Fitness Seller

Heb jij Mein Kampf gelezen?

Peiling Peiling Heb jij Mein Kampf gelezen?

• Totaal stemmers
    156
http://www.spitse.nl/html/modules.php?name=News&file=article&sid=195

Knappe copy-paste hoor. Verder blijven Hitler en co gewoon een stel gestoorde en zieke geesten, mooi dat ze roemloos kapot zijn gegaan.

Wat is de relevantie daarvan als ik vragen mag? Je kortzichtheid spreekt weer boekdelen want inhoudelijk ga je nergens op in. Het interesseert mij niet wat jij denkt of vindt. Beter ga je jezelf eens werkelijk verdiepen in de personen die je 'haat' omdat je dat ergens gelezen of gehoord hebt. Tot die tijd neem ik je nog amper serieus wat dit onderwerp betreft.

Wat is de relevantie daarvan als ik vragen mag? Je kortzichtheid spreekt weer boekdelen. Het interesseert mij niet wat jij denkt of vindt. Beter ga je jezelf eens werkelijk verdiepen in de personen die je 'haat' omdat je dat ergens gelezen of gehoord hebt. Tot die tijd neem ik je nog amper serieus wat dit onderwerp betreft.

Niet de boel omdraaien, jij post iets alsof het van eigen hand is terwijl je dus gewoon een copy/paste uitvoert. Qua nazi sympathisanten kan er geen sprake van kortzichtigheid zijn en ik heb me verder meer dan genoeg verdiept in zieke figuren als Hitler en zijn trawanten. Dat jij je kennis haalt uit teksten van geestezieken kan ik ook weinig aan doen.

Maar goed dat je buiten je eigen kringetje van nazikneusjes verder door niemand serieus wordt genomen, dat jij mij dan niet serieus neemt kan me verder niet zo boeien.

Ik haat overigens niemand maar veracht figuren als Hitler wel. Degenen die nu dat soort figuren nog aanhangen zijn net zo verachterlijk (of achterlijk).

Dus omdat ik me verdiept heb in de monologen van Hitler ben ik een 'nazikneusje'? Wat ben jij dan? Een lemming die niet eens de moeite wilt nemen om de schriften te lezen van iemand die hij zo erg haat? Dat maakt jou geen simpel figuur?

Het heeft geen drol met sympathie te maken, enkel interesse. Maar leg dat maar eens uit aan een 39-jarige met een allochtone vriendin. Zo'n vent voelt zich al snel bedreigd.

Dus omdat ik me verdiept heb in de monologen van Hitler ben ik een 'nazikneusje'? Wat ben jij dan? Een lemming die niet eens de moeite wilt nemen om de schriften te lezen van iemand die hij zo erg haat? Dat maakt jou geen simpel figuur?

Het heeft geen drol met sympathie te maken, enkel interesse. Maar leg dat maar eens uit aan een 39-jarige met een allochtone vriendin. Zo'n vent voelt zich al snel bedreigd.

Een lemming :roflol: Man ik toon aan dat je een tekst gewoon zo goed als klakkeloos kopieert en doet alsof het je eigen werk is.

Face it, je bent gewoon een neo nazi. Of wil je dat gaan ontkennen? Je hebt al eerder zoveel zooi geplaatst en zaken in twijfel getrokken zoals de holocaust dat jouw sympathie toch wel duidelijk is. Maar je ontkent ook dat je de Fonkmeistah van Fok! bent terwijl die toch echt dezelfde denkbeelden heeft en zowel op de frontpage als op het forum er als de kippen bij is als het gaat om zaken als de holocaust.

Maak niet snel pm's openbaar maar dit zegt genoeg lijkt me :

Het is gewoon de waarheid ook al heb je het zelf niet in de gaten. Iedereen die de Nederlandse identiteit in deze moeilijke tijd verdedigd en hamert op een monoculturele samenleving zie JIJ als een bedreiging omdat je een vriendin hebt die van allochtone afkomst is. Hoe bekrompen ben je dan wel niet. De multikul is de grootste ramp die dit land ooit gekend heeft en er komt een dag dat het zal wringen, want het is nu eenmaal onnatuurlijk. Hoe graag graag je ook je best doet om dat niet in te zien.

Je afkomst verloochenen, ik kots daarop.

Succes met kotsen.

Laatst bewerkt:
Je zou verbaast zijn indien je me in het echte leven zou ontmoeten. Ik ben - helaas voor jou - niet in zo'n hokje te plaatsen, al lijkt dat natuurlijk erg makkelijk op zo'n virtueel forum.

Je vind Hitler wel een fijne kerel dan?

Geen idee collega, heb hem helaas nooit gekend.

De laatste jaren heb ik me goed ingelezen, en weet je wat ik gaanderweg heb geleerd?
De geschiedenisboeken zijn geschreven door de overwinnaars, en dat alleen al geeft een vreselijk scheef beeld van de werkelijkheid.

Maar ik meng me verder niet in dit soort topics/gesprekken, ik vind het wel leuk om mee te lezen:D

edit. Mein Kampf is een bittere pil, maar de nederlandstalige versie is wel te doen.

Laatst bewerkt:
Geen idee collega, heb hem helaas nooit gekend.

De laatste jaren heb ik me goed ingelezen, en weet je wat ik gaanderweg heb geleerd?
De geschiedenisboeken zijn geschreven door de overwinnaars, en dat alleen al geeft een vreselijk scheef beeld van de werkelijkheid.

Maar ik meng me verder niet in dit soort topics/gesprekken, ik vind het wel leuk om mee te lezen:D

Daarmee zeg je eigenlijk dat de geschiedenisboeken niet kloppen. Historici en wetenschappers van Duitse afkomst komen toch echt tot dezelfde conclusies als andere historici en wetenschappers. Het is een fabeltje dat de geschiedenis door de winnaars wordt geschreven. Wat wel waar is dat er pogingen worden gedaan om de geschiedenis te herschrijven op sommige vlakken maar dat gaat vooral op voor negationisten.

Hitler en co hebben ontelbaar veel wandaden op hun naam staan, daarom verbaasde het mij dat Fonkmeistah aan kwam met de goede kanten die Hitler ook zou hebben gehad. Het zal best allemaal maar de goede kanten van massamoordenaars zijn over het algemeen weinig boeiend, de persoon valt al genoeg te doorgronden op basis van zijn wandaden. Overigens was ik natuurlijk niet echt verbaasd over de houding van Fonkmeistah, het zegt al genoeg dat hij aan komt zetten met de grappige, innemende en intelligente kant van Hitler.

Daarmee zeg je eigenlijk dat de geschiedenisboeken niet kloppen. Historici en wetenschappers van Duitse afkomst komen toch echt tot dezelfde conclusies als andere historici en wetenschappers. Het is een fabeltje dat de geschiedenis door de winnaars wordt geschreven. Wat wel waar is dat er pogingen worden gedaan om de geschiedenis te herschrijven op sommige vlakken maar dat gaat vooral op voor negationisten.

Hitler en co hebben ontelbaar veel wandaden op hun naam staan, daarom verbaasde het mij dat Fonkmeistah aan kwam met de goede kanten die Hitler ook zou hebben gehad. Het zal best allemaal maar de goede kanten van massamoordenaars zijn over het algemeen weinig boeiend, de persoon valt al genoeg te doorgronden op basis van zijn wandaden. Overigens was ik natuurlijk niet echt verbaasd over de houding van Fonkmeistah, het zegt al genoeg dat hij aan komt zetten met de grappige, innemende en intelligente kant van Hitler.

Dat die Duitsers er ook aan mee hebben gewerkt zegt mij helemaal niets.
Waren misschien wel communisten of misschien zelfs wel joden....tja zo ken ik er nog wel een paar.

De waarheid zal in het midden liggen waarschijnlijk.

Haha idd, de waarheid ligt vast in het midden. Hij bedoelde het allemaal niet zo!

Dat die Duitsers er ook aan mee hebben gewerkt zegt mij helemaal niets.
Waren misschien wel communisten of misschien zelfs wel joden....tja zo ken ik er nog wel een paar.

De waarheid zal in het midden liggen waarschijnlijk.

Oftewel je gelooft de geschiedenis op het gebied van WO II niet en dan vooral de beschrijiving daden van de Duitsers zelf.

De waarheid die in het midden ligt is geen uitgangspunt bij geschiedschrijving, dat is een te makkelijke houding en neigt naar een vorm van negationisme.

Oftewel je gelooft de geschiedenis op het gebied van WO II niet en dan vooral de beschrijiving daden van de Duitsers zelf.

De waarheid die in het midden ligt is geen uitgangspunt bij geschiedschrijving, dat is een te makkelijke houding en neigt naar een vorm van negationisme.

Ik wil er graag eens met je over hebben Eric, omdat ik al lang gelezen heb dat jij je er al flink in hebt verdiept.

Maar niet hier vanwege reacties als die van Jesaja die blijkbaar niet eens snapt wat ik bedoel, maar meteen in de verdediging gaat........vraag me echt af waarom.

• Topic Starter Topic Starter

Eensch.

Met de geschiedenis lessen op school bijvoorbeeld leer je ook maar een beperkt gedeelte van de hele tweede wereld oorlog. Gelukkig ben ik uit interesse mezelf in gaan lezen en kom ook tot dezelfde conclusie.

Daarnaast werd op school bijvoorbeeld het communisme de hemel in geprezen, over indoctrinatie gesproken. Ben blij dat ik in de loop der jaren mijn eigen politieke overtuiging heb kunnen ontwikkelen.

Jij ook een communistische maatschappijleer leraar gehad?

Altijd luisteren naar beide kanten van het verhaal ook al weet je van te voren wie er fout zit...

Eensch.

Met de geschiedenis lessen op school bijvoorbeeld leer je ook maar een beperkt gedeelte van de hele tweede wereld oorlog. Gelukkig ben ik uit interesse mezelf in gaan lezen en kom ook tot dezelfde conclusie.

Daarnaast werd op school bijvoorbeeld het communisme de hemel in geprezen, over indoctrinatie gesproken. Ben blij dat ik in de loop der jaren mijn eigen politieke overtuiging heb kunnen ontwikkelen.

Dezelfde conclusie? Een middelbare school is qua geschiedenis dan maar beperkt maar wat er wordt geleerd is in ieder geval niet de halve waarheid. Probleem is alleen dat je alle gebeurtenissen van WO2 niet even kan behandelen in misschien 10 of 15 lessen die worden bestaan aan dat tijdperk. Als het niet nog minder is, moderne geschiedenis is over het algemeen niet het best belicht op middelbare scholen. Ook al is dat wel beter geworden met cyclische aanpak.

De veldslagen van WO II alleen al kan je een levenslange studie aan wijden net zo goed als aan de holocaust. Iets wat ook wordt gedaan door ontelbare historici en wetenschappers. Daarom vind ik het ook onzinnig om te stellen dat er maar halve waarheden worden verkondigd, WO II is 1 van de best gedocumenteerde gebeurtenissen ooit. Als 95% tot dezelfde conclusies komt en misschien 5% een afwijkende visie heeft moet je toch van goede huize komen om te kunnen onderbouwen waarom je die 5% wel zou moeten geloven.

Eensch.

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Waarom wordt er in de geschiedenislessen nooit iets verteld over alleszeggende onderwerpen als deze:
[afbeelding niet meer beschikbaar]
wu3qpu.jpg

2j2ccoy.jpg

zko22f.jpg

25ey2pf.jpg

25pk64l.jpg

orkz2d.jpg

fu6gc6.jpg

250tcok.jpg

14m9xtx.jpg

Een foto zegt zoveel meer dan wat loze woorden...:rolleyes:
Wat waren die nazi's toch vreselijke racisten hé...

---------- Toegevoegd om 00:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Niet de boel omdraaien, jij post iets alsof het van eigen hand is terwijl je dus gewoon een copy/paste uitvoert. Qua nazi sympathisanten kan er geen sprake van kortzichtigheid zijn en ik heb me verder meer dan genoeg verdiept in zieke figuren als Hitler en zijn trawanten. Dat jij je kennis haalt uit teksten van geestezieken kan ik ook weinig aan doen.

Maar goed dat je buiten je eigen kringetje van nazikneusjes verder door niemand serieus wordt genomen, dat jij mij dan niet serieus neemt kan me verder niet zo boeien.

Ik haat overigens niemand maar veracht figuren als Hitler wel. Degenen die nu dat soort figuren nog aanhangen zijn net zo verachterlijk (of achterlijk).

Oh Eric met alles respect, ga gewoon een andere hobby zoeken ofzo.
Dat je niets van de Duitsers moet weten is nu al lang duidelijk;)

• Topic Starter Topic Starter
1. "The Forgotten Holocaust"(original title L'holocauste oublie, by Christian Bernadac) dealt with the extermination of a large number of Gypsies(who I don't remember to have been Blacks );

2. The Black population in Germany counted about 200,000 in 1939, many of them being from the former German African colonies;

3. They mostly did not immigrate, because they did not need to, since they were well treated

There was no systematic persecution against Blacks in Germany. Those who held citizenship could vote, and were drafted in the Wehrmacht.

Hans Massaquoi, a Black who had lived during the Third Reich in Germany, claimed to have lived more or less "normal", but to have been harrassed due to his colour by various people(HJ officials etc)

24y23w3.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik sluit me hier volledig bij aan.
Waarom wordt er in de geschiedenislessen nooit iets verteld over alleszeggende onderwerpen als deze:

Een foto zegt zoveel meer dan wat loze woorden...:rolleyes:
Wat waren die nazi's toch vreselijke racisten hé...

---------- Toegevoegd om 00:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:02 ----------

Oh Eric met alles respect, ga gewoon een andere hobby zoeken ofzo.
Dat je niets van de Duitsers moet weten is nu al lang duidelijk;)

Niks van Duitsers moet hebben? Wat een crap. Ik heb niks met nazi's op, dat is wat anders. Maar goed klaarblijkelijk ben je je stormfrontroots nog niet ontgroeid.

De nazi's en hun leiders hebben verdomd weinig goeds gedaan en wie die acties verheerlijkt heeft op zijn minst een gaatje in zijn hoofd.

Als we dan toch plaatjes gaan posten :

Of de vele honderden foto's die hier staan :

[Link niet meer beschikbaar]

De ware negationist zal wel weer ontkennen dat ook maar 1 van die foto's iets te maken hebben met de vredelievende en niet racistische nazi's.

Wat moet trouwens een foto van een donkere soldaat bewijzen? Dat de nazi's er geen racistische politiek op nahielden? Als je de ene groep niet of amper vervolgd maar andere groepen rucksichtloss op de meeste wrede wijze uitroeit maakt je dat nog tot niet een soort van Florence Nightingale of Moeder Teresa natuurlijk. Niet gezegd dat er geen goede nazi's waren, Kurt Gerstein is een voorbeeld van een nazi die moeite kreeg met zijn geweten en de verschrikkingen van de holocaust van dichtbij gedocumenteerd heeft.

Ochutttoguttogut,

Toen ik 16 was wilde ik nog bij de Hitler Jugend, op die leeftijd weet je niet beter en wil je je vooral verzetten tegen van alles en nog wat.

Hoe Hitler zo veel mensen voor zn karretje heeft kunnen spannen vind ik op zich interessant, als je daarbij het veroorzaakte leed even vergeet.
Maar we kunnen het toch eens zijn dat het geen toekomst heeft?

Aaan de andere kant van het spectrum is het evenzozeer verbazingwekkend hoe "multicultureel" tot bijna allesoverstijgend belang word verheven.

En waar ik me mateloos aan stoor is het gedrag van voornamelijk Marokkaanse jongeren, en het gebrek aan inzicht aan de kant van de overheid. Als maatschappij roepen we dit soort ellende over ons af doordat er fundamentele verschillen tussen de culturen bestaan waardoor we uitgelachen en gebruikt worden. Maar om daar nu een Nazistische "oplossing" voor aan te hangen is ook erg kort door de bocht, verleidelijk als het is.
Hard opteden en korte metten maken met probleemschoppers lijkt me wel een prima zaak.

Wat wel opvalt is dat dit soort denken de kop opsteekt in tijden van economische recessie. De Centrum Partij kreeg ook alleen begin/midden jaren tachtig enige voet aan de grond. Nu hebben we daar Wilders voor in de plaats. En laat jaren '30? Inderdaad...

En als foto's dan zoveel zeggen doen filmbeelden dat waarschijnlijk nog meer :

http://www.ushmm.org/wlc/media_fi.php?lang=en&ModuleId=10005130&MediaId=183

De einsatzgruppen in actie. De vredelievendheid straalt er weer vanaf.

Maar goed de Duitsers waren wel een rein volk :

Das haben wir nicht. Denn wir wollen nicht am Schluss, weil wir den Bazillus ausrotten, an dem Bazillus krank werden und sterben.

Himmler die zich bezig hield met het vernietigen van bacterieen. Het zogenaamde Judenrein maken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven