AndroidHealthClinic

Heb jij Mein Kampf gelezen?

Peiling Peiling Heb jij Mein Kampf gelezen?

• Totaal stemmers
    156
Ik heb het nog nooit gelezen, maar 90% van de mensen die replyen ook niet. Dus misschien moet je het niet zo haten.

Hitler heeft ook positieve dingen gedaan hoor (of was die alleszinds van plan), dezelfde gedachtegang als Napoleon en Caesar en van deze twee laatste kan er bijna niets slechts gezegd worden. Hmm maar nu voel ik mezelf weer slecht omdat ik hitler ophemel. Ik bedoel maar, bekijk alles eens nuchter.

Haha nee, wat een idiotie.

Ik heb enkel de biografie van Che guevara gekeken. Om vervolgens tegen de gehel consumptiemaatschappij aan te trappen.

Kan iemand misschien samenvatten in grote lijnen waar het over gaat? Want enerzijds totaal geen zin om dit te lezen maar anderzijds toch nieuwsgierigheid gewekt door dit topic :/

Volgens mij kan je wel een samenvatting vinden op internet.
Voor zover ik weet gaat het over zijn opvattingen over WOI, nationalisme, joden, arbeidersbeweging enzovoort.

Ik heb het nog nooit gelezen, maar 90% van de mensen die replyen ook niet. Dus misschien moet je het niet zo haten.

Hitler heeft ook positieve dingen gedaan hoor (of was die alleszinds van plan), dezelfde gedachtegang als Napoleon en Caesar en van deze twee laatste kan er bijna niets slechts gezegd worden. Hmm maar nu voel ik mezelf weer slecht omdat ik hitler ophemel. Ik bedoel maar, bekijk alles eens nuchter.

Ben blij dat je zelf begrijpt dat het belachelijk is om te kijken naar de positieve zaken van Hitler als je bedenkt waar zijn gestoorde ideologie toe geleid heeft. Er valt weinig te relativeren aan zulke gestoorde geesten.

Dat ik en velen andere met mij, Mein Kampf niet geheel of helemaal niet hebben gelezen komt omdat het gewoon in zo'n ontzettende baggersT is geschreven dat het alleen voer is voor fans of historici.

Valt er iets te begrijpen dan aan die rommel?

Het is in het oud nederlands geschreven, mocht je de Nederlandse versie lezen. En in moeilijk taalgebruik. Dit boek wordt al jaren niet meer gedrukt, volgens mij stopte ze ergens in de jaren 70. Het is ook verboden om te verkopen hier en er is niet meer aan te komen.
Het staat wel op internet, maar geen idee of dat precies hetzelfde is.

Er liggen wel van die boekjes in de winkel, waar mein kampf op staat. Geen idee wat daar in staat, maar dat is NIET de mein kampf die A. Hitler geschreven heeft.
Het echte boek is ook zeker 3 x zo dik als dat boek.

Haha nee, wat een idiotie.

Ik heb enkel de biografie van Che guevara gekeken. Om vervolgens tegen de gehel consumptiemaatschappij aan te trappen.

Dus het is 'idiotie' om een boek als mein kampf te lezen, maar de biografie van Che ( een linkse terrorist en massamoordenaar ) is heel gewoon en erg boeiend natuurlijk...

Kan iemand misschien samenvatten in grote lijnen waar het over gaat? Want enerzijds totaal geen zin om dit te lezen maar anderzijds toch nieuwsgierigheid gewekt door dit topic :/

Het begint met de jeugd van A. Hitler. Daarna heeft hij in grote lijnen beschreven hoe zijn idealen tot stand zijn gekomen. En de gevolgen die de huidige situatie had en zijn idealen zouden hebben.
In grote lijnen dan.

Laatst bewerkt:
Dus het is 'idiotie' om een boek als mein kampf te lezen, maar de biografie van Che ( een linkse terrorist en massamoordenaar ) is heel gewoon en erg boeiend natuurlijk...

Ja tuurlijk.
Che had een duidelijk standpunt en politieke idiologie.
Hitler was gewoon een gek die de wereld wilde veroveren.

So Hitler, what are we gonna do today?
The same thing we do everyday pinky.....enz.

Wel grappig dat je serieus ingaat op mijn post. Duidelijk dat je niet veel meeleest hier op dbb.
Dacht jij: he een topic over Mijn kampf. Laat ik maar eens reageren?

---------- Toegevoegd om 19:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:44 ----------

Trouwens: Terrorist, terrorist???
Let je wel een beetje op je woorden jongen. Voor heel veel Cubanen is hij een held en een vrijheidsstrijder.
Ik zie weinig Duitsers Hitler op handen dragen.

Het begint met de jeugds van A. Hitler. Daarna heeft hij in grote lijnen beschreven hoe zijn idealen tot stand zijn gekomen. En de gevolgen die de huidige situatie had en zijn idealen zouden hebben.
In grote lijnen dan.
Hitler keert zich waarschijnlijk in zijn graf voor deze wel erg beknopte samenvatting maar toch bedankt, weet ik ongeveer hoe en wat ;)

Der zijn in de geschiedenis zoveel gekken geweest die de wereld willen veroveren en over hun worden alleen maar geprezen door hun macht. Ze hebben ook volkeren uitgemoord en allerlei misdaden begaan.

Hitler had trouwens ook duidelijke standpunten en zijn ideologie. Ik zie daar geen verschil met Che. Je aanziet hem gewoon als 'goed' omdat je misschien hetzelfde georrienteerd, bent. maar dat che een duidelijk standpunt had is geen argument.

• Topic Starter Topic Starter
Ja tuurlijk.
Che had een duidelijk standpunt en politieke idiologie.
Hitler was gewoon een gek die de wereld wilde veroveren.

So Hitler, what are we gonna do today?
The same thing we do everyday pinky.....enz.

Hoe kom je er bij dat Hitler plannen had voor wereld dominatie? Ik heb hem nog nooit over iets anders dan Europa horen praten. Hij wilde Europa als lebensraum voor het germaanse ras.

Dat hij landen buiten Europa binnenviel was vanwege strategische doeleinden of in geval van Rusland omdat hij een eind wilde maken aan het communisme.

Je kunt de verkorte versie gewoon in de bieb lezen (heb ik gedaan, uit interesse), ps ik lees niets over stalin (de bevrijder van de overheersing van hitler), heeft meer joden vermoord van hitler

Der zijn in de geschiedenis zoveel gekken geweest die de wereld willen veroveren en over hun worden alleen maar geprezen door hun macht. Ze hebben ook volkeren uitgemoord en allerlei misdaden begaan.

Hitler had trouwens ook duidelijke standpunten en zijn ideologie. Ik zie daar geen verschil met Che. Je aanziet hem gewoon als 'goed' omdat je misschien hetzelfde georrienteerd, bent. maar dat che een duidelijk standpunt had is geen argument.
Pff. Dat begrijp ik ook wel.
Van zowel Hitler als Che heb ik geen verstand. Dus zou graag deze discussie willen voortzetten, maar dat zou een hopleoze aangelegenheid worden.
Alleen al om het feit dat ik ideologie verkeerd gespeld heb in mijn vorige post.

Hoe kom je er bij dat Hitler plannen had voor wereld dominatie? Ik heb hem nog nooit over iets anders dan Europa horen praten. Hij wilde Europa als lebensraum voor het germaanse ras.

Dat hij landen buiten Europa binnenviel was vanwege strategische doeleinden of in geval van Rusland omdat hij een eind wilde maken aan het communisme.

Europ/wereld. Who cares?
Che hield het tenminste bij zijn eigen land.

Che hield het bij zijn eigen land? Ach ja dat Guevara in Congo de boel destabiliseerde en kapotgeschoten is in Bolivia kwam natuurlijk gewoon omdat hij zo reislustig was.

Che hield het bij zijn eigen land? Ach ja dat Guevara in Congo de boel destabiliseerde en kapotgeschoten is in Bolivia kwam natuurlijk gewoon omdat hij zo reislustig was.

Welk gedeelte van de verklaring dat ik niks van zowel hitler als Che begrijp snap je niet?

Het begon gewoon met een troll. Wel leuk dat iedereen er serieus op wil reageren.

Heb hem wel eens uit verveling vastgenomen omdat hij vroeger altijd bij mn grootvader op de vensterbank lag. Ik heb hem wel niet helemaal gelezen, enkel de citaten die mijn grootvader met een rode vilstift onderlijnd had.

• Topic Starter Topic Starter
Maar als je amper leest begrijp ik de keuze voor Mein Kampf niet. Om Hitler proberen te doorgronden zijn er genoeg andere boeken te vinden die een stuk beter leesbaar zijn.

Is dat camp tegenwoordig?

Terug
Naar boven