen!

beste osc4r
er komt een hoop kijken bij het oprichten van een sportschool, diploma,s zijn niet nodig maar sommige zijn wel interessant.
zelf importeer ik nieuwe moderne fitnessapparatuur voor een zeer interesante prijs,ook hardcore
op het moment heb ik een nieuwe t bar voor 300 euro
heb je interesse ,geef dan een belletje
willem bakker
0183-634312

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven