AndroidHealthClinic

Heb jij Mein Kampf gelezen?

Peiling Peiling Heb jij Mein Kampf gelezen?

• Totaal stemmers
    156
nee, maar toen ik klein was heb ik er wel veel gebouwd in de bossen:)

Denk je dat? Als je zoiets schrijft ben je natuurlijk niet goed op de hoogte, het staat niet eens in verhouding. Waar baseer je dat op?

Had ik het nog duidelijker moeten omschrijven waar ik de informatie van daan haalt, onder stalin zijn tussen de 20 en 30 miljoen mensen omgebracht, waaronder zeer veel joden. Google en je zult het vinden
Niet goed op de hoogte, als je goed gelezen had zag je dat ik dat ik tussen de 40 a 50 dvd heb over dit onderwerp.

Op discovery''s oorlogschanel komt regelmatig een stuk over stalin waarin deze feiten worden vertelt

Bron, discovery en divers dvd (elke docu die ik tegen kom over de 2e wereldoorlog brand ik), zullen er ongeveer 40/50 zijn.
1 dvd ging specifiek over de gruweldaden tijdens operatie barbarossa, waarin uitgebreid verslag werd gedaan van de vreedheden van niet duisters

Denk je dat? Als je zoiets schrijft ben je natuurlijk niet goed op de hoogte, het staat niet eens in verhouding. Waar baseer je dat op?

Had ik het nog duidelijker moeten omschrijven waar ik de informatie van daan haalt, onder stalin zijn tussen de 20 en 30 miljoen mensen omgebracht, waaronder zeer veel joden. Google en je zult het vinden
Niet goed op de hoogte, als je goed gelezen had zag je dat ik dat ik tussen de 40 a 50 dvd heb over dit onderwerp.

Op discovery''s oorlogschanel komt regelmatig een stuk over stalin waarin deze feiten worden vertelt

Bron, discovery en divers dvd (elke docu die ik tegen kom over de 2e wereldoorlog brand ik), zullen er ongeveer 40/50 zijn.
1 dvd ging specifiek over de gruweldaden tijdens operatie barbarossa, waarin uitgebreid verslag werd gedaan van de vreedheden van niet duisters
Dus omdat Stalin er 20 miljoen naar de verdoemenis helpt, maakt van Hitler ineens een doetje? waarom zouden we dan zelfs nog moordenaars vervolgen die maar het bloed van een dooie aan hun handen hebben plakken.

Had ik het nog duidelijker moeten omschrijven waar ik de informatie van daan haalt, onder stalin zijn tussen de 20 en 30 miljoen mensen omgebracht, waaronder zeer veel joden. Google en je zult het vinden Niet goed op de hoogte, als je goed gelezen had zag je dat ik dat ik tussen de 40 a 50 dvd heb over dit onderwerp. Op discovery''s oorlogschanel komt regelmatig een stuk over stalin waarin deze feiten worden vertelt Bron, discovery en divers dvd (elke docu die ik tegen kom over de 2e wereldoorlog brand ik), zullen er ongeveer 40/50 zijn.

Je schreef dat Stalin meer Joden dan Hitler heeft vermoord. Daar ging het punt over niet onder wiens bewind meer doden zijn gevallen.

Maar Hitler heeft natuurlijk VEEL meer joden vermoord dan Stalin blijf logisch nadenken en lees de boeken erop na.

Je schreef dat Stalin meer Joden dan Hitler heeft vermoord. Daar ging het punt over niet onder wiens bewind meer doden zijn gevallen.

Maar Hitler heeft natuurlijk VEEL meer joden vermoord dan Stalin blijf logisch nadenken en lees de boeken erop na.

Volgens mij had Adolf een kantoorbaan.

nog maals op de documentaire over stalin (heb hem al een paar keer gezien) wordt dit zo gesteld, zijn dus niet mijn woorden

Google is niet heilig natuurlijk, op het gebied van de holocaust en vervolging van andere minderheidsgroepen door de Duitsers al helemaal niet.

Stalin heeft inderdaad veel mensen over de kling gejaagd maar een zeer groot deel bestaat uit Oekrainers die in de Holomodor om het leven kwamen. Een volk laten verhongeren is net zo wreed als een volk op andere wijze uitroeien maar dat laat niet onverlet dat de Nazi's er minstens net zulke gruwelijke praktijken op nahielden.

De Einsatzgruppen, de vernietingskampen, de aanvoerkampen etc werden hoofdzakelijk geleid door Duitsers. Dat er inderdaad andere groepen waaronder de Oekrainers maar al te graag een handje toestaken doet wederom niks af aan de betrokkenheid van de Duitsers zelf.

Stalin was qua genocide minstens net zo'n grote ploert als Hitler overigens. Maar de terreur van Stalin heeft plaatsgevonden over een tijdspanne van bijna 30 jaar terwijl die van Hitler in feite krap 8 jaar duurde. Iets langer als je de eerste acties tegen de tegenstanders van het regime meerekent.

De cijfers over het dodental op rekening van Stalins regime zijn dan ook nog eens zeer lastig samen te stellen, archieven in Rusland zijn nog steeds niet vrijgegeven of zijn reeds langs geleden vernietigd. Wat dat betreft was het documenteren van de genocide gepleegd door nazi's een stuk makkelijker. Getuigen konden in relatieve vrijheid hun verhaal doen en dossiers en archieven die na de oorlog werden aangetroffen in Duitsland maakte het in kaart brengen van de vernietiging wederom een stuk makkelijker. Dat er dan ook nog eens talloze massagraven zijn gevonden maakt de zaak wel vrij sluitend. Stalin heeft mogelijk meer mensen laten vermoorden maar het probleem is dat we waarschijnlijk nooit zullen weten hoeveel meer dat was. Getuigen zijn dood en dossiers en archieven worden misschien wel nooit geopend.

Hoe dan ook de moordmachine van Hitler was er 1 die zijn weerga niet kent en wie ook maar 1 van de gedocumenteerde wandaden durft te ontkennen moet toch wel van goede huize komen om die feiten te ontkrachtigen. Negationist na negationist heeft tot nu toe gefaald. Kan ook niet anders natuurlijk als je van te voren de uitkomst al vast hebt staan. Het was een Joods complot en de verdwenen Joden leven in harmonie in het oosten.

Verder blijft het wel zo dat Duitsers die nu leven geen enkele blaam treft en je niet zoals soms in Oost Europese landen een bijna eeuwigdurende haat met je moet meedragen. Ook al is die haat wel voor te stellen als je bedenkt hoe moorddadig de nazi's te werk gingen in landen als Polen en de voormalige USSR.

EricR ben jij geschiedenisleraar? Damn man wat weet jij er veel vanaf!

EricR ben jij geschiedenisleraar? Damn man wat weet jij er veel vanaf!

Vrees dat de gemiddelde geschiedenisleraar er minder vanaf weet :D Heb er wel aardig wat tijd in gestoken en ga binnenkort weer verder met kennis vergaren. Na het boek 'The Holocaust: A History of the Jews of Europe During the Second World War' had ik voorlopig wel even genoeg van het onderwerp. Bijna 900 bladzijden met beschrijvingen van alle wreedheden begaan op de Joodse bevolking in diverse landen gaat op den duur niet in de koude kleren zitten.

Denk dat ik hierna Hilberg of Arad ga lezen, beiden ook niet echt boeken waar je even lekker doorheen leest.

Ericr, heb je trouwens ooit iets gelezen van Primo levi? zoja is het de moeite waard om er aan te beginnen?

Ericr, heb je trouwens ooit iets gelezen van Primo levi? zoja is het de moeite waard om er aan te beginnen?

Levi is net zoals Wiesel een schrijver die over persoonlijke ervaringen vertelt. Heb van Wiesel wel werken gelezen, van Levi nog niet. Denk dat het wel de moeite waard is. Levi is volgens mij wel de betere schrijver in vergelijking met Wiesel. Night van Wiesel is overigens goed leesbaar en geeft een goede indruk van het leven in de kampen.

Lees nu zelf een boek van de hand van een inwoner van Wilno (Vilnius) die een dagboek bijhield in het getto. Die schrijver heeft alleen het einde van de oorlog niet gehaald.

Spaans holocaustslachtoffer blijkt fantast

MADRID (ANP) - De in Spanje bekendste overlevende van de Duitse concentratiekampen heeft opgebiecht nooit in zo'n kamp te zijn geweest. De 84-jarige Enric Marco, blijkt zijn hele oorlogsverleden te hebben verzonnen, meldde het Spaanse dagblad El País woensdag.

Marco was tot voor kort nog de voorzitter van de Spaanse vereniging van voormalige gedeporteerden. Hij reisde in die functie eerder deze maand naar Oostenrijk voor de herdenking van de bevrijding van het concentratiekamp Mauthausen. Voor Marco werd dit echter 'een concentratiekamp te ver'.

Een historicus had de zestigse verjaardag aangegrepen om Marco's verhalen onder de loep te nemen. Marco zag dinsdag geen andere uitweg meer dan de waarheid in een kort communiqué te erkennen.

Doet me denken aan dat nieuwsbericht uit 2005 over de bekendste holocaustoverlevende van Spanje die zestig(!) jaar later pas werd ontmaskerd. Wat ik hiermee wil aangeven is dat mensen al snel geneigd zijn iets te geloven en als waarheid aan te nemen. Het trieste is dat de overgrote meerderheid dat niet beseft en leeft in de foute veronderstelling over een "eigen" mening te beschikken. De media is daar het grootste deel aan schuldig. Die onthouden de mensen enerzijds de feiten en verspreiden anderzijds de grootst mogelijke propagandistische onzin. Geen wonder dus dat mensen zich geen juist oordeel kunnen vormen over wat er zich toen heeft afgespeeld.

Doet me denken aan dat nieuwsbericht uit 2005 over de bekendste holocaustoverlevende van Spanje die zestig(!) jaar later pas werd ontmaskerd. Wat ik hiermee wil aangeven is dat mensen al snel geneigd zijn iets te geloven en als waarheid aan te nemen. Het trieste is dat de overgrote meerderheid dat niet beseft en leeft in de foute veronderstelling over een "eigen" mening te beschikken. De media is daar het grootste deel aan schuldig. Die onthouden de mensen enerzijds de feiten en verspreiden anderzijds de grootst mogelijke propagandistische onzin. Geen wonder dus dat mensen zich geen juist oordeel kunnen vormen over wat er zich toen heeft afgespeeld.

ruikt naar stinkende holocaustontkenning. Ik vraag me altijd af of dergelijke mensen het lef hebben om daadwerkelijke overlevenden er op te wijzen dat ze liegen.

Fantasten bestaan maar de sporadische fantast maakt de lezing van iemand die aantoonbaar aanwezig is geweest in de kampen of bij bloedbaden nog niet tot onwaar.

Degenen die vooral niet over een eigen mening beschikken zijn de negationisten. Die steken vooral een standaardriedeltje over wat er volgens hen dan wel zou zijn gebeurd tijdens WO 2.

Een paar van de standaardriedeltjes :

- De wereldalmanak geeft een aantal van bijna 16 miljoen joden in 1940 en 1949. Conclusie negationist, er zijn amper Joden gestorven gedurende WO 2. Wat ze er niet bij vertellen, de cijfers van de wereldalmanak van 1948 zijn gebaseerd op die van 1940. De wereldalmanak van 1949 met cijfers van 1949 komt uit op 11,2 miljoen Joden.

- Sonderbehandelung betekent niet dat iemand vergast of op andere wijze geexecuteerd werd volgens de negationist. Dat degenen die sonderbehandelt zijn direct daarna van de aardbodem verdwenen zijn er verder ook geen spoor meer van te vinden is vertelt de negationist er niet bij.

- Tijdens de Neurenbergprocessen is geen melding gemaakt van vergassingen volgens de negationist. Dat tijdens de Neurenbergerprocessen de kopstukken werden veroordeeld en daar genocide als geheel werd behandeld vertelt de negationist er niet bij. Tijdens de Bergen Belsen processen werd echter het gebruik van blauwzuurgas uitvoerig besproken, de aangeklaagden Kramer, Grese en anderen gaven de vergassingen in o.a. Auschwitz toe.

Kan zo nog tig andere standaardriedeltjes ophalen die negationisten maar blijven herhalen. Het zou mooi zijn als negationisten een eigen mening hadden maar als je belangrijkste bronnen de stukken zijn van notoire antisemieten is de vorming van die mening op zijn minst twijfelachtig te noemen.

Om dan toch zelf een riedeltje te herhalen, negationisten vergeten vaak dat :

-Himmler een speech gaf in Poznan aangaande de lopende vernietiging van de Joden
- Hitler in 1939 sprak over de vernietiging van het Joodse ras (te zien in de propagandafilm 'Der Ewige Jude')
- Het Korherr report bestaat met daarin de aantallen vernietigde Joden (cryptisch omschreven als verwerkte of doorgesluiste)
- Het Jaeger report bestaat met daarin de aantallen doden aangericht door de Einsatzgruppen in het Oosten
- Talloze ooggetuigenverslagen bestaan van overlevenden en gedode Sonderkommando die werkten in de vernietigingsruimten of vernietingsplekken
- Rudolf Hoess bekent heeft dat er in Auschwitz massavernietiging plaatsvond
- Franz Stangl (commandant van Sobibor en later van Treblinka) ver na WO2 een bekentenis heeft gedaan van de gepleegde daden in die kampen
- Het Kolareport over Belzec bestaat waarbij massagraven onderzocht zijn en in diverse graven grote hoeveelheden menselijke restanten zijn gevonden

Het enige wat negationisten er tegenover kunnen stellen is dat sommige zaken niet volledig verklaarbaar zijn of niet kloppen. Het bestaan van de rapporten ontkennen of getuigenissen ontkennen wordt al vele malen lastiger. Allemaal leugenaars natuurlijk of iedere nazi die bekend heeft is zwaar gemarteld.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

een gezellig skioord in Polen, waar links blijkbaar een lekkere BBQ wordt gehouden :rolleyes:.

een gezellig skioord in Polen, waar links blijkbaar een lekkere BBQ wordt gehouden :rolleyes:.

Joodse vrouwen die naar het strand van Liepaja gaan, de drukte was onvoorstelbaar. Een gezellig doch druk dagje uit.

Joodse vrouwen die naar het strand van Liepaja gaan, de drukte was onvoorstelbaar. Een gezellig doch druk dagje uit.

Gruwelijke foto's doen het altijd goed om emoties op te wekken, echter zeggen ze feitelijk helemaal niets. Pas alleen op dat je niet de foto's pakt waarop verbrandde Duitse burgers - door bombardementen - te zien zijn die gretig werden gebruikt om te worden neergezet als holocaust-slachtoffers.

Overigens stellen revisionisten dat gaskamers en vernietigingsfabrieken niet bestonden, maar dat in de concentratiekampen de omstandigheden gaandeweg zo slecht werden dat daar honderdduizenden Joden (en anderen) stierven door ziekte, gebrek en peilloze ellende. Bovendien dat aan en achter het Oostfront vele tienduizenden Joden en anderen werden afgeslacht. Daarvoor waren Hitler en de Duitse leiding verantwoordelijk.

Enige tijd heb ik deze pagina eens goed doorgelezen om te kijken wat hun tegen-argumenten zijn. Daar wordt onder andere ook ingegaan op de vele punten die Eric aanhaalt en door hun 'ontkrachtigd'. Oordeel zelf maar.

Gruwelijke foto's doen het altijd goed om emoties op te wekken. Pas alleen op dat je niet de foto's pakt waarop verbrandde Duitse burgers - door bombardementen - te zien zijn die gretig werden gebruikt om te worden neergezet als holocaust-slachtoffers.

Overigens stellen revisionisten dat gaskamers en vernietigingsfabrieken niet bestonden, maar dat in de concentratiekampen de omstandigheden gaandeweg zo slecht werden dat daar honderdduizenden Joden (en anderen) stierven door ziekte, gebrek en peilloze ellende. Bovendien dat aan en achter het Oostfront vele tienduizenden Joden en anderen werden afgeslacht. Daarvoor waren Hitler en de Duitse leiding verantwoordelijk.

Enige tijd heb ik [Link niet meer beschikbaar] pagina eens goed doorgelezen om te kijken wat hun tegen-argumenten zijn. Daar wordt onder andere ook ingegaan op de vele punten die Eric aanhaalt en door hun 'ontkrachtigd'.

Die worden daar niet ontkrachtigd. Het VHO en het IHR zijn twee sites/organisaties die volledig in handen zijn van de negationisten zelf.

Over standaardriedeltjes gesproken, het VHO komt daar dus aandraven met de wereldalmanakcijfers. Vrij makkelijk te ontkrachtigen waar ze mee komen aanzetten, die wereldalmanakken zijn nog steeds inzichtelijk.

De rest is dezelfde standaardkak waarmee negationisten altijd komen aanzetten. Blijft me toch verbazen dat Fonkmeistah zichzelf een kritische geest noemt die een eigen mening heeft terwijl hij dus ook niet verder komt dan het aanhalen van een site die in handen is van rabiate antisemieten die negationisme bijna als dagtaak hebben.

Gruwelijke foto's doen het altijd goed om emoties op te wekken, echter zeggen ze feitelijk helemaal niets. Pas alleen op dat je niet de foto's pakt waarop verbrandde Duitse burgers - door bombardementen - te zien zijn die gretig werden gebruikt om te worden neergezet als holocaust-slachtoffers.

Enige tijd heb ik deze pagina eens goed doorgelezen om te kijken wat hun tegen-argumenten zijn. Daar wordt onder andere ook ingegaan op de vele punten die Eric aanhaalt en door hun 'ontkrachtigd'. Oordeel zelf maar.

Zat jij ook niet op Stormfront? Het verklaart wel je post, dit is alweer een post die riekt naar holocaust ontkenning. Laat je zelf eens nakijken. Gruwelijke foto's neerzetten om emoties op te wekken? De foto's zijn gewoon het keiharde bewijs van de genocide. Deze foto's laten zien hoe gruwelijk de nazi's te werk gingen.

Terug
Naar boven