MuscleMeat

Hardgainer? Tips?

• Topic Starter Topic Starter
Waarom denk je dat deadlifts niet genoeg zijn voor je rug? (er staat trouwens 3x5 in het schema, drie sets lijkt mij prima voor een beginner)Het is de zwaarste oefening die je met de grootste hoeveelheid spieren uitvoert.
MBT squats: De eerste keer dat je ging trainen ging je waarschijnlijk dood van de spierpijn, dat heb je na een paar weken niet meer, zo gaat het ook met squats, je lichaam past zich aan, daarom train je.

En je toon komt een beetje arrogant over, je kunt best om uitleg vragen maar om gelijk te zeggen dat wij volgens jou fout zitten zonder zelf te onderbouwen komt niet zo goed over. Uitdrukkingen als 'zal wel aan mij liggen' bedoel ik vooral. Het komt bij jou meer over dat jij wat wij zeggen bullshit noemt ipv dat je vraagt waarom wij dit aanraden.

Deadlift is een top rug oefening, maar ik bedoel meer van dat je je rug niet volledig sloopt met 1 oefening, ik ken deze manier van trainen niet,
dus heb er gewoon wat vragen over, wil niet betweterig overkomen :)

Dat kan natuurlijk :) jezelf helemaal slopen is niet echt practisch, als je de drie sets goed zwaar doet zul je groeien, spierpijnen gesloopt voelen zijn hele slechte indicatoren van een goede training, het gaat er om dat je progressie op de grote lifts maakt, daar wordt je, zeker als beginner, het sterkst van

check push pull legs schema, of upperbody lower body . dan komt elke spiergroep vaker aan de beurt.

en kom je niet aan? > meer eten.

Deadlift is een top rug oefening, maar ik bedoel meer van dat je je rug niet volledig sloopt met 1 oefening, ik ken deze manier van trainen niet,
dus heb er gewoon wat vragen over, wil niet betweterig overkomen :)

Je moet niet slopen maar bouwen.

belangrijkste principe is progressive overload. Oftewel dat op termijn je trainingsarbeid zwaarder wordt als gevolg van meer gewicht/reps/sets, minder rust, etc. Met een schema als stronglifts kan je lange tijd lineaire progressie boeken.

Terug
Naar boven